Вимоги до рекламних матеріалів

Цей документ є чинним, якщо розміщений за адресою https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/.

Дата публікації: 01 березня 2017 р.

Дата набуття чинності: 01 березня 2017 р.

У цьому документі визначені вимоги до рекламних матеріалів (Матеріалів), що надаються Замовниками для надання Яндексом Послуг «Яндекс.Маркет».

Загальні положення

1. Матеріали повинні відповідати вимогам, викладеним у документі «Загальні положення. Вимоги до рекламних матеріалів», опублікованому за адресою: https://yandex.ua/legal/general_adv_rules/.

2. Матеріали мають бути подані у вигляді XML-файлу або у форматі CSV відповідно до стандартів, викладених у документі «Вимоги до формату та методу передачі даних», опублікованому за адресою: http://partner.market.yandex.ua/legal/tt/.

3. Яндекс приймає до розміщення рекламні матеріали, що містять відомості про товари (послуги), реалізація яких здійснюється вроздріб фізичним особам без будь-яких встановлених продавцем обмежень і додаткових умов, за винятком обмежень, передбачених законодавством.

4. Яндекс не приймає до розміщення Матеріали, що містять відомості про вживані товари, розповсюджувані в неповній комплектації, знижені в ціні, неадаптовані для роботи в Україні.

5. Яндекс може на власний розсуд відмовити в розміщенні Матеріалів, що містять інформацію про товари (послуги), пропоновані в декількох магазинах одного регіону, яка дозволяє припустити наявність афільованості, взаємозамінності чи іншого тісного взаємозв'язку між ними, або здійснити групування асортименту, що пересікається, з приховуванням дублюючих товарних пропозицій таких магазинів [1].

6. Яндекс може на власний розсуд відмовити в розміщенні Матеріалів на Місцях розміщення з низьким значенням умовної конверсії [2].

Вимоги до змісту Матеріалів

7. У складі Матеріалів не допускається використовувати:

7.1. слова, набрані великими літерами. Виняток становлять абревіатури, що складаються з початкових літер скорочених слів (СРСР, ДСТУ тощо);

7.2. номери телефонів, адреси електронної пошти, поштові адреси, номери icq або інших систем онлайн-пейджинга, у тому числі розміщення цієї інформації на переданих у складі Матеріалів зображеннях, а також посилань в описі товарної пропозиції в прайс-листі формату YML, XLS, CSV і в веб-інтерфейсі клієнта;

7.3. однакові пропозиції, у тому числі, які відрізняються написанням (тиражування);

7.4. інша інформація, що не належить до найменуванню та опису товарної пропозиції, включаючно з будь-якими html-тегами, за винятком випадків, коли html-теги містяться в описі товарної пропозиції в прайс-листі формату YML. Описи товарних пропозицій, які містять html-розмітку (теги h3, ul/li, p, br) допускається поміщати в блок символьних даних CDATA;

7.5. більше двох пропозицій з продажу одного і того ж товару, в яких ціна товару розрізняється в залежності від мінімального складу замовлення (тобто в залежності від кількості одиниць товару в рамках замовлення).

8. У найменуванні і описі товарної пропозиції, які надаються у складі Матеріалів, забороняється вказувати:

a. слова, що не належать до найменуванню та опису товару;

b. перерахування і різні варіанти написання товарної пропозиції: — слова «знижка», «розпродаж», «дешевий», «подарунок» (окрім категорій подарунків), «безкоштовно», «акція», «спеціальна ціна», «новинка», «new», «аналог», «замовлення».

8.1. Інформація про знижки на товарну пропозицію не повинна зазначатися Замовником поза спеціальним елементом, описаним у документі «Вимоги до формату та методу передачі даних», опублікованому за адресою: http://partner.market.yandex.ua/legal/tt/.

9. У зображеннях, що надаються у складі Матеріалів, забороняється використовувати будь-які текстові написи і графічні об'єкти, за винятком інформації про авторські права, розміщеної сумарно не більше ніж на 10% від площі зображення (за винятком випадків, коли інше передбачене вимогами законодавства).

10. Матеріали повинні містити достовірну інформацію та відповідати реальній поточній пропозиції магазину, тобто:

10.1. повинна бути зазначена фактична ціна товару або мінімально можлива ціна товару в діапазоні «від ____» для окремих категорій товарів для користувача (у тому числі стара ціна товару і нова ціна товару, якщо товар продається зі знижкою), що включає всі податки [3];

10.2. статус «в наявності», зазначений Замовником в описі товарної пропозиції, означає, що:

10.2.1. магазин готовий доставити товар покупцеві, який знаходиться в регіоні, що відповідає обраному Замовником регіону в розділі «Свій регіон», в строки зазначені у Веб-інтерфейсі клієнта, або за відсутності таких зазначених строків протягом двох робочих днів (для товарних пропозицій з можливістю доставки);

При цьому Замовник самостійно визначає «робочі дні» в налаштуваннях Веб-інтерфейсу Замовника у розділі «Графік роботи служби доставки у своєму регіоні». У разі, якщо Замовник не визначив, які саме дні є робочими для цілей доставки (відправлення) товару покупцеві, то автоматично робочими днями є календарні дні, за винятком вихідних і святкових днів згідно чинного законодавства.

10.2.2. магазин готовий доставити товар покупцеві, що знаходиться в регіоні, відмінному від обраного Замовником регіону в розділі «Свій регіон», в строки зазначені у Веб-інтерфейсі клієнта, або за відсутності таких зазначених строків відправити товар покупцю протягом двох робочих днів (для товарних пропозицій з можливістю доставки);

10.2.3. магазин готовий видати товар покупцеві в пункті видачі замовлень протягом строку, вказаного у Веб-інтерфейсі Замовника.

При цьому для цілей пп. 10.2.2. і 10.2.3. під «робочими днями» розуміються робочі дні згідно чинного законодавства. Крім того, зазначення строку доставки (наприклад, «сьогодні») означає, що доставка повинна бути здійснена при одночасному дотриманні наступних умов: (1) доставка здійснюється не раніше 09:00 і не пізніше 23:00 відповідного дня доставки, узгодженого між Замовником та покупцем; і (2) інтервал доставки (тобто проміжок часу, в межах якого Замовник може доставити товар покупцю) становить не менше 4 годин і не більше 8 годин.

10.3. cтатус «на замовлення», зазначений Замовником в описі товарної пропозиції, означає, що магазин готовий прийняти замовлення та здійснити доставку товару протягом узгодженого з покупцем строку, що не перевищує двох місяців (за винятком товарів, що виготовляються на замовлення, орієнтовний строк поставки яких узгоджується з покупцем під час замовлення). При цьому у разі, якщо Замовник не вказує в описі товарної пропозиції статус «на замовлення», до визначення строків доставки такої товарної пропозиції автоматично застосовуються правила, передбачені п.10.2 вище.

10.4. Замовнику може надаватися можливість зазначення в описі товарної пропозиції замість статусів, зазначених в пп. 10.2.1 і 10.3. вище, елемента «delivery-options days» з наступними значеннями:

  • «Х» днів (будь-яке цифрове значення в діапазоні від 0 до 31). При цьому, якщо Замовник в описі товарної пропозиції вказує значення, що перевищує 31 календарний день, то до такого опису автоматично застосовується статус «на замовлення» як описано у п. 10.3. вище;
  • «Х» днів (будь-яке цифрове значення в діапазоні від 0 до 31). Максимальний розрив у такому діапазоні не повинен перевищувати 2 дні. Тому якщо Замовник передає діапазон доставки товару з перевищенням такого обмеження, то значення «Х» автоматично зменшується до значення «Y-2». При цьому, якщо Замовник вказує значення, що перевищує 31 календарний день, то до опису товарної пропозиції автоматично застосовується статус «на замовлення» як описано у п. 10.3. вище;

У разі якщо Замовник передає в описі товарної пропозиції елемент «delivery-options days» не заповненим, то до опису такої товарної пропозиції автоматично застосовується статус «на замовлення» як описано у п. 10.3. вище.

Елемент «delivery-options days» не застосовується для цілей, описаних в п.10.2.2. та 10.2.3.

При виборі Замовником елемента «delivery-options days» статуси «на замовлення» і «в наявності» (за винятком зазначених у цьому пункті) не застосовуються.

10.5. Використання Замовником розділу «Служба доставки» при налаштуванні параметрів розміщення Матеріалів означає, що Замовник гарантує, що він дійсно пропонує покупцям доставку відповідного товару обраними ним вантажоперевізниками.

10.6. заявлені строк або умови гарантії на товарну пропозицію повинні відповідати строку або умовам гарантії виробника, при її наявності.

10.7. Замовник дійсно здійснює та має намір здійснювати продаж товарів, інформація про які міститься в Матеріалах. У разі, якщо Замовник має намір істотно змінити асортимент товарів, інформація про які міститься в Матеріалах (наприклад, товари категорії «Одяг» заміщуються товарами категорії «Електроніка» [4]), Замовник зобов'язується заздалегідь повідомити про це Яндекс, призупинити розміщення відповідних Матеріалів, а також надати Яндексу для перевірки змінені Матеріали [4].

11. Найменування та опис товарної пропозиції, які надаються у складі Матеріалів, призначені для читання користувачами, а не для індексації пошуковим роботом, тому вони повинні складатися з нормальних фраз, а не зводитися до переліку пошукових слів.

12. Матеріали повинні відповідати змісту тієї сторінки сайту, на яку веде Посилання.

13. Ціни на товари (послуги), які зазначені в Матеріалах, що призначені для розміщення на території України, повинні бути зазначені виключно в гривні.

13.1. У разі розміщення Матеріалів, таргетованих на Російську Федерацію, Республіку Казахстан або Республіку Білорусь, Замовник зобов'язується зазначати фактичну ціну товару (послуги) для користувача, що включає всі податки, у національній валюті відповідної держави, а також гарантує, що ціна товару (послуги) повністю відповідає умовам, на яких Замовник здійснює його реалізацію у відповідній державі.

13.2. При цьому Замовник погоджується, що якщо Матеріали, зазначені в п. 13.1, надаються Замовником без зазначення ціни у відповідній національній валюті, то така ціна щодня розраховується автоматично згідно з курсом валют, який встановлюється центральним банком або іншим уповноваженим органом держави, зазначеної в п. 13.1. Замовник гарантує, додатково до гарантій, зазначених у п. 13.1, що він дійсно пропонує користувачам товар (послугу) за розрахованою в зазначеному порядку ціною у відповідній національній валюті.

14. При розміщенні Товарних пропозицій з продажу одного і того ж товару, в яких ціна товару розрізняється в залежності від мінімального складу замовлення (тобто в залежності від кількості одиниць товару в рамках замовлення), користувачеві показується не більше двох таких Товарних пропозицій одного магазину Замовника.

Вимоги до сайту Замовника, що надає можливість покупцеві придбати товар/роботу/послугу, зазначені у товарній пропозиції, безпосередньо на сайті магазину Замовника

15. Кожній розміщуваній товарній пропозиції повинна відповідати окрема сторінка на сайті Замовника. На цій сторінці повинна бути розміщена кнопка Купити/ Замовити або кошик для оформлення замовлення через сайт.

16. Сторінка сайту Замовника, на яку веде Посилання, повинна містити опис рекламованої пропозиції товару/роботи/послуги, її ціну (для окремих випадків мінімально можливу ціну) та інформацію про способи придбання товару/роботи/послуги. За зазначеним на сайті (або зазначеним Замовником за допомогою клієнтського веб-інтерфейсу) номером телефону в робочий час магазину повинні прийматися замовлення на товар/роботу/послугу. Час очікування відповіді на дзвінок за зазначеним номером телефону не повинен перевищувати 1,5 хвилини, а у випадку, коли для зазначеного номеру телефона використовується автоінформування про час очікування відповіді – 10 хвилин. Замовлення, що здійснене через сайт магазину Замовника, повинне бути підтверджене покупцеві менеджером або електронним листом протягом однієї години з моменту його розміщення. У разі, якщо для товару Замовником встановлена різна ціна в залежності від кількості товару в замовленні, то на сторінці сайту Замовника повинна міститися інформація про ціну товару в залежності від обраного користувачем кількості товару.

17. Якщо сторінка сайту, на яку веде Посилання, в період розміщення Яндексом Матеріалів не відповідає або відкривається некоректно, розміщення Матеріалів буде припинено до усунення помилки.

18. На сторінці сайту Замовника, на яку веде Посилання, не повинні відкриватися додаткові вікна (PopUp або PopUnder) або здійснюватись перехід на іншу сторінку (redirect) без дозволу користувача.

19. На сайті Замовника має бути зазначена інформація про продавця товарів/робіт/послуг, що відповідає інформації, наданої Замовником за допомогою веб-інтерфейсу клієнта, повною мірою має бути відображена інформація про доставку, якщо вона здійснюється, включаючи остаточну вартість доставки. У разі «самовивезення» публікується інформація про точки продажів із зазначенням часу роботи та адреси. Відповідна інформація також має бути подана до розміщення на Яндекс.Маркеті.

19.1. Сайт Замовника, або істотна частина такого сайту, більшу частину часу повинні функціонувати належним чином [5], в тому числі:

19.1.1. Сайт не повинен перебувати в стадії розробки або наповнення контентом;

19.1.2. Функціональні елементи сайту (пошук по змісту сайту, елементи соціальних мереж тощо) повинні забезпечувати нормальну взаємодію користувача з сайтом Замовника (пошук інформації, навігацію між розділами, перехід по зовнішніх посиланнях і використання елементів соціальних мереж);

19.1.3. Доменне ім'я, що використовується у відношенні сайту Замовника, не повинно суттєво суперечити змісту сайту, тим самим вводячи користувача в оману щодо вмісту сайту і асортименту пропонованих Замовником до продажу товарів (наприклад, не допускається використання доменного імені текстиль.рф або одяг.рф у разі, якщо на сайті Замовника пропонуються до продажу переважно товари категорій «Електроніка» або «Побутова техніка»).

Вимоги до сайту Замовника, що не надає можливості покупцеві придбати товар/роботу/послугу, зазначені в товарній пропозиції, безпосередньо на сайті магазину Замовника

20. На сайті Замовника має бути подана до розміщення на Яндекс.Маркеті інформація про точки продажів із зазначенням часу роботи та адреси магазину.

 

_____________________________

[1] — Яндекс приймає рішення про приховування, відхилення або припинення розміщення дублюючих товарних пропозицій на власний розсуд на основі наявної в нього інформації.

Магазини (сайти, на які веде Посилання, включене в товарні пропозиції, визнані такими, що дублюються) можуть бути визнані схожими незалежно від відмінності асортименту, дизайну, цін, структурної організації та приналежності сайтів різним особам.

Пересічним асортиментом визнаються товарні пропозиції схожих магазинів, що стосуються одного й того ж товару, включаючи як ідентичні за описом товарні пропозиції, так і ті, в яких є відмінності за окремими характеристиками (модифікаціями) одного й того ж товару.

При групуванні всі товарні пропозиції асортименту, що пересікається, об'єднуються в групу, користувачу показується одна товарна пропозиція з такої групи, всі інші товарні пропозиції групи є дублюючими і не розміщуються на Місцях розміщення. У Місцях розміщення, де показується по одній товарній пропозиції від магазину, для схожих магазинів показується лише одна товарна пропозиція.

Товарні пропозиції, визнані Яндексом дублюючими, мають нульову релевантність і не показуються. Користувачу надається можливість перегляду всіх дублюючих товарних пропозицій групи у разі переходу за відповідним посиланням.

Вибір пропозиції з групи, яка буде показана Користувачу, визначається налаштуваннями Користувача, правилами релевантності, пріоритетністю розміщення та Місцем розміщення.

Не зменшуючи значення описаного вище, можуть не визнаватися подібними товарні пропозиції двох і більше магазинів у разі:

А) одночасного дотримання таких вимог:

- один з магазинів розміщується на Яндекс.Маркеті не менше 3 років, при цьому: (а) відвідуваність сайту кожного магазину становить не менше 20 000 унікальних користувачів в місяць за останні 6 місяців за даними «Яндекс.Метрики»; (б) розміщення будь-якого з магазинів на Яндекс.Маркеті не призупинялося (не припинялося) за істотні порушення будь-яких умов будь-яких договорів та правил, які регулюють розміщення Матеріалів на Яндекс.Маркеті (включаючи, але не обмежуючись, цього документа);

- у всіх магазинів розрізняються юридичні особи (індивідуальні підприємці), які виступають в якості продавців;

- юридична особа (індивідуальний підприємець/фізична особа), яка виступає в якості Замовника щодо відповідного магазину, має позитивну історію розміщення на Яндекс.Маркеті, в тому числі не має і не мав заборгованості перед Яндексом по оплаті надання Послуг Яндекс.Маркет;

- у всіх магазинів розрізняються контактна інформація (стосовно продавців, точок продажу тощо), у тому числі використовуються роздільні колл-центри для кожного з магазинів;

- всі магазини здійснюють різну маркетингову політику (наприклад, використовують різні бренди для просування магазину, проводять різні (роздільні) маркетингові акції, застосовують різне ціноутворення, використовують різний підхід до опису товарів, використовують різні способи індивідуалізації магазину (різні товарні знаки та інші засоби індивідуалізації)).

Б) якщо один або більше магазинів, товарні пропозиції яких за інших обставин були б визнані схожими, являють собою монобрендові (тобто спрямовані на просування одного бренду) магазини фірми-виробника відповідного товару, за умови, що контактна інформація (в тому числі щодо продавця товару, колл-центру тощо) щодо кожного з магазинів є різною.

[2] — У зазначених випадках Яндекс приймає рішення про припинення розміщення Матеріалів, з урахуванням оцінки наявної в нього інформації на власний розсуд. При цьому під умовною конверсією розуміється показник, який визначає корисність товарної пропозиції для користувачів Яндекс.Маркет.

[3] — Не допускається привертання уваги до магазину шляхом розміщення товарних пропозицій з недостовірною (заниженою) ціною, при замовленні або купівлі яких пропонується придбати аналогічний або такий самий товар за вищою ціною. У цьому випадку Яндекс може припинити розміщення таких Матеріалів або Матеріалів магазину в цілому з урахуванням оцінки наявної в нього інформації на власний розсуд.

Не допускається зазначення Замовником у якості старої ціни товару вартості, що перевищує середню ціну для аналогічного товару в 2 і більше разів. Середня ціна аналогічного товару визначається на підставі статистичних даних Яндекса.

[4] Для цілей зазначеного пункту не є заміщенням розширення кількості категорій (асортименту) товарів, пропонованих до продажу в магазині, або суттєва зміна асортименту (зміна асортименту товарів у рамках однієї товарної категорії, наприклад, у рамках категорії «Побутова техніка»). У разі порушення вимог п. 10.6 цього документа Яндекс може припинити розміщення як окремих Матеріалів, так і Матеріалів магазину в цілому, з урахуванням оцінки наявної в його розпорядженні інформації на власний розсуд.

[5] Яндекс приймає рішення про невідповідність сайту Замовника вимогам, викладеним у зазначеному пункті за власним розсудом, з урахуванням оцінки наявної в його розпорядженні інформації. У разі порушення вимог п. 19.1 цього документа Яндекс може припинити розміщення як окремих Матеріалів, так і Матеріалів магазину в цілому.

 

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/01022017/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/26102016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/24102016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/22092016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/05082016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/08062016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/10022016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/19012016/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/28102015/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/08092015/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/26052015/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/18022015/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/16092014/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/28112012/

Попередня версія документа - https://yandex.ua/legal/market_adv_rules/14052012/