Акція на Яндекс.Маркеті «Безліміт для магазинів в Україні»

15 лютого 2016, 13:22

Із 1 березня і до кінця 2016 року Яндекс.Маркет проводить акцію для інтернет-магазинів під назвою «Безліміт для магазинів в Україні». Тепер магазини з України, підключені до Маркету, сплачуватимуть лише фіксовану абонплату (5 у. о. на місяць за внутрішнім курсом Яндекса, наразі 1 у. о. = 10 грн без ПДВ) без жодних додаткових платежів, у тому числі за кліки.

Яндекс.Маркет в Україні було запущено 10 років тому одночасно із відкриттям першого офісу Яндекс.України в Одесі, ювілей якого ми відсвяткували минулого тижня. Сервіс одразу зацікавив і користувачів, і магазини та швидко став для останніх важливим рекламним каналом.

Нова акція точно викличе багато запитань, тому ми вирішили відповісти на основні з них у блозі. У цьому нам допомогла Анна Куц, менеджер із роботи з ключовими клієнтами компанії «Яндекс.Україна», яка протягом 1,5 року займалася розвитком Яндекс.Маркету в Україні.

Чому Маркет вирішив запустити цю акцію?

Протягом останніх двох років ми часто спілкувалися з українськими магазинами про розвиток бізнесу в інтернеті – провели, напевно, кілька сотень зустрічей. Більшість говорила про одні й ті самі проблеми. З одного боку, у наш час почати бізнес онлайн легше, ніж, скажімо, відкрити традиційний роздрібний магазин, – витрати істотно нижчі (наприклад, на ту ж оренду приміщення). З іншого боку, через складну економічну ситуацію у країні велика кількість магазинів змушена була урізати бюджети на просування та рекламу. Особливо це стосується дрібних продавців. Так, у більшості магазинів, які з фінансових міркувань зменшили обсяг розміщення, середній місячний чек на Маркеті не перевищував 1500‒2500 грн.

Водночас користувачі люблять шукати товари через прайс-агрегатори. За даними дослідження GfK, близько 65 % українських користувачів роблять покупки після того, як вибрали магазин на прайс-агрегаторі. Тож останні – і ми зокрема – багато працюють над тим, щоб зробити свої сервіси зручнішими та поліпшити контент. Нам хочеться, щоб було добре і користувачам, і магазинам. Тому ми вирішили надати українським магазинам можливість до кінця року розміщуватися на Маркеті за дійсно символічну плату, причому фіксовану. Завдяки цьому магазини не боятимуться вийти за межі бюджету, а на Маркеті з'явиться більше магазинів і товарних пропозицій, цікавих користувачам із нашої країни.

А може, ви просто втрачаєте популярність серед магазинів або покупців?

Не схоже на те :) Якщо серйозно, згідно із дослідженням GfK, Яндекс.Маркет входить до топ-3 найпопулярніших агрегаторів із вибору та купівлі товарів серед українських користувачів. Якщо ж говорити про взаємодію з магазинами-партнерами, то протягом останнього року Маркет взагалі істотно змінився на краще. Ми оновили дизайн сервісу, експериментуємо з видачею товарних пропозицій, карткою моделі – усе це робить вибір товару зручнішим для користувача і надалі впливає на конверсію в покупку на боці магазину. Крім того, ми надаємо магазинам потужні інструменти для підвищення ефективності. Ми вже півтора року працюємо з командою сервісу PriceLabs, яка дуже допомагає нашим магазинам із моніторингом цін конкурентів і аналізом ефективності роботи за популярністю товарів та іншими параметрами. Уся ця функціональність залишиться доступною для активних партнерів сервісу.

Чого ви очікуєте від акції?

Виграють усі – і продавці, і покупці. Продавці, які не могли дозволити собі розміститися на Маркеті або були вимушені економити, зможуть залучати нових клієнтів за зовсім невелику суму. Ми очікуємо, що покращиться покриття Маркету, зокрема, у таких категоріях, як дитячі товари, гардероб, товари для дому, будівництво та ремонт. Не секрет, що в інтернет-торгівлі популярними галузями традиційно були електроніка і побутова техніка: там багато сильних гравців. Протягом останнього року істотно зросли й інші, вищезгадані категорії, в цих категоріях з'явилися цікаві продавці, але у багатьох із них поки що недостатньо ресурсів для розміщення у контексті або прайс-агрегаторах. Ми хочемо допомогти таким магазинам розвиватися. Що стосується покупців, для них з'явиться більше актуальних товарних пропозицій, їм буде цікавіше і зручніше шукати товари саме на Маркеті.

А ви не втратите на цьому гроші?
Оскільки ми запускаємо акцію, то, певно, бачимо у ній користь для компанії :) Узагалі Яндекс – за щастя користувачів, і ми вважаємо, що повна та якісна база товарів важливіша за гроші.

Які магазини запрошено до участі в акції?

Акція діятиме для всіх українських інтернет-магазинів – як тих, які вже є на Маркеті, так і тих, які до нас ще не приходили, не змогли підключитися з якихось причин (наприклад, не відповідали вимогам служби контролю якості) або були змушені відключитися.

Ви запрошуєте і магазини, які свого часу не пройшли перевірку служби контролю якості. Чому ви їх тепер кличете? На яких умовах вони прийматимуться?

Наші вимоги до якості не змінилися. Але як показує практика, більшість українських магазинів, які не проходили за критеріями служби контролю якості, зупинялися саме на виконанні технічних вимог до фіду. Не всі магазини були готові витрачати зайвий час і ресурси на приведення своїх даних до наших стандартів. Тепер магазинам стане набагато вигідніше розміщуватися на Маркеті, і ми сподіваємося, що вони зможуть знайти ресурси та налаштувати підключення.

Як новому магазину підключитися до акції?

Усі українські магазини, які вже є на Маркеті, буде автоматично переведено на новий тариф. А нові магазини під час підключення одразу ж розміщуватимуться за цим тарифом.

Для підключення до Маркету потрібно зайти на market.yandex.ua і клікнути на посилання «Подключение к Маркету» внизу сторінки. 

Чому саме Україна? Чи будуть такі акції у Росії та інших країнах?

Ми завжди враховуємо локальні особливості країни, де працюють наші сервіси. Поточна економічна ситуація та становище на ринку України привели нас до думки про таку акцію. Як я вже говорила, ми знаємо від магазинів, що минулого року бюджети на інтернет-рекламу дещо зменшилися, а ми хотіли б допомагати середньому і малому бізнесу продовжувати експериментувати з різними рекламними каналами.

Щодо інших країн, ми традиційно не готові ділитися планами. Поживемо ‒ побачимо :)

Як тепер визначатиметься, товари яких магазинів користувач бачитиме у першу чергу?

На ранжування впливатиме локальність магазину (чи розміщений він у регіоні користувача, які умови доставки) та CTR (клікабельність) його товарних пропозицій на Маркеті. Останній фактор багато у чому залежить від самого магазину (наприклад, від якості обслуговування покупців, привабливості товарної пропозиції, наявності гарних фотографій у картці товару, рейтингу магазину тощо).

За вашими оцінками, скільки магазинів відключилися від Маркету через економічну ситуацію або скорочення своїх витрат?
Цього не відбувається. Протягом останнього року кількість українських магазинів на Маркеті залишалася стабільною – близько 750‒800. Зміни в основному залежать від регулярних перевірок служби контролю якості: якщо магазин раз за разом не задовольняє вимог якості, ми змушені його відключити. 

Що буде після закінчення акції? Повернетеся до попередньої моделі?

Ми лише розпочинаємо акцію, давайте дочекаємося її завершення і результатів :)

2 коментарі
Это хорошо, но нет увы возможности учитывать CTR чтобы попасть в первую пятерку предложения Маркета в результатах поиска.
aleksandra-serdyuk
29 квітня 2016, 17:42
pristineblue,
Мы замеряем результаты эксперимента в рамках акции и видим зависимость между попаданиаем в топ и ценой на товары. Если вас не затруднит, уточните, пожалуйста, о каком магазине и товаре речь?

Александра Колесникова, Яндекс.Украина