Директ
Довідка
Зворотний зв'язок

Про Яндекс.Директ

Яндекс.Директ — це система розміщення пошукової та тематичної контекстної реклами. Вона показує ваші оголошення людям, які вже шукають схожі товари або послуги на Яндексі і тисячах інших сайтів.

Гарячі запитання

Що таке контекстна реклама?

Контекстна реклама — це реклама, зміст якої залежить від інтересів користувача.

Контекстна реклама діє вибірково: рекламне повідомлення показується лише тим, хто хоче його побачити. Користувачі виявляють інтерес до тих чи інших товарів і послуг, а ви пропонуєте їм допомогу, розповідаючи про свої пропозиції. По суті, користувач сам докладає зусиль, щоб відшукати ваше рекламне повідомлення.

Контекстна реклама буває пошуковою і тематичною.

Пошукова реклама показується в результатах пошуку в інтернеті (або на сайті). Обов'язкова умова показу пошукової реклами — пошуковий запит у явній формі, заданий користувачем.

Тематична реклама показується в мережах (Рекламна мережа Яндекса і зовнішні мережі), якщо тематика реклами відповідає інтересам користувача. Тематична реклама показується як додаткова інформація до змісту сторінок, які переглядає користувач. Вона — у сфері його уваги.

Щодня Яндекс обробляє десятки мільйонів пошукових запитів і сторінок тематичних сайтів. Серед них є запити і про ваш товар.

Яндекс.Директ — це один зі способів розміщення пошукової та тематичної контекстної реклами. На Яндексі також доступні й інші види контекстної реклами, наприклад медійно-контекстний банер або Яндекс.Маркет, які можна використовувати одночасно з Директом.

Які переваги реклами у Директі перед іншими видами реклами?

Завдання традиційної реклами у друкованій пресі, на радіо, на телебаченні, а також медійної інтернет-реклами зазвичай полягає в тому, щоб переключити на себе увагу, відволікти користувача від того, що він збирався подивитися або почитати.

Контекстна реклама не переключає увагу користувача, зосередженого на вирішенні свого завдання. Вона не бореться з ним, а йде йому назустріч. Контекстна реклама показує відвідувачеві лише ті оголошення, які прямо пов'язані з тим, що його у цей момент цікавить, причому ці інтереси користувача ним самим явно сформульовані.

Працюючи з Директом, ви:

  • самостійно визначаєте максимальну ціну переходу за вашими оголошеннями;

  • гнучко налаштовуєте свою рекламу — наприклад, можете задати час і регіони показу;

  • у будь-який момент можете подивитися статистику щодо роботи рекламної кампанії — за кожним оголошенням, за кожною ключовою фразою за кожен день.

Скільки коштує розмістити оголошення у Директі?

Реклама у Директі розміщується з оплатою за кліки — ви платите не за покази, а за переходи користувачів за оголошенням на ваш сайт. При цьому ви самі вирішуєте, скільки готові платити за один перехід.

Під час показу реклами Директ використовує принцип аукціону. За однією ключовою фразою в Директі можуть розміщуватися кілька рекламодавців, і, щоб розподілити між ними місця показів, система враховує задані ціни за клік та ефективність кожного з оголошень (клікабельність, або CTR). Докладніше про те, як показуються оголошення Директа, можна прочитати у правилах показу.

Для зручності призначення цін за кожною фразою в інтерфейсі Директа ви завжди бачитимете підказки, які допоможуть зорієнтуватися в цінах за клік для популярних місць показу.

Мінімальна ціна кліка у Директі становить лише 0,08 гривні без урахування ПДВ, а мінімальний обсяг замовлення — 80 гривень без урахування ПДВ.

Де показуватимуться мої оголошення?

Оголошення, розміщені через Директ, може бути показано:

Докладніше про умови показу оголошень дивіться у правилах показу.

Як зрозуміти, на які запити користувачів показуватиметься реклама?

Оголошення Директа показуються на усі запити користувачів, які повністю містять задані вами ключові фрази. Наприклад, ви вибрали фразу купити автомобіль. Ваша реклама показуватиметься, якщо користувач введе запит купити недорогий автомобіль, але не буде показуватися на запит недорогий автомобіль, оскільки він не містить слово купити з вашої фрази.

Під час показу реклами система враховує всі форми слова конкретного запиту в рамках однієї частини мови. Наприклад, за ключовою фразою автомобіль (іменник) оголошення також буде показано на запити: де купити автомобіль, недорогі автомобілі, ремонт автомобіля.

Виходячи з цього, важливо передбачити всі частини мови, на які ваша реклама повинна бути показана. Припустимо, що серед ваших ключових фраз є слово автомобіль. Щоб оголошення показувалося і на запити з різними формами слова автомобільний — наприклад, автомобільна виставка, автомобільні огляди, — обов'язково додайте цей прикметник у список ключових фраз.

Також Директ може показати оголошення на запити, які містять синоніми до вашої ключової фрази. Наприклад, за ключовою фразою купити автомобіль оголошення може бути показано на запит купівля машини.

У Яндексі люди шукають найрізноманітніші товари і послуги, отож свої ключові фрази можна підібрати для реклами будь-якого бізнесу. Просто подумайте над тим, за якими запитами вас можуть шукати потенційні клієнти, і розміщуйте оголошення саме за ними. При цьому зручно орієнтуватися на підказки сервісу Підбирання слів — тут можна побачити, скільки людей на місяць шукають словосполучення з тією чи іншою фразою, і подивитися запити-синоніми, які вони використовують.

Як скласти ефективне рекламне оголошення?

У контекстній рекламі головне — дати правильну відповідь на конкретний запит користувача. Саме тому основна рекомендація до рекламних матеріалів — це конкретність.

  • Пишіть правильні заголовки. Дайте користувачеві зрозуміти, що він знайшов саме те, що шукав, одразу в заголовку оголошення. Якщо користувач запитав про ремонт холодильників, то краще одразу дати йому зрозуміти, що ви пропонуєте саме цю послугу.

  • Помістіть у текст оголошення ключові фрази. Якщо у вашому оголошенні містяться слова, які використовуються в запиті користувача, то під час показу на сторінці результатів пошуку в тексті оголошення ці слова буде виділено жирним шрифтом. Це збільшить відгук на вашу рекламне пропозицію. Також в оголошеннях можуть виділятися синоніми слів, що використовуються у запитах користувачів.

  • Додайте у текст оголошення інформацію про ціну і рекламні акції. Якщо користувач заздалегідь знатиме ціну, то клік на оголошення означатиме його зацікавленість у придбанні товару за цією ціною. Якщо ціна не влаштовує користувача, він не буде клікати на оголошення, а ви заощадите свої гроші.

  • Вибирайте правильні ключові фрази. Наприклад, не варто показувати оголошення про оренду квартир за загальним словом оренда. Відвідувачі, які шукають слово оренда, цікавляться текстом стандартного договору оренди, орендою офісів, автомобілів, котеджів, складу, магазину...

    Не забудьте і тих користувачів, які додають назву регіону до ключового слова. Наприклад, запит квартира в Києві — це запит від користувачів, які хочуть придбати квартиру в Києві (причому зовсім не обов'язково, що ці користувачі — кияни).

    Зверніть увагу, що рекламу буде показано щоразу, коли у запиті міститься зазначена вами ключова фраза. Наприклад, якщо ви зазначите словосполучення Honda Civic, ваше оголошення може бути показано також на запити продаж Honda Civic, автосалон Honda Civic, зелена Honda Civic, де придбати нову Honda Civic тощо.

  • Створюйте кілька варіантів оголошення під кожну групу однотипних ключових фраз. Ми впевнені, що це істотно підвищить ефективність рекламної кампанії.

  • Зазначайте посилання на сторінку, яка містить відомості про товари і послуги, про які йдеться в оголошенні. Якщо користувачі не зможуть відразу знайти те, про що йшлося в оголошенні, вони залишать ваш сайт. Переконайтеся, що на сторінці, на яку прийдуть відвідувачі, міститься інформація про рекламовані товари або послуги.

  • Правильно зазначте регіони, в яких будуть показуватися оголошення. Така можливість називається геотаргентингом. Лише майте на увазі, що неправильне використання геотаргетингу може позбавити вас потрібної аудиторії. Наприклад, якщо ви продаєте квартири у Києві, не варто показувати рекламу лише киянам. Квартири в Києві купують і мешканці інших міст.

Будь ласка, зверніть увагу на наші вимоги до рекламних матеріалів.

Чому мої оголошення не показуються?

Ваші оголошення можуть не показуватися з кількох причин:

  • замовлення не оплачено — покази оголошень почнуться лише після оплати рекламної кампанії;

  • у браузері закешувалася стара інформація — для оновлення інформації натисніть на комбінацію клавіш Ctrl+F5;

  • оголошення не потрапило в гарантовані покази і не показується на всіх сторінках результатів пошуку Яндекса (див. правила показу);

  • увімкнено обмеження показів оголошення за часом доби та днями тижня (часовим таргетингом) і поточний час або день тижня не відповідають часу показу оголошень кампанії;

  • увімкнено обмеження показів оголошення за регіонами показу (геотаргетингом) і в нашій базі немає IP-адреси вашого комп'ютера або він належить іншому географічному регіону. У цьому випадку ви не бачите свого оголошення, хоча воно показується іншим відвідувачам. Ви можете надіслати свою IP-адресу через форму зворотного зв'язку, щоб ми могли точно сказати, в чому причина;

  • відбулося тимчасове вимкнення показів автобюджетом, якщо у вас увімкнено автобюджет;

  • оголошення ще не пройшло активізацію — між увімкненням кампанії та її появою в результатах пошуку може минути до 40 хвилин, в періоди особливо високого навантаження — не більше 3 годин.

Чи є у Директі захист від склікування оголошень?

Яндекс.Директ дуже серйозно ставиться до безпеки розміщеної реклами, тому для захисту від недійсних (недобросовісних та помилкових) кліків використовується багатоступінчаста технологія, яка включає як автоматичні, так і ручні методи фільтрації.

Кожен клік на оголошення в режимі реального часу аналізується автоматичними фільтрами, які враховують більше двох десятків параметрів із різними коефіцієнтами впливу, перераховуючи наново всі параметри у разі кожного нового кліка. Кліки, які Директ визначає як недійсні, не враховуються у звітах статистики, і кошти за них не списуються з рахунку рекламодавця. Кількість неврахованих кліків можна побачити у звітах Статистика за днями і Загальна статистика. Ця цифра може змінюватися із часом у разі визнання частини кліків недійсними під час подальшої фільтрації.

Крім цього використовуються методи комплексного моніторингу кліків, що дозволяють не лише відфільтрувати потенційно недобросовісні кліки, але й удосконалювати автоматичну систему захисту.

Усі перераховані дії системи і наших фахівців спрямовано на те, щоб запобігти накрутці показів і кліків на оголошення.

Якщо ви вважаєте, що у статистику вашої рекламної кампанії потрапили недобросовісні кліки або дані виглядають підозріло, напишіть нам. Обов'язково зазначте номер оголошення та період часу, протягом якого ви припускаєте здійснення недобросовісних кліків. Якщо ваші підозри підтвердяться, ми оперативно відновимо гроші на рахунку рекламної кампанії.

Не хочу розбиратися в тонкощах, чи може мені хто-небудь допомогти?

Розміщувати рекламу в Директі можна як самостійно, так і з підтримкою фахівця. На будь-якому етапі роботи ми відповімо на ваші запитання і дамо рекомендації щодо подальшого розміщення. Також ви можете звернутися до наших партнерів — із Яндексом співпрацює безліч рекламних агентств в усьому світі.

Глосарій

У Директі є спеціальні терміни, які траплятимуться вам під час розміщення реклами.

Наприклад:

Клік — це перехід користувача за посиланням з оголошення на сайт або сторінку з контактною інформацією рекламодавця.

Ціна за клік — ціна за один перехід, яку рекламодавець може задати в інтерфейсі Директа.

CTR (клікабельність, від англ. Click-Through Rate) — відношення кількості кліків на оголошення до кількості його показів, вимірюється у відсотках. Можна сказати, що цей показник визначає ефективність роботи оголошення.

Інші терміни

Віртуальна візитка — сторінка з контактною інформацією рекламодавця, яка показується користувачам під час кліку на посилання «Адреса і телефон» та/або заголовок оголошення.

Гарантовані покази — місця для оголошень, розташовані під результатами пошуку на 1-й сторінці, на яких оголошення показуються гарантовано щоразу, коли надходить запит на зазначені рекламодавцем ключові фрази.

Група оголошень — це кілька варіантів рекламних оголошень, для яких можна встановити загальний список ключових фраз і єдині налаштування показу.

Кампанія — рекламний захід, розрахований на певний час, географію показів і бюджет, в рамках якого показуються оголошення.

Клік — це перехід користувача за посиланням з оголошення на сайт або на віртуальну візитку – сторінку з контактною інформацією рекламодавця.

Клікабельність (CTR – Click-Through Rate) — відношення кількості кліків на оголошення до кількості його показів, вимірюється у відсотках. Можна сказати, що цей показник визначає ефективність роботи оголошення. Чим вищий CTR, тим більше оголошення відповідає запиту і тим нижчою для вас буде ціна входу в гарантовані покази або у спецрозміщення.

Ключова фраза — фраза, що несе суттєве смислове навантаження. Вона може служити ключем під час пошуку інформації в інтернеті або на сторінці сайту. Показ рекламного оголошення відвідувачу відбувається в тому разі, якщо в його пошуковому запиті або на сторінці сайту трапляється задана ключова фраза.

Коефіцієнт якості — величина, яка залежить від великої кількості показників і розраховується в режимі реального часу. До основних показників входять: загальна релевантність оголошення запиту, статистичні дані оголошення, релевантність сторінки, на яку веде посилання з оголошення, й інші параметри.

Мінус-слова — це слова, на запити з якими рекламне оголошення не показуватиметься.

Модератор — особа, яка стежить, щоб ключові фрази оголошення відповідали тексту оголошення та вмісту сайту або пропозиції рекламодавця, озвученій телефоном (якщо для розміщення надано контактну інформацію). Простіше кажучи, модератор стежить за виконанням встановлених вимог до рекламних матеріалів.

Модерація — процес перевірки оголошення модератором.

Динамічні покази — місця для оголошень, розташовані під результатами пошуку на 2-й і наступних сторінках, на яких покази не гарантуються на кожен запит за зазначеними рекламодавцем ключовими фразами.

Оголошення — рекламний матеріал, що містить рекламну інформацію, а також посилання на сайт та/або на віртуальну візитку.

Пошуковий запит — текстовий запит на пошук інформації, введений у рядку пошуку Яндекса або у пошуковій формі сайту, що входить в Рекламну мережу Яндекса.

Показ — це відображення рекламного оголошення на сторінці сайту її відвідувачу.

Релевантність — ступінь відповідності змісту рекламного оголошення запитові користувача.

Сайт — сукупність сторінок, об'єднаних за змістом та навігаційно, інструмент просування продукту/послуги/іміджу компанії в інтернеті.

Спецрозміщення — місце для показу оголошень, що має високу клікабельність. Воно розташоване зверху над результатами пошуку.

Посилання (URL) — адреса сайту або сторінки в інтернеті. Наприклад, додане до оголошення посилання, що веде на сайт рекламодавця або сторінку, що містить надану рекламодавцем контактну інформацію.

Стоп-слова — це службові частини мови і займенники, а також будь-які слова, що не мають додаткового сенсу, які автоматично виключаються із запиту користувача під час відбору оголошень для показу. Наприклад, на запит користувача як і коли купити слона для показу будуть відібрані оголошення, у яких є ключова фраза купити слона. Як, і, коли будуть у цьому випадку стоп-словами.

Лічильник відвідувачів — сервіс, призначений для вимірювання відвідуваності сайтів.

Таргетинг — механізм, що дає можливість виділити з усієї наявної аудиторії лише ту частину, яка відповідає заданим критеріям, і показати рекламу саме їй. Таргетинг за часом доби та днями тижня – часовий таргетинг, за географією показів – географічний, або геотаргетинг.

Ціна за клік — ціна за один перехід користувача за посиланням із оголошення на сайт або на віртуальну візитку – сторінку з контактною інформацією рекламодавця.

IP-адреса — унікальна адреса комп'ютера в мережі інтернет. IP-адресу записують у вигляді чотирьох чисел зі значеннями від 0 до 255, відокремлених крапками.

Корисні інструменти

Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!