Обмеження прав анонімного контенту

Усі давно звикли до того, що інтернет-сервісами можна користуватися або взагалі не зазначаючи своїх даних, або діючи під вибраними псевдонімами — ніками. Так прийнято у мережі, і такі ж правила діють на сервісах Яндекса. Ми вважаємо, що кожен користувач має право на анонімність.
Під час реєстрації на Яндексі користувачі зобов'язуються зазначити достовірну та повну інформацію про себе. Яндекс ніколи не розкриває таку інформацію (крім випадків, коли цього вимагає закон, і відповідно до умов «Політики конфіденційності») та не перевіряє її, покладаючись на сумлінність своїх користувачів.
Проте анонімність не звільнює від обов'язку дотримуватися вимог законодавства та умов Угоди користувача. Якщо на дії користувача надходить скарга, і під час її перевірки дійсно підтверджується факт порушення, ми вживаємо заходів: наприклад, видаляємо розміщений користувачем контент.
Але ми не завжди можемо визначити, чи є дії користувача порушенням, тому що у певних випадках таке право надано законом лише самим учасникам конфлікту, уповноваженим державним органам або суду. У такій ситуації Яндекс не має права замінювати собою уповноважені органи та намагатися кваліфікувати дії користувача. Ось тут і починає діяти принцип «обмеження прав анонімного контенту»: ми пропонуємо скаржникові та користувачеві припинити бути анонімними і вирішити спірне питання — самостійно або за допомогою державних органів чи суду.
На практиці це виглядає так:
Коли ми отримуємо подібну скаргу, ми пропонуємо її авторові надіслати Яндексу обґрунтовану заяву з описом претензій. У заяві повинно бути зазначено дані, достатні для визначення заявника, і точну адресу розміщення матеріалів на інтернет-ресурсах Яндекса. Отримавши таку заяву, ми блокуємо доступ до перерахованих у заяві матеріалів. Якщо користувач, який їх розмістив, під час реєстрації зазначив свої контактні дані, ми додатково надсилаємо йому сповіщення про закриття доступу до матеріалів у зв'язку з отриманою скаргою.
Користувач, виявивши, що доступ до його матеріалів заблоковано, може або видалити спірні матеріали, або сповістити Яндекс про те, що він готовий урегулювати усі пов'язані з їх розміщенням претензії, оскільки вважає розміщення матеріалів на ресурсах Яндекса правомірним. Без такої заяви спірні матеріали буде видалено автоматично.
І заява користувача, і заява скаржника повинні містити усі необхідні дані, які дозволяють встановити їхню особу та зв'язатися з ними. Отримавши заяву користувача, ми передаємо сторонам конфлікту інформацію, необхідну їм для обговорення питання між собою, і відкриваємо доступ до спірних матеріалів. Якщо надалі у Яндекс надійдуть документи, які підтверджують, що суперечку про можливість розміщення на ресурсах Яндекса таких матеріалів було вирішено на користь скаржника, матеріали буде видалено.
Така процедура дозволяє кожній із зацікавлених осіб ужити всіх передбачених чинним законодавством заходів для захисту своїх прав і свобод.