Місія Яндекса — допомагати людям вирішувати завдання та досягати своїх цілей у житті.

Що таке сучасний пошук

Традиційне завдання будь-якої пошукової системи — знаходити потрібну інформацію в інтернеті. У сучасному світі це завдання розширилося. Інтернет уже не можна відокремити від реальності, яка нас оточує, і пошукові системи зараз шукають по всьому навколишньому світу. І не лише шукають, а й уміють підказувати рішення в усіх життєвих ситуаціях. Сучасний пошук розуміє бажання кожного користувача і знає, що його оточує. Тому він може підказати кожній людині те, що підійде саме їй. Що почитати, куди піти поїсти, яку музику послухати, як швидше дістатися додому, де купити найдешевші квитки.
Пошук завжди був і залишається головним сервісом Яндекса, проте сьогодні ми розуміємо його роль ширше — це універсальний помічник, навігатор по всьому, що нас оточує. Пошук тепер і підкаже у потрібний момент, і допоможе вибрати, і дасть можливість виконати дію.

Щастя користувачів

Усі сервіси Яндекса зроблено для того, щоб поліпшити і спростити життя людей. Кожен із наших сервісів допомагає робити щось, що лише учора здавалося неможливим. Колись було складно уявити, що можна зрозуміти текст незнайомою мовою, не з'ясовуючи у словнику переклад кожного слова. Що можна миттєво дізнатися адресу найближчої аптеки і що таксі не потрібно замовляти заздалегідь. А зараз усе це звичні речі.
Це і є те, чим Яндекс займається, — створює сервіси для людей. Сервіси, які, з одного боку, мають глибоке знання навколишнього світу, а з іншого — розуміють інтереси користувачів. Сервіси, які змінюють звичне середовище та допомагають людям досягати своєї мети у житті.
«Щастя користувачів» — дуже важливе для нас поняття. Серед іншого воно означає, що користь, яку дає сервіс, і те, наскільки приємно із ним працювати, для нас важливіші за його монетизацію. Зазвичай, якщо нам вдається зробити гарний сервіс, який подобається людям, його модель монетизації утворюється сама собою. При цьому вона зобов'язана враховувати інтереси користувача.
Основа нашої роботи — технологічний підхід і статистична перевірка усіх змістовних змін на наших сервісах. Будь-яку зміну має бути обґрунтовано — це допомагає нам зрозуміти, чи дійсно вона корисна, чи дійсно це добре для користувачів.

Технології світового рівня

Яндекс — технологічна компанія. В основі наших сервісів лежать складні, унікальні, важковідтворювані технології. Саме вони дозволяють нам робити те, що ще деякий час тому люди вважали б дивом.
Практично усі сервіси Яндекса — у тому числі Пошук, Перекладач, Яндекс.Радіо — використовують машинне навчання. 2009 року Яндекс розробив і впровадив власний метод машинного навчання Матрикснет.
Завдяки технології розпізнавання мови користувачі Яндекс.Навігатора та Яндекс.Браузера можуть спілкуватися із ними голосом, а не набирати текст руками. Технологія добування фактів позначає у Пошті певні листи — квитки, повідомлення про зустрічі, інформацію про знижки, — щоб у потрібний момент їх можна було відразу знайти. Рекомендаційна технологія Диско допомагає користувачам Музики та Маркету вибрати композицію, яка підходить під настрій, або потрібний товар із безлічі аналогічних. Для пошуку схожих зображень Яндекс використовує свої розробки у сфері комп'ютерного зору. 2011 року ми запустили сервіс машинного перекладу — один із трьох подібних у всьому світі.
Щоб сервіси і технології могли функціонувати, Яндекс підтримує одну з найбільших у Європі мережу центрів оброблення та зберігання даних — понад 100 тисяч серверів. Обчислювальні можливості й алгоритми Яндекса використовують також наші партнери для проведення своїх наукових досліджень — наприклад, у сфері ядерних досліджень і геологорозвідки.

Наука та освіта

Нам вдалося зібрати команду фахівців у багатьох галузях науки — у математиці, аналізі даних, програмуванні, лінгвістиці та інших дисциплінах. Окрім роботи над сервісами і технологіями, вони займаються освітньою діяльністю.
У Яндекса є свої навчальні програми. 2007 року компанія відкрила у Москві Школу аналізу даних (ШАД) — безкоштовний навчальний заклад для старшокурсників і випускників ВНЗ. Філії Школи є у кількох містах Росії та у Мінську. Українські студенти можуть навчатися у ній на заочному відділенні та складати іспити онлайн. ШАД готує фахівців у сферах оброблення й аналізу даних та добування інформації з інтернету. Випускники Школи працюють у Яндексі та в інших компаніях. Періодично Яндекс проводить онлайн-курси для менеджерів, розробників інтерфейсів тощо.
Компанія організовує міжнародну наукову конференцію з машинного навчання, на яку з'їжджаються фахівці з різних країн. Крім того, ми проводимо семінари, лекції та майстер-класи для тих, хто вже пов'язав свою кар'єру з інтернетом або лише збирається це зробити.

Підтримка екосистеми

Як і будь-який великий учасник ринку, своїм існуванням і своєю діяльністю Яндекс впливає на екологію інтернету. І наша відповідальність у тому, щоб цей вплив був позитивним. Основна цінність для Яндекса — це інтереси людей. Щоб надавати користувачам гарний пошук, Яндексу потрібен відкритий різноманітний інтернет із великою кількістю якісних ресурсів.
Розвивати сервіси для користувачів можна лише разом з усіма учасниками ринку, з урахуванням їхніх інтересів. Ми створюємо платформні рішення та виробляємо прозорі правила взаємодії, від яких у результаті виграють користувачі.
Одну із важливих цілей ми бачимо у тому, щоб створювати платформи, до яких можуть підключатися не лише інтернет-сервіси, але й загалом усі бізнеси — від магазину до таксопарку. Ми створюємо нові інструменти, якими можуть користуватися люди для взаємодії з цими бізнесами, — де б вони не перебували та яку б задачу не вирішували.

Компанія «Яндекс»

Історія Яндекса почалася задовго до утворення компанії — ще на початку 1990-х років. А компанія «Яндекс» з'явилася 2000 року — за три роки після запуску порталу yandex.ru. Тоді команда налічувала 25 осіб, а усі дані уміщувалися на одному сервері. Зараз у Яндекса є офіси та представництва у дев’яти країнах світу. Перший український офіс було відкрито 2005 року в Одесі. За рік з'явився офіс у Сімферополі, ще за рік — у Києві. У червні поточного року пошукова частка Яндекса в Україні становила 28,5 % (за даними Liveinternet). Сервісами Яндекса користуються понад 11 мільйонів українців (без урахування мобільних пристроїв, gemiusAudience, червень 2016).
Основний дохід Яндекс отримує від продажу контекстної реклами — оголошень про продаж товарів і послуг, які людина шукала у пошуку. Компанії належить одна із двох найбільших систем розміщення контекстної реклами в Україні — Яндекс.Директ. Контекстна реклама розміщується не лише у пошуку, а й на партнерських сайтах, що входять до Рекламної мережі Яндекса.
2002 року компанія стала самоокупною. Відтоді доходи Яндекса постійно зростають. У травні 2011 року Яндекс розмістив акції на NASDAQ — фондовій біржі, що спеціалізується на високотехнологічних компаніях. Тикер Яндекса — YNDX.

Принципи