Українці у цих ваших інтернетах: цифри про соцмережі – 2014

21 серпня 2014, 10:32

Кількість акаунтів українців у соціальних мережах впевнено наближається до чисельності населення, два роки тому це вже було трохи помітно. Звісно, в когось є принаймні три профілі, а в його бабусі нема жодного, але тенденція зрозуміла: на початок літа-2014 у ВКонтакті, Однокласниках, Фейсбуці та Твіттері налічувалось понад 40 млн українських акаунтів. Про це ми довідалися зі статистики Пошуку в блогах Яндекса.

 

Номером один в українців залишається ВКонтакті — більше 27 мільйонів облікових записів. Найчисленніші вони на Київщині, причому тут акаунтів уже більше, ніж жителів за офіційними даними Держкомстату. На другій і третій сходинках — Дніпропетровська та Львівська області: у них кількість профілів приблизно дорівнює чисельності населення. Найменше ж користувачів ВКонтакті живе на Миколаївщині. До речі, саме тут, а ще в Івано-Франківській та Волинській областях, у соцмережах українці «сидять» найрідше.

Аудиторія ВКонтакті — це переважно студенти, їх приблизно 42 %. Майже удвічі менше людей від 26 до 35 років та школярів. Користувачі віком 36+ ВКонтакті не дуже люблять: їх у соцмережі не більше 15 %.

В Однокласниках зареєстровано значно менше українців, хоча за останні два роки їх кількість виросла майже удвічі — до 11 мільйонів. Майже чверть із них припадає на Київську та Донецьку області. Натомість жителі Львівської області, які загалом у соцмережах активні, завели в Однокласниках порівняно мало акаунтів.

Аудиторія цієї мережі трохи старша за «вконтактівську»: тут найбільше користувачів «післяуніверситетського» віку. Порівняно часто трапляються профілі людей від 46 років, а от школярів мало.

 

Акаунти у Фейсбуці поки що найменш численні — 3,2 мільйона, причому за останні два роки їх кількість зросла на мільйон. Географія цієї соцмережі дещо відрізняється від попередніх: наприклад, до списку найактивніших регіонів потрапило Закарпаття, хоча за кількістю акаунтів у російських мережах воно стабільно пасе задніх. На перших трьох місцях – Київщина, Львівщина та Харківщина.

Що ж до Твіттера, то за часи Євромайдану на цій платформі стався справжній бум. Якщо до листопада 2013 року щомісяця реєструвалося по 6–7 тисяч, то у грудні 2013 з’явилося 16 тисяч, а в січні 2014 — майже 55 тисяч нових облікових записів. Тепер твіттерян в Україні майже 430 тисяч. Кількість «мертвих» акаунтів – без свіжих твітів протягом півроку – при цьому не змінилася.

Якщо рахувати тих, хто у профілі зазначив свій регіон, то з’ясується, що найбільше акаунтів у Твіттері з Києва та області — третина. Друге і третє місця посіли Одещина та Харківщина, у яких живе по 8 % користувачів.

Цікава деталь: якщо у 2012 українці в середньому твітили 90 тисяч разів на день, то з листопада до квітня 2014 року ця кількість зросла до 130 тисяч. У певні дні число твітів сягало 200–210 тисяч щодня, а найбільше твітили 22 лютого — тієї суботи було залишено 240 тисяч повідомлень.

На період революції змінилась і довжина твітів — повідомлення українською подовшали. Якщо зазвичай кількість знаків у них становила 97 символів, то з листопада до початку березня вона наблизилася до 105 символів. Із квітня повідомлення знову покоротшали – до 101 символа. А от твіти російською не змінилися – вони завжди налічували у середньому близько 75 символів.

Загалом те, як Євромайдан вплинув на Твіттер, — цікава тема і заслуговує на окреме дослідження. Спробуємо підготувати його до річниці подій. Більше статистики щодо всіх соцмереж, зокрема про те, де жінок більше за чоловіків, шукайте у повному тексті огляду. Якщо вам, окрім цього, цікаво простежити динаміку — ось PDF із цифрами 2012 року.

 

Наталія Журавльова,
маю акаунти у двох мережах, і це лише особисті!

0 коментарів
Підписатися на коментарі до посту