Інтернет-буквар пошукових запитів

24 cічня 2013, 10:57

Усі пошукові запити українських користувачів  Яндекса за тиждень містять понад 350 млн слів. Найуживаніші з них — це «онлайн», «завантажити», «безкоштовно», «дивитися» та «гра» . Ці слова потрапляють у п’ятірку найпопулярніших слів усіх користувачів Яндекса, однак українці, наприклад, частіше використовують слово «дивитися», ніж «завантажити», а росіяни — навпаки.

У запитах з кожного регіону є слова, які його мешканці використовують частіше за інших (ці слова не потрапляють у топ, але їх  відносна частота порівняно з іншими регіонами вища принаймні в п’ять разів). Найчастіше це, звичайно, назви географічних об’єктів цього регіону — міст, сіл, вулиць. Користувачі додають їх в пошуковий запит, коли хочуть знайти щось лише в цьому місці: погоду, магазин, газету тощо. Також користувачі з кожної області шукають абревіатури, відомі лише місцевим: наприклад, [удхту] в Дніпропетровській області, [нати] в Одеській та [уипа] в Харківській.

Крім того, трапляються слова, висока цікавість до яких несподівана: наприклад, [худоба] в Дніпропетровській області, слова [обязательно] та [развиваться] в Донецькій, [європа], [їсти], [жінки] та [юшка] на Західній Україні, [історія] та [церква] в Києві, [бесценный], [жизнедеятельность] і [рельсовый] у Криму, в Одесі —  [умизуми], а в Харкові — [гостинка] та [авиабилет].

Про власний буквар кожного регіону можна прочитати на сторінці досліджень.

Надія Моісеєнко та аналітики Яндекса,
вправляємося в складанні панграм