Правила розміщення реклами на Яндексі. Вимоги до рекламних матеріалів

Реклама деяких товарів і послуг забороняється або обмежується чинним законодавством України. На цій сторінці розповідається про те, що, як і чому можна або не можна рекламувати, а також наведено цитати із законів, що пояснюють діючі заборони та обмеження.

Не можна рекламувати*:

  • Будь-які твори (у тому числі літературні твори, кіно- і відеопродукція), що пропагують культ насильства і жорстокості, расову, національну або релігійну нетерпимість і дискримінацію (Cтаття 300 Кримінального кодексу України)

  • Наркотичні речовини, психотропні речовини та їхні прекурсори

  • Товари, які підлягають обов'язковій сертифікації або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії

  • Розповсюдження (продаж) дистанційним способом товарів, вільна реалізація яких заборонена або обмежена законодавством України

  • Азартні ігри

  • Зброя

  • Твори, зображення або інші предмети порнографічного характеру (Стаття 301 Кримінального кодексу України)

  • Послуги з ворожіння та гадання

  • Тютюнові вироби, знаки для товарів і послуг, інші об’єкти права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби

Можна рекламувати з дотриманням особливих вимог*:

  • Алкогольні напої

  • Лотереї та стимулюючі заходи

  • Лікувальні засоби, медичну техніку, методи профілактики, діагностики, лікування та реабілітації

  • Послуги, пов'язані із залученням коштів населення

  • Послуги із працевлаштування

  • Цінні папери

  • Товари при дистанційному способі їх продажу

  • Реклама об'єктів будівництва

  • Послуги, пов'язані з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю

Реклама наркотичних речовин, психотропних речовин та їхніх прекурсорів

Відповідно до Статті 35 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори» не допускається реклама наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.

Визначення наркотичних засобів міститься в Законі України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори».

Докладніше: Cтатті 1, 35 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори».

Реклама товарів, які підлягають обов'язковій сертифікації або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії

Заборонена реклама товарів у разі відсутності такої сертифікації, дозволу або ліцензії (Стаття 8 Закону Україні «Про рекламу»).

Копії сертифікатів, дозволів або ліцензій мають бути надані у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами (Стаття 8 Закону України «Про рекламу»).

Перелік видів діяльності, що підлягають ліцензуванню в Україні, визначено Статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Докладніше: Cтаття 8 Закону України «Про рекламу», Стаття 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»

Реклама про розповсюдження (продаж) дистанційним способом товарів, вільна реалізація якої заборонена чи обмежена законодавством України

Не допускається реклама продажів дистанційним способом товарів, вільна реалізація яких заборонена або обмежена законодавством України (Наказ Міністерства економіки України від 19.04.2007 № 103 «Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення і поза торговельними або офісними приміщеннями»).

До таких товарів відносяться, зокрема:

  • лікувальні засоби (торгівля лікарськими засобами здійснюється виключно через аптечні заклади згідно з Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2011 № 723, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.12.2011 р. за № 1420/20158);

  • зброя, боєприпаси, вибухові речовини, наркотичні засоби, спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації, електрошокові пристрої (Постанова Верховної Ради України від 17.06.1992 р. № 2471-XII «Про право власності на деякі види майна»).

Докладніше: Стаття 8 Закону України «Про рекламу», Постанова Верховної Ради України від 17.06.1992 р. № 2471-XII «Про право власності на деякі види майна».

Реклама азартних ігор

В Україні заборонено гральний бізнес та участь в азартних іграх на підставі Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні».

Реклама зброї

Список місць, в яких дозволено рекламу зброї, міститься в Статті 23 Закону України «Про рекламу». Інтернет у списку місць, де може бути розміщена подібна реклама, не зазначений.

Докладніше: Стаття 23 Закону України «Про рекламу»

Реклама послуг з ворожіння та гадання

Розповсюдження реклами послуг з ворожіння та гадання забороняється відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України «Про рекламу».

Реклама тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби

Реклама тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється у мережі Інтернет, крім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов’язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів (ч. 1 ст. 22 Закону України «Про рекламу»).

Докладніше: Стаття 22 Закону України «Про рекламу»

Реклама алкогольних напоїв

Зміст рекламних матеріалів, які використовуються для реклами алкогольних напоїв (включаючи знаки для товарів і послуг, інші об'єкти права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої), регулюється Статтею 22 Закону України «Про рекламу».

Оскільки алкогольні напої підлягають обов'язковій сертифікації (Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання і споживчої політики від 01.02.2005 № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні»), то не допускається реклама алкогольної продукції за відсутності сертифікату відповідності на рекламований алкогольний напій (Стаття 8 Закону «Про рекламу»). Копія сертифікату відповідності має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Відповідно до Статті 22 Закону «Про рекламу», заборонено рекламу алкогольних напоїв (товарних знаків, під якими вони випускаються) за допомогою заходів рекламного характеру (заходів, які передбачають безкоштовне розповсюдження зразків товарів, які рекламуються).

Реклама алкогольних напоїв за відсутності ліцензії на їх виробництво та/або торгівлю ними не допускається. Копія ліцензії має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 22 Закону України «Про рекламу».

Реклама лотерей та стимулюючих заходів

Зміст рекламних матеріалів, використовуваних для реклами лотерей і стимулюючих заходів, регулюється п. 3 ст. 8 Закону України «Про рекламу».

У п. 18 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено, що діяльність щодо випуску і проведення лотерей підлягає ліцензуванню. Копія ліцензії має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 8 Закону України «Про рекламу».

Реклама лікувальних засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації

Зміст рекламних матеріалів, які використовуються для реклами лікувальних засобів, медичних послуг і виробів, регулюється Статтею 21 Закону України «Про рекламу».

Дозволяється реклама:

лише таких лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я до застосування в Україні;

лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров'я до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.

Здійснення медичної практики підлягає обов'язковому ліцензуванню (п. 15 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»). Копія ліцензії на провадження медичної практики має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Виробництво, імпорт лікарських засобів, оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами на території України здійснюється на підставі ліценції (п. 10 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Статті 10, 19 Закону України «Про лікарські засоби»). Реклама лікувальних засобів за відсутності ліцензії на їх виробництво, імпорт, оптову, роздрібну торгівлі забороняється.

Лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації Міністерством охорони здоров'я України (Стаття 9 Закону України «Про лікарські засоби»). Реалізація лікарських засобів здійснюється лише за наявності сертифіката якості, що видається виробником (Стаття 20 Закону України «Про лікарські засоби»). За відсутності відповідного реєстраційного посвідчення та сертифікату якості рекламу лікувального засобу заборонено.

Копії ліцензії на виробництво, імпорт лікарських засобів, оптову, роздрібну торгівлю лікарськими засобами, реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, сертифікату якості на лікарський засіб мають бути надані у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Відповідно до п. 9 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 р. № 7539, введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цього Технічного регламенту, за умови належного постачання, встановлення, технічного обслуговування та застосування їх за призначенням.

Відповідно до порядку проведення перевірки продукції, викладеному у додатку 5 до Технічного регламенту, орган з оцінки відповідності після перевірки та встановлення відповідності медичного виробу вимогам Технічного регламенту видає сертифікат відповідності, копія якого повинна бути надана в службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 21 Закону України «Про рекламу», Стаття 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Cтатті 9, 10, 19, 20 Закону України «Про лікарські засоби».

Реклама послуг, пов'язаних із залученням коштів населення

Стаття 24 Закону України «Про рекламу» пред'являє вимоги до змісту рекламних матеріалів для реклами послуг, пов'язаних із залученням коштів населення, у тому числі:

  • Страхування

  • Банківські послуги

  • Інвестиційні послуги

Здійснення банківських операцій підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність».

Здійснення страхування інтересів юридичних осіб і фізичних осіб може здійснюватися лише страховиками, що мають ліцензії, отримані в установленому порядку Законом України «Про страхування».

Діяльність щодо надання фінансових послуг підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про фінансові послуги і державне регулювання ринків фінансових послуг».

Реклама вищезгаданих видів діяльності не допускається за відсутності відповідної ліцензії у рекламодавця (Стаття 8 Закону України «Про рекламу»). Копія ліцензії має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 24 Закону України «Про рекламу».

Реклама послуг із працевлаштування

Зміст рекламних матеріалів, що використовуються для реклами послуг із працевлаштування, регулюється Статтею 24¹ Закону України «Про рекламу».

Зокрема, забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) зазначати вік кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі, представникам певної раси, кольору шкіри, за мовними або іншими ознаками.

Текст реклами про діяльність суб'єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, повинен містити примітку, що отримувати від громадян, яким надано послуги з пошуку роботи та сприяння в працевлаштуванні, інші пов'язані з цим послуги, гонорари, комісійні або інші винагороди забороняється.

Докладніше: Стаття 24¹ Закону України «Про рекламу».

Реклама цінних паперів

Зміст рекламних матеріалів, використовуваних для реклами цінних паперів, регулюється Статтею 25 Закону України «Про рекламу».

Професійна діяльність на ринку цінних паперів (брокерська діяльність, дилерська діяльність, андерайтинг, діяльність з управління цінними паперами, діяльність з управління активами, діяльність з управління іпотечним покриттям, депозитарна діяльність депозитарної установи, діяльність із зберігання активів інститутів спільного інвестування, діяльність із зберігання активів пенсійних фондів, діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку, клірингова діяльність) підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів», Закону України «Про цінні папери і фондовий ринок». Копія ліцензії має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 25 Закону України «Про рекламу».

Реклама об'єктів будівництва

Реклама об'єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, у тому числі пов'язаних із залученням коштів населення, вирішується лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об'єкті, який рекламується. Така реклама повинна містити номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл).

Копія ліцензії (дозволу) має бути надана у службу розміщення до моменту початку розміщення реклами.

Докладніше: Стаття 25¹ Закону України «Про рекламу».

Реклама послуг, пов'язаних із концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю

Відповідно до Статті 8 Закону України «Про рекламу» в такій рекламі повинна бути інформація про використання або невикористання фонограми виконавцями музичних творів. Ця інформація повинна займати на афіші, інших рекламних засобах відносно конкретної послуги не менше 5 відсотків загальної площі, обсягу всієї реклами.

Зміни в законодавстві України

У разі зміни положень законодавства України, Яндекс має право застосовувати нові вимоги до реклами, в тому числі зупинити або обмежити розміщення даної реклами не більше ніж за 5 (п'ять) робочих днів до вступу зазначених змін.

 

_____________________________

* Список неповний і може змінюватися

Дата публікації 15.07.2015 р.

Попередня версія документа: https://yandex.ua/legal/adv_rules/24122013/.

Попередня версія документа: https://yandex.ua/legal/adv_rules/18032013/.

Попередня версія документа: https://yandex.ua/legal/adv_rules/16092012/.

Попередня версія документа: https://yandex.ua/legal/adv_rules/12072012/.

Попередня версія документа: https://yandex.ua/legal/adv_rules/26062012/.