Досліження Яндекса: інтернет-магазини

4 листопада 2011, 15:22

Яндекс проаналізував поведінку покупців та розвиток електронної комерції в Україні. Умовно наше дослідження можна поділити на три частини: про магазини, найпопулярніші товари та конкуренцію.

Перший графік ілюструє, як змінювалася кількість запитів «купити в інтернет-магазині» за останні 2 роки. Цікаво, що в містах-мільйонниках попит уже сформувався, а от у регіонах інтерес до інтернет-торгівлі ще ростиме:

Джерело: wordstat.yandex.ua

За даними компанії TNS, українці на питання про магазин чи сайт, де вони підбиратимуть і купуватимуть товари, у 33% випадків називають магазин Rozetka, рідше ― по 17, 14 і 10% відповідно ― Emarket.ua, Aukro.ua і Torg.ua. За ними йдуть Bonprix.ua (9%), Google (8%), Ebay.com (7%), Яндекс та Price.ua (5% кожен), а десятку завершує Hotline.ua (4%).

 

Серед найважливіших факторів, які впливають на вибір магазину, є надійність та відгуки про нього. Спосіб і строки доставки, а також ціна ― на другому місці. І останню роль відіграють новизна товару та розташування магазину. Навіть жителі столиці, де магазинів багато, у 16% випадків замовляють товари з інших міст, а в регіонах ця цифра сягає 80%.

Наступний графік ― про те, звідки приходять користувачі. Майже половина джерел ― інтернет-реклама, прямі заходи переважають у магазинів, які працюють і офлайн теж, пошуковий трафік ― у великих гравців, які просуваються в пошукових системах. У графу «Інші» переважно увійшли медійна реклама та соціальні мережі (але їх відсоток дуже малий):

Джерело: Яндекс.Метрика

Майже 90% користувачів вивчають сторінку про доставку, кожний п’ятий заглядає у контакти і 20-70% (залежно від магазину) покупців не доходять до кінця оформлення товару.

Тепер ― до другої частини дослідження: найпопулярніші товари. Графік ілюструє, які саме покупки ― і онлайн, і офлайн ― робили користувачі протягом останнього року.

Джерело: TNS Україна

Більшість із користувачів інтернету підбирають товари саме в онлайн-магазинах. І купують зазвичай їх теж в інтернеті. Виняток становлять хіба будівельні матеріали та сантехніка ― їх частіше купують офлайн.

Більшість «онлайн покупців» усе ще віддає перевагу розрахунку готівкою. Найменше електронні платежі затребувані серед покупців будівельних матеріалів, а за книги, навпаки, часто розраховуються карткою:

Джерело: TNS Україна

Тепер про конкуренцію. Ось приблизна кількість продавців у найпопулярніших категоріях:

Джерело:  Яндекс.Маркет

І наостанок: щоб дізнатися, які категорії товарів легше продавати, ми порахували співвідношення «кількість магазинів/кількість покупців» (цифра в дужках біля категорії товару, дані Яндекс.Маркету). Червона стрілка ― конкуренція висока, а кліків мало, зелена ― невисока конкуренція і високий попит. Цікаво, що кількість магазинів, які продають пилососи та ноутбуки, приблизно однакова, але попит на останні в 4 рази вищий.

Наталя Журавльова і команда Яндекс.Маркету, знаходьте своє місце під сонцем

 
3 коментарі

Как-то хотлайн должен быть на первом месте. ИМО.

Он уступает по посещаемости многим конкурентам, в том числе Яндекс.Маркету, он не может быть на первом месте.