Що та як шукають українці в інтернеті

24 вересня 2014, 01:34

Це дослідження про те, що цікавить користувачів Яндекса у звичайному житті. Глобально мета і форма пошуків не змінилися, але від мирних нинішні часи усе ж дещо відрізняються. Наприклад, аномальним зростанням кількості запитів про новини. Але це ми вже забігаємо наперед.

Близько 19 мільйонів українців виходять у мережу хоча б раз на місяць. З літа минулого року ця кількість збільшилась на 14 % — а це майже 2 млн осіб або півтора Харкова — і продовжує невпинно зростати.

Однак виходить, що в інтернеті буває лише трохи більше половини населення — за світовими мірками не дуже багато. Найчастіше це залежить від розміру населеного пункту — у великих містах із мережею знайома більшість, а в селах — близько третини населення, причому переважно молодь.

Тип населеного пункту значною мірою впливає і на те, що саме користувачі шукають. Наприклад, у центрі країни багато великих міст, зокрема столиця. І тут частіше, ніж у інших регіонах, питають про бізнес, устаткування, ремонт та облаштування оселі. На сході популярні запити про кіно й музику, лікарські препарати і транспорт, а також про езотерику, приміром про [космические молитвы]. На півдні більше, ніж деінде, запитів про зовнішній вигляд, телешоу і відомих людей. Крім того, здається, що тут багато питань від туристів: [достопримечательности одессы], [nudist beach] (хоча про пляж могли питати й місцеві). На заході мало великих міст, тому запити переважно «молодіжні»: про відеохостинг, серіали та мультики. Львів — виняток: тут частіше питають про науку й освіту.

До речі, від теми запиту значною мірою залежить і те, якою мовою задає його користувач. Наприклад, питання про освіту, та держпослуги в основному ставлять українською, а про розваги та дозвілля — російською. Між іншим, кількість україномовних запитів невпинно зростає.

 

Менше чверті загальної кількості запитів — це пошук інформації, приміром [як відкрити замок без ключів]. У чверті випадків користувачі хочуть потрапити на певний сайт, наприклад [privat 24]. Найпопулярніші запити саме навігаційні. На пошук контенту припадає 30 % запитів, причому бажано без завантаження — [сила повернення додому онлайн всі серії]. Ще у 20 % тему визначити неможливо — запити складаються із самих лише назв товарів, імен тощо.

Щотижня Яндекс отримує 150 млн запитів від українців. Причому в середньому кожен користувач звичайного комп’ютера задає 15 із них, а власник смартфона — 9. Трохи менше люди сидять в інтернеті у п’ятницю та суботу, а от у неділю уже повертаються за монітори. Найбільша активність щодня спостерігається увечері — після роботи або навчання.

У будь-який час доби переважає пошук розважальної інформації. Більше того, приблизно п'ята частина — це запити про дозвілля, задані з 18:00 до опівночі. Ділові запити надходять у будні в робочий час, шкільні — у другій половині дня, коли час робити домашні завдання.

Потрібне у Яндексі українці у переважній більшості випадків знаходять з першої спроби, але якщо запит складніший і потребує уточнень, в середньому сесія триває трохи менше 6 хвилин.

Що ж до конкретних запитів, то можна сказати, що українці почали значно частіше шукати новини. За рік з осені 2013-го стурбованість наших співвітчизників і бажання бути в курсі збільшило частку запитів у 4 рази.

 

 

Про те, які запити українців зникли з топ-10 за три роки, який відсоток питань ставлять українською мовою, а також докладну інформацію про регіональні особливості ви можете прочитати у повній версії дослідження (PDF)


Наталія Журавльова, Іван Леонтьєв, Поліна Трояновська та Аліса Недашковська,
аналітики й помічники аналітиків Яндекса

0 коментарів
Підписатися на коментарі до посту