От у чому парадокс: коли на вулиці гаряче, більшість хоче на південь, де ще спекотніше (принаймні теоретично). Аналітики Яндекса — не виняток, тому й затіяли дослідження про три курортні області: Одеську, Миколаївську та Херсонську. Із них ви дізнаєтеся, що і як південці шукають в інтернеті, що про них цікавить сусідів і чим вони відрізняються один від одного.
Почнемо із найголовнішого: який відсоток користувачів інтернету на цих територіях загалом. За даними на березень 2015, в Одеській області приблизно 46 % дорослого населення виходили у мережу хоча б раз на місяць. У Миколаївській та Херсонській цей показник нижчий — 42 і 41 %, що менше, ніж у середньому по країні. Але цікаво, що в усіх трьох регіонах аудиторія загалом доросліша — частка старших людей в інтернеті тут вища за всеукраїнську.
Одесити, миколаївці і херсонці у пошуку Яндекса активні майже однаково — з комп’ютера кожен задає близько 13 запитів на тиждень, а зі смартфона — 7‒8, а це фактично стільки ж, скільки і решта українців. У вихідні число запитів зменшується не суттєво — лише на 10 %. «Найлінивіший» місяць року — червень, найактивніший — березень, коли пошук обробляє звернень на цілих 25 % більше. А оцей «слон» підтверджує, що сидять в інтернеті мешканці півдня переважно вечорами:
25 % запитів з Одеси, Миколаєва та Херсона — це пошук інформації, ще 25 % — перехід на вже відомі сайти, 30 % — пошук контенту (фільмів, пісень тощо), а ще 20 % припадає на питання, які не можна зарахувати до жодної з категорій. Приміром, [мазераті]: хтозна, що саме хотів користувач — купити, подивитися фото чи перейти на офіційний сайт.
До речі, пошук добре віддзеркалює бажання і потреби відвідувачів — природно, що шкільна тема влітку зовсім не популярна. А от цікавість до новин за два роки виросла удвічі, на що, очевидно, вплинула ситуація у країні. Прикметно, що у Миколаєві їх шукають навіть трошки частіше, ніж у Херсоні, і ще частіше, ніж в Одесі.
Стаються і тимчасові сплески цікавості до певної теми — наприклад, до Чорнобильської аварії. Зазвичай інтерес до неї спадає відразу після чергової річниці, але цього року через пожежі запити надходили аж до початку травня. Ось такою була ситуація в Одесі, але у сусідніх регіонах картина дуже схожа:
Безумовно, є запити, на популярність яких не впливає майже нічого — ні глобальне потепління, ні зміни у країні, ні пори року. Зазвичай це соцмережі та порно. Але у Миколаєві, приміром, до топ-10 також увійшов новинний ресурс «Преступности.нет», а в Одесі та Херсоні — місцева погода. Серед унікальних запитів трапляється будь-що — від здорового харчування до здійснення дитячих мрій:
[попкорн для похудения]
[ворд все слова подчеркнул красным что делать]
[ищу себе девушку буду очень сильно любить]
[почему люди не приходят на собеседования]
[сонник к чему снится красивый кролик]
[как сделать пегаса путем селекции]
[реферат на тему чарли и шоколадная фабрика]
[что люди делали в свободное время 200 лет назад]
[що обозначає в білеті на поїзд буква а]
[симулятор гаишника на пк]
[шум перфоратора онлайн]
[вопросы девушке с подвохом]
[все мультики мира смотреть подряд]
А ось ця шкала пояснює, скільки відсотків припадає на такі унікальні запити у Херсоні, а скільки — на повторювані. З неї видно, що у наших користувачів хороша уява — неповторних дуже багато. В інших містах ситуація подібна:
Що ж до мови запитів, то найбільше українською їх надходить з Херсона та Миколаєва — 13 %, і це лише трохи менше, ніж по країні в середньому. В Одесі таких запитів усього 8 %, але їх процент росте із року в рік.
Ми розповіли вам невеличку частину того, що ви знайдете у дослідженнях про кожне з міст. Ось тут можна завантажити текст про Одесу (у ньому є бонус — аналіз ринку праці), тут — про Миколаїв і Херсон.
Наталія Журавльова, Олександра Колеснікова та Іван Леонтьєв,
писали з думками про море