Big Data для великих компаній

9 грудня 2014, 15:30

Сьогодні у Парижі Яндекс презентував новий напрям для роботи з «великими даними» — Yandex Data Factory. Її послуги розраховані на компанії, що працюють з величезними обсягами інформації: показниками з давачів, аудіо- та відеозаписами, відомостями про замовлення і транзакції тощо. Для роботи з ними використовуватимемо ті самі технології, що й у своїх сервісах, — машинне навчання, розпізнавання образів, оброблення природної мови, ранжування, прогнозування розвитку подій, персоналізацію, таргетинг і багато інших.

фото 3.JPG

Ці алгоритми пов’язані з умінням Яндекса накопичувати, зберігати та аналізувати Big Data і робити їх корисними для бізнесу. До речі, ми вже пересвідчилися, що наші технології універсальні, як сама математика. Кілька років тому ми почали спільний проект із CERN. Там MatrixNet, який ми використовуємо у Пошуку, за певними параметрами шукає рідкісні події у величезному масиві даних про зіткнення частинок і дає науковцям первинну інформацію для аналізу.

Крім технологій, Яндекс має найсильніших експертів у цій галузі і навіть власну систему їх підготовки. Наприклад, у її рамках діє Школа аналізу даних для студентів старших курсів і випускників вишів, філія якої в Україні відкрилася 2011 року.

Кілька пілотних проектів Yandex Data Factory уже реалізувала. Приміром, для автодорожньої компанії вона обробила дані про завантаженість доріг, якість покриття, середню швидкість руху та аварійність. Це дозволило поліпшити точність прогнозів заторів і ДТП у 30 разів. Іншому клієнтові, банку, YDF допомогла персоналізувати пропозиції, завдяки чому продажі банківських продуктів зросли на 13 %. Ще один замовник – міжнародний розробник ПЗ, який хотів з’ясувати, скільки серед користувачів його програм жінок і чоловіків, щоб краще таргетувати рекламу.

Звичайно, таким само чином можна обробляти яку завгодно інформацію величезних обсягів. А оскільки Yandex Data Factory — це міжнародний проект, її послугами можуть скористатися компанії з усього світу, зокрема з України.

Команда Яндекса разом із Yandex Data Factory,
робимо важливий крок в історії