Вирішення поширених проблем

У цьому розділі наведено вирішення найпоширеніших проблем, що виникають під час роботи з браузером.

Інсталяція й запуск

Помилка інсталяції

Помилка оновлення

Браузер не запускається

Браузер зависає

Пам’ять і продуктивність

Браузер витрачає багато пам’яті

Забагато процесів

Браузер працює повільно

Зависають вкладки

Функціональність

Не працюють функції сайту

Зникли вкладки

Зникли закладки

Не працює JavaScript

Не відображаються діалогові вікна

З’єднання

Не відкривається сайт

DNS error

Помилка проксі-сервера

Connection failure

ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Вміст сайту

Сторінка відображається некоректно

Зображення не відображаються

Зображення відображаються некоректно

Некоректна кольоропередача

Відео, музика та ігри

Браузер не показує відео

Adobe Flash Player застарів

Аудіо не відтворюється

Під час гри зависає курсор миші

Якщо ви не знайшли в списку вашу проблему, напишіть до служби підтримки через форму зворотного зв’язку.

Не запускається браузер

Якщо бета-версія Яндекс.Браузера не запускається чи ви бачите помилку «Не вдалося запустити програму, оскільки її паралельна конфігурація неправильна», спробуйте інсталювати останню версію поверх поточної. Завантажте інсталяційний файл зі сторінки getyabrowser.com. Якщо ви використовуєте бета-версію Яндекс.Браузера: getyabrowser.com.

Якщо це не допомогло, повідомте про проблему службу технічної підтримки через форму зворотного зв’язку.

Опишіть поетапно:

  • що відбувається за спроби відкрити бета-версію Яндекс.Браузера (наприклад, з’являються повідомлення про помилку або вікно браузера відкривається некоректно);
  • що передувало появі проблеми (наприклад, оновлення браузера або системи, інсталяція програм або розширень);
  • як давно не відкривається бета-версія Яндекс.Браузера.

За можливості додайте скриншот помилки.

Браузер працює повільно

Спробуйте на якийсь час вимкнути всі розширення, режим Турбо, а також видаліть кеш, історію або файли cookie.

Вимкнути розширення
  1. Вимкніть на деякий час усі розширення:  → Доповнення.
  2. Якщо проблема зникла, способом перебору знайдіть розширення, яке її спричинило.
  3. Вимкніть розширення. Ви можете також написати його розробникам про проблему.
Вимкнути Турбо

У режимі Турбо сторінка сайту завантажується не відразу на комп’ютер користувача, а надсилається на сервер Яндекса й там стискається. Зазвичай це значно прискорює роботу браузера. Але якщо маршрут від сервера Яндекса до комп’ютера користувача дуже довгий, сторінка в режимі Турбо може завантажуватися довше, ніж без нього.

Перевірте, чи прискорить роботу браузера вимкнення Турбо:

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Інструменти.
  3. У блоці Турбо виберіть значення Вимкнено.
Очистити кеш
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити кеш.
  3. Увімкніть опцію Файли, збережені в кеші.
  4. Вимкніть решту опцій (якщо хочете очистити тільки кеш браузера).
  5. Натисніть Очистити.
Очистити історію
  1. Натисніть  → Історія → Історія, а потім у правому верхньому куті вкладки натисніть рядок Очистити історію.
  2. У вікні Очищення історії зазначте період, за який потрібно видалити історію.
  3. Увімкніть опцію Перегляди.
  4. За потреби вимкніть усі інші опції.
  5. Натисніть Очистити.
Очистити cookie
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
    Порада. Відкрити вікно Очистити історію можна, натиснувши сполучення клавіш Ctrl + Shift + Del (у Windows).
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити cookie.
  3. Виберіть пункт Файли cookie та інші дані із сайтів і модулів (вимкніть інші опції, якщо хочете видалити лише файли cookie).
  4. Натисніть Очистити.

Якщо не вдалося вирішити проблему самостійно, напишіть до служби підтримки через форму зворотного зв’язку, описавши ситуацію якомога докладніше.

Браузер споживає багато оперативної пам’яті

Сучасні браузери активно використовують оперативну пам’ять. В Інтернеті на зміну статичним сторінкам прийшли повноцінні програми. Припустимо, на одній вкладці у вас відкрито музичний програвач, на іншій – відеоролик на YouTube, а на третій ви працюєте в онлайновому редакторі. Щоб ви могли швидко перемикатися між вкладками, їх дані мають зберігатися в оперативній пам’яті.

Бета-версія Яндекс.Браузера може споживати більше пам’яті порівняно з іншими браузерами через:
  • Багатопроцесорну архітектуру. Кожне вікно браузера – окремий процес, що потребує додаткової пам’яті. Багатопроцесорна архітектура підвищує стабільність – у разі збою на одній вкладці інші вкладки збережуться, і ви не втратите дані.
  • Використання попереднього завантаження. Браузер намагається обчислити, яке посилання ви натиснете, і довантажує дані сторінки заздалегідь.
  • Велику кількість розширень. Розширення роблять роботу в браузері зручнішою, але кожне з них вимагає оперативної пам’яті.

У середньому, якщо відкрито декілька вкладок, бета-версія Яндекс.Браузера споживає від 300 до 1000 МБ оперативної пам’яті. Якщо на сторінці є складні Flash-об’єкти, то ця кількість може збільшитися до 1000 МБ.

Щоб знизити обсяг споживаної пам’яті, вимкніть:
  • попереднє завантаження сторінок (натисніть  → Налаштування й у блоці Пошук вимкніть опцію Заздалегідь запитувати дані про сторінки, щоб швидше їх завантажувати);
  • невикористовувані розширення;
  • автозапуск Flash-плагінів.

Браузер запускає багато процесів

У тому, що запущено багато процесів, немає нічого страшного. Усі браузери на рушії Chromium працюють у такому режимі. Кожне вікно браузера, а також деякі розширення та плагіни – це окремий процес, який у разі збою не принесе шкоди іншим відкритим вкладкам і розширенням.

Браузер зависає

Якщо Браузер зависає, напишіть службі підтримки через форму зворотного зв’язку. Опишіть якомога докладніше:

  • За яких дій зависає браузер.
  • Після яких дій браузер почав зависати (наприклад, повторна інсталяція браузера, оновлення або інсталяція програм, розширень).

Якщо браузер повільно відкриває сторінки, то в повідомленні службі підтримки:

  • Зазначте, чи виникає проблема з усіма сторінками чи лише з певними (зазначте, з якими).
  • Додайте посилання на логи net-export, які вам потрібно зняти за інструкцією та викласти в будь-яке хмарне сховище.

Якщо під час відкриття сторінок виникають помилки, додайте текст помилки в повідомлення.

Не відкривається сайт

Сайт може не відкриватися з кількох причин:

Обмеження вашої мережі

Доступ до сайту можуть ускладнювати різні обмеження у вашій мережі. Наприклад, робота програмного забезпечення (антивіруси, брандмауери, віруси) або особливості налаштування мережі на стороні провайдера (проксі-сервери тощо).

Перевірте доступ до сайту на іншому комп’ютері з іншої мережі та переконайтеся, що сайт працює. Якщо сайт не відкривається тільки на вашому комп’ютері, рекомендуємо звернутися до системного адміністратора або до служби підтримки провайдера.

Багато тимчасових файлів

Сторінка сайту може завантажуватися не в повному обсязі через велику кількість тимчасових файлів. Видаліть усі cookie, наявні на сторінці:

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Сайти.
  3. Прокрутіть сторінку донизу й натисніть Розширені налаштування сайтів.
  4. У блоці Cookie-файли натисніть Cookie-файли та дані сайтів.
  5. Наведіть курсор миші на потрібний сайт і праворуч від назви натисніть відображуване посилання Видалити. Усі cookie цієї сторінки буде видалено.

Перевірте, чи відтворюється проблема.

Сайт блокують розширення

Щоб переконатися, чи впливають розширення на відображення сторінок сайту, відкрийте сайт у режимі Інкогніто. Якщо проблема в режимі Інкогніто не відтворюється, спробуйте знайти розширення, що блокує завантаження сторінок.

  1. Вимкніть на деякий час усі розширення:  → Доповнення.
  2. Якщо сторінка завантажилася, способом перебору знайдіть розширення, яке їх блокує.
  3. Вимкніть розширення. Ви можете також написати його розробникам про проблему.
  4. Очистьте кеш-пам’ять, щоб у браузер не підвантажувалася раніше збережена копія сторінки.
  5. Перезавантажте сторінку, щоб переконатися, що проблему вирішено.
Сайт блокує режим Турбо

Деякі сайти не відкриваються в режимі Турбо. Щоб тимчасово вимкнути режим:

  1. Натисніть  → Доповнення.
  2. Відкрийте Інструменти.
  3. У блоці Турбо виберіть варіант Вимкнено.
Неправильні налаштування DNS
  1. Відкрийте командний рядок Windows. Натисніть клавіші Windows + R або наберіть у рядку пошуку слово «Виконати». У діалоговому вікні введіть із клавіатури команду cmd.
  2. Введіть із клавіатури команду ipconfig/flushdns.
  3. Перезавантажте мережеве з’єднання.
Інша проблема з браузером

Якщо сайт відкривається у всіх браузерах, крім бета-версії Яндекс.Браузера, напишіть до служби підтримки, скориставшись формою зворотного зв’язку. Опишіть ситуацію якомога докладніше та, якщо можливо, додайте скриншот.

Помилка «DNS Error»

Якщо під час відкриття сторінки ви бачите повідомлення про таку помилку, спробуйте вирішити проблему одним зі способів:

Очистити кеш
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити кеш.
  3. Увімкніть опцію Файли, збережені в кеші.
  4. Вимкніть решту опцій (якщо хочете очистити тільки кеш браузера).
  5. Натисніть Очистити.
Очистити cookie
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
    Порада. Відкрити вікно Очистити історію можна, натиснувши сполучення клавіш Ctrl + Shift + Del (у Windows).
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити cookie.
  3. Виберіть пункт Файли cookie та інші дані із сайтів і модулів (вимкніть інші опції, якщо хочете видалити лише файли cookie).
  4. Натисніть Очистити.
Скиньте налаштування DNS
  1. Відкрийте командний рядок Windows. Натисніть клавіші Windows + R або наберіть у рядку пошуку слово «Виконати». У діалоговому вікні введіть із клавіатури команду cmd.
  2. Введіть із клавіатури команду ipconfig/flushdns.
  3. Перезавантажте мережеве з’єднання.

Помилка проксі-сервера

Якщо ви бачите таку помилку, значить, підключення до інтернету в браузері налаштовано через проксі-сервер. Якщо у вашій мережі не використовується проксі-сервер, вимкніть цей параметр.

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Системні.
  3. У блоці Мережа натисніть Налаштування проксі-сервера.
  4. У вікні, що відкрилося, перейдіть на вкладку Підключення та натисніть Налаштування мережі.
  5. У вікні, що відкрилося, вимкніть опцію Використовувати проксі-сервер для локальної мережі.

Помилка «Connection failure»

Помилка «Сonnection failure» означає, що виник збій з’єднання.

Збій може виникнути з таких причин:

Проблеми в роботі сайту

Спробуйте відкрити в браузері інші сайти. Якщо помилка з’єднання не виникає, на початковому сайті, ймовірно, стався збій або проводяться профілактичні роботи. Почекайте певний час і відкрийте сайт знов. Якщо проблема залишилася, напишіть розробникам сайту.

Проблеми в роботі вашого провайдера

Зв’яжіться з провайдером і з’ясуйте, чи не було в нього збоїв або профілактичних робіт.

Сайт заблоковано антивірусом або брандмауером

Перевірте у вашому антивірусі (брандмауері Windows) список заблокованих ресурсів. Якщо ви знайшли в списку потрібну сторінку, видаліть її звідти.

Увага. Видаляйте сторінку лише в тому випадку, якщо повністю впевнені в її безпеці. Якщо на сторінці є шкідливий код, він може заразити ваш комп’ютер або надати зловмисникам доступ до ваших особистих даних і електронних платежів.
У роботу браузера втрутився вірус

Перевірте комп’ютер за допомогою антивірусу або безкоштовних утиліт.

Неправильні налаштування DNS
  1. Відкрийте командний рядок Windows. Натисніть клавіші Windows + R або наберіть у рядку пошуку слово «Виконати». У діалоговому вікні введіть із клавіатури команду cmd.
  2. Введіть із клавіатури команду ipconfig/flushdns.
  3. Перезавантажте мережеве з’єднання.
Неправильні налаштування проксі-сервера
  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Системні.
  3. У блоці Мережа натисніть посилання Налаштування проксі-сервера.
  4. У діалоговому вікні, що відкрилося, перейдіть на вкладку Підключення та натисніть Налаштування мережі.
  5. Вимкніть опцію Використовувати проксі-сервер для локальних підключень.

Помилка ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Якщо ви не можете встановити безпечне з’єднання на сервісах Яндекса через помилку ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID, це означає, що в операційній системі не вистачає сертифіката. Оновіть Windows (Панель керування → Центр оновлення Windows). Якщо це не допомогло, спробуйте завантажити й імпортувати сертифікати вручну:

  1. Завантажте на комп’ютер сертифікати за посиланнями:
  2. Сертифікати Certum CA та Certum Trusted Network CA завантажилися на комп’ютер у форматі TXT. Видаліть розширення .txt:
    1. Відкрийте у Windows Панель керування.
    2. Натисніть Параметри папок (у Windows 10 натисніть Параметри Провідника).
    3. На вкладці Вигляд вимкніть опцію Приховувати розширення для зареєстрованих типів файлів.
    4. Натисніть Застосувати.
    5. Відкрийте в Блокноті сертифікат Certum CA і збережіть його, видаливши розширення .txt, щоб отримати файл CA.pem.
    6. Відкрийте в Блокноті сертифікат Certum Trusted Network CA і збережіть його, видаливши розширення .txt, щоб отримати файл CTNCA.pem.
  3. Імпортуйте сертифікати, виконавши для кожного такі дії:
    1. Відкрийте командний рядок Windows. Натисніть на сполучення клавіш Windows + R або наберіть у рядку пошуку слово «Виконати». У діалоговому вікні, що відкрилося, введіть команду certmgr.msc.
    2. Відкрийте папку Довірені кореневі центри сертифікації, а потім папку Сертифікати.
    3. Виконайте Дія → Усі завдання → Імпортування. Запуститься Майстер імпорту сертифікатів.
    4. Натисніть Далі.
    5. Виберіть сертифікат і натисніть Далі.
    6. Переконайтеся, що в полі Сховище сертифікатів вибрано значення Довірені кореневі центри сертифікації. Натисніть Далі.
    7. Натисніть Готово.
    8. У діалоговому вікні, що відкрилося, натисніть Згода.
  4. Перезавантажте браузер.

Не працюють функції сайту

Деякі функції сайту можуть перестати працювати після блокування файлів cookie. Наприклад, увімкнені раніше сповіщення в браузері можуть не з’являтися. Перевірте, чи є в правій частині Розумного рядка значок , який означає, що ви заблокували файли cookie на цій сторінці.

Якщо значок є:

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Сайти.
  3. Прокрутіть сторінку донизу й натисніть Розширені налаштування сайтів.
  4. У блоці Cookie-файли ввімкніть опцію Дозволено.
  5. Вимкніть опцію Блокувати дані та файли cookie сторонніх сайтів.
  6. Натисніть Налаштування сайтів.
  7. Перевірте, чи немає проблемного сайту в списках Лише для сеансу або Заборонено. Якщо сайт є в списку, наведіть на нього курсор миші й натисніть посилання Дозволити.

Вміст сторінки відображається некоректно

Сторінка сайту може відображатися некоректно. Наприклад, замість букв – набір знаків, збита верстка на сторінці.

Спробуйте оновити сторінку, видалити кеш браузера та cookie , вимкнути режим Турбо, утиліти й розширення браузера, що можуть спричинити збій.

Вимкніть утиліти

Найпоширеніша причина некоректного відображення сайту – використання проксі-сервера або додаткового брандмауера (крім стандартного брандмауера Windows). Вимкніть їх на деякий час, щоб з’ясувати, чи впливають вони на відображення сторінок сайту. Ми не рекомендуємо використовувати утиліти, які спричиняють збій відображення.

Перевірте розширення браузера
  1. Вимкніть на деякий час усі розширення:  → Доповнення.
  2. Якщо проблема зникла, способом перебору знайдіть розширення, яке її спричинило.
  3. Вимкніть розширення. Ви можете також написати його розробникам про проблему.
  4. Видаліть кеш, щоб у браузер не підвантажувалася раніше збережена некоректна копія сторінки.
Оновіть сторінку
  1. Відкрийте сторінку, на якій виникає проблема з розміткою.
  2. Натисніть сполучення клавіш F5Windows).
Очистьте cookie
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
    Порада. Відкрити вікно Очистити історію можна, натиснувши сполучення клавіш Ctrl + Shift + Del (у Windows).
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити cookie.
  3. Виберіть пункт Файли cookie та інші дані із сайтів і модулів (вимкніть інші опції, якщо хочете видалити лише файли cookie).
  4. Натисніть Очистити.
Вимкніть Турбо
  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Інструменти.
  3. У блоці Турбо виберіть варіант Вимкнено.
Очистьте кеш
  1. Натисніть  → Додатково → Очистити історію.
  2. У списку Видалити записи виберіть період, за який необхідно видалити кеш.
  3. Увімкніть опцію Файли, збережені в кеші.
  4. Вимкніть решту опцій (якщо хочете очистити тільки кеш браузера).
  5. Натисніть Очистити.

Не відображається панель завантажень, підказки або діалогові вікна

Примітка. Ця проблема виникає лише в користувачів Windows 10.

На деяких інтегрованих відеокартах після оновлення Яндекс.Браузера можуть виникати помилки:

  • Зникають підказки.
  • Завантажені файли перестають відображатися на панелі завантажень.
  • Під час першого відкриття після оновлення браузер не реагує на ваші дії. Виняток становить клавіша Enter, після натискання якої відкривається діалогове вікно Windows для вибору браузера, що використовується в системі за замовчуванням.

Якщо у вас виникла одна з таких помилок, вимкніть у браузері апаратне прискорення:

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Системні.
  3. У блоці Продуктивність вимкніть опцію Використовувати апаратне прискорення, якщо можливо.
  4. Перезавантажте браузер, щоб зміни почали діяти.

Якщо це не допомогло, повідомте про проблему службу технічної підтримки через форму зворотного зв’язку.

Не відображаються зображення

Причини, через які можуть не відображатися фотографії або зображення:

Зображення заблоковано розширенням

Деякі розширення (наприклад, блокувальник реклами) обмежують показ вмісту сторінок, зокрема відео та зображень.

  1. Вимкніть на деякий час усі розширення:  → Доповнення.
  2. Якщо зображення з’явилися, способом перебору знайдіть розширення, яке їх блокує.
  3. Вимкніть розширення. Ви можете також написати його розробникам про проблему.
  4. Очистьте кеш-пам’ять, щоб у браузер не підвантажувалася раніше збережена копія з блокованими зображеннями.
  5. Перезавантажте сторінку, щоб переконатися, що проблему вирішено.
Браузер блокує показ усіх зображень
  1. Увімкніть показ зображень:  → Налаштування → Сайти.
  2. Прокрутіть сторінку донизу й натисніть Розширені налаштування сайтів.
  3. У блоці Відображення зображень увімкніть опцію Дозволено.
  4. Перезавантажте сторінку, щоб переконатися, що проблему вирішено.
Браузер блокує показ зображень для конкретного сайту

У такому разі в Розумному рядку видно значок .

  1. Відкрийте сторінку сайту.
  2. Натисніть значок .
  3. На панелі Protect у блоці, де відображається статус з’єднання, натисніть посилання Докладніше.
  4. У блоці Дозволи для елемента Зображення виберіть опцію Дозволено.
  5. Перезавантажте сторінку, щоб переконатися, що проблему вирішено.
Зображення додано в чорний список
  1. Натисніть  → Налаштування → Інструменти.
  2. У блоці Блокування реклами натисніть посилання Заблокована реклама.
  3. Наведіть курсор миші на адресу потрібного зображення та натисніть посилання Видалити.
  4. Перезавантажте сторінку, щоб переконатися, що проблему вирішено.

Зображення відображаються некоректно

Якщо зображення на сторінці відображаються некоректно (наприклад, зникла прозорість у зображень у форматі PNG) або в поганій якості, спробуйте відключити оптимізацію зображень:

  1. Натисніть  → Налаштування.
  2. Відкрийте Системні.
  3. У блоці Продуктивність вимкніть опцію Оптимізувати зображення для заощадження оперативної пам’яті.
  4. Перезавантажте браузер, щоб зміни почали діяти.

Браузер спотворює передачу кольорів

Перевірте налаштування колірного профілю монітора:

  1. Наберіть у Розумному рядку адресу browser://flags/
  2. Знайдіть опцію Force color profile і змініть її значення.
  3. Перезавантажте браузер і перевірте результат.