Твіттер як дзеркало подій

20 листопада 2014, 23:52

Ми підготували дослідження про те, як змінювалася активність українців у Твіттері через громадсько-політичне життя країни, і про те, що вони обговорювали протягом року — з липня 2013 до липня 2014-го.

Спочатку протести не дуже вплинули на кількість українських мікроблогів. Але із розвитком подій сталися принаймні два величезні стрибки — один взимку, у січні, під час Євромайдану, а другий — улітку, коли впав «Боїнг». Найбільше акаунтів було зареєстровано у липні — близько 100 тис., і це більше, ніж за перші шість років існування сервісу.

Найістотніше зростання спостерігалося у західній частині України, де раніше твіттерян було небагато. Але якщо говорити про абсолютні величини, то найбільше нових користувачів за цей період з’явилося у Київській та Дніпропетровській областях і в Криму.

 

 

Із посиленням напруженості у суспільстві зростала і кількість залишених повідомлень: якщо у відносно спокійному грудні 2013 року їх було близько 80 тис. на день, то у лютому 2014-го — вже 180. У липні в українському тві-просторі з’явилася рекордна кількість публікацій: з десяти найактивніших днів року всі десять припали саме на цей місяць. Протягом двох днів-рекордсменів — 17 і 18 липня — в українських акаунтах з'явився майже мільйон твітів.

Останні події також істотно вплинули на мову комунікації: із початком Євромайдану частка твітів українською зросла вдвічі, а у дні найгострішого протистояння — протягом 18‒22 лютого — їх взагалі було більше чверті. Крім того, твіти українською мовою подовшали: з 90 символів на початку Євромайдану до 100 — після нього.

З усього видно, що людей дуже хвилювали навколишні події. Тому не дивно, що хештег #євромайдан став найпопулярнішим тегом цього періоду. Якщо врахувати усі його згадування українською, російською та англійською мовами, то з листопада 2013-го до липня 2014 року про Євромайдан українські твіттеряни написали понад 700 тис. разів. Для порівняння: тег #новини у цей же проміжок часу використали лише 70 тис. разів.

За даними Пошуку у блогах Яндекса ми також побудували список найчастіше згадуваних персон в українському тві-просторі. Його та іншу інформацію можна знайти у повній версії дослідження.


Наталія Журавльова та аналітики Яндекса,
досліджували лише відкриті для індексації акаунти

0 коментарів
Підписатися на коментарі до посту