Пошта

Безпека в Пошті

Зникли листи зі скриньки

Якщо листи зникли із Вхідних, то, швидше за все, вони потрапили в іншу папку, наприклад, у Видалені або Спам. Якщо ви пам'ятаєте ім'я або адресу відправника, частину тексту листа або тему — спробуйте пошукати лист у всіх папках вашої скриньки.

Відновлення листів із папки Видалені

Якщо у Видалених немає зниклих листів, то, можливо, з моменту їх видалення минув місяць — папка Видалені автоматично очистилася. Тому такі листи відновити не вдасться.

Якщо листи було видалено менше місяця тому, ви можете їх відновити. Для цього перейдіть у папку Видалені, виділіть потрібні листи, натисніть на посилання Перекласти в папку і виберіть зі списку потрібну папку.

Чому листи потрапляють у Видалені та як цього уникнути

В іншому поштовому сервісі налаштовано збирання листів із вашої скриньки на Яндексі

Якщо у вас є скринька іншого поштового сервісу і на ній налаштовано збирач листів зі скриньки на Яндексі, то листи у Яндекс.Пошті буде автоматично видалено. Щоб вирішити проблему, налаштуйте у Яндекс.Пошті пересилання листів на іншу адресу, увімкнувши опцію зберегти копію під час пересилання. Після цього вимкніть збирач на іншому поштовому сервісі.

Налаштовано правило, що видаляє листи
Переконайтеся, що у правилах обробки пошти немає правил, налаштованих на видалення вхідних листів. Якщо вони є, спробуйте їх вимкнути на деякий час і перевірити, чи будуть листи надходити в папку Вхідні.
Доступ до вашої поштової скриньки є в іншого користувача

Листи може бути видалено користувачем, у якого з якихось причин є доступ до вашої поштової скриньки: можливо, ви забули завершити сесію після роботи на чужому пристрої. Щоб завершити сесію, натисніть у меню облікового запису на посилання Вихід на всіх пристроях. Також це можна зробити на сторінці Паспорта — за допомогою посилання Вийти на всіх комп'ютерах.

Зайдіть у журнал відвідувань і перевірте, чи є в ньому операції видалення листів.

Обмеження. У журналі зберігається близько 2000 дій. Якщо після видалення листів було виконано понад 2000 дій, то дані про видалення не відображатимуться в журналі.

Якщо ви впевнені, що доступ до вашої скриньки є лише у вас, перевірте ваш комп'ютер антивірусом, змініть пароль і додаткову адресу. Також перевірте, чи немає незнайомих вам номерів на сторінці Номери телефонів.

Фішинг (інтернет-шахрайство)

Фішинг — це інтернет-шахрайство, метою якого є отримання секретних даних користувача (паролів від облікових записів, номерів або PIN-коду кредитної карти тощо). Шахраї розсилають листи від імені компаній, сервісів, соціальних мереж — такі листи дуже схожі на справжні.

Фішингові листи

У шахрайських листах вас можуть попросити:

  • Надати ваш логін та пароль до сервісу або сайту (наприклад, у зв'язку із проблемами з доставкою або збоєм у системі). Найчастіше в полі Від кого у таких листів зазначено «Служба підтримки», «support» або «admin».

    Жоден співробітник або служба підтримки Яндекса ніколи не попросять надіслати ваші авторизаційні дані.

  • Надіслати SMS на короткий номер (щоб підтвердити особу або активувати поштову скриньку). Вартість надсилання SMS на короткий номер зазвичай вища за вартість SMS за вашим тарифом — але цю інформацію може бути не зазначено взагалі або наведено в тій частині листа, де її найскладніше помітити. У результаті відразу після надсилання повідомлення на короткий номер з вашого телефону списується деяка сума, частіше за все 20‒50 грн. У багатьох випадках може увімкнутися щоденне списання коштів із вашого телефону.

    Будьте уважні: Яндекс ніколи не просить надіслати SMS — він надсилає його зі своєї сторони. Відповідати на це SMS не треба.

  • Заповнити анкету (щоб взяти участь у розіграші призів або отримати подарунок). У такій анкеті, крім прізвища, імені, по батькові та контактних телефонів, зазвичай просять зазначити паспортні дані та номер кредитної картки.

    Якщо ви отримали лист про проведення Яндексом розіграшу призів, зв'яжіться з нами за контактами, зазначеними на сторінці http://company.yandex.ru/contacts, та уточніть інформацію. Якщо розіграш дійсно проводиться, переконайтеся, що вас не просять заздалегідь оплатити доставку призу або зробити внесок за участь — Яндекс ніколи не пропонує оплачувати те, чого ви не замовляли самі.

  • Перейти за посиланням на сайт (наприклад, щоб ввести логін і пароль). Такі сайти виглядають як сайти реальних компаній або сервісів, але насправді вони підроблені. Якщо користувач вводить свої дані на сторінці такого сайту, шахраї легко отримують доступ до них. Щоб відрізнити підроблений сайт від справжнього, перевірте його адресу в адресному рядку — адреси фішингових сайтів часто містять помилки і безглуздий набір символів.

Що робити, щоб не стати жертвою шахраїв

Щоб не стати жертвою фішингу, уважно переглядайте усі листи, що надходять, і перевіряйте адреси посилань — фішингові посилання часто містять безглуздий набір символів або описки. Ніколи не оплачуйте покупок або рахунків, у яких ви не впевнені, не надсилайте SMS на підозрілі номери і нікому не передавайте ваш пароль від Яндекса.

Яндекс.Пошта позначає усі фішингові листи спеціальним попередженням:

Якщо ви виявили фішинговий або підозрілий лист, який не позначено таким попередженням, будь ласка, повідомте нам про нього через форму зворотного зв'язку, додавши його властивості.

Що робити, якщо ви вже стали жертвою шахраїв

  • Якщо з вашого рахунку незаконно списали кошти, зверніться до відділення поліції.
  • Якщо ви перейшли за фішинговим посиланням, перевірте ваш комп'ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool від «Лабораторії Касперського».
  • Якщо ви ввели пароль на підробленій сторінці, обов'язково змініть його в Паспорті, прив'яжіть до акаунту номер телефону, а також змініть контрольне запитання та відповідь на нього. Це краще робити після перевірки на віруси. Якщо доступ до акаунту втрачено, скористайтеся інструкцією з відновлення доступу.

Журнал відвідувань

У журналі відвідувань зберігається історія змін, здійснених у вашій поштовій скриньці, а також IP-адреси, з яких відбувалася авторизація.

Дії, що не спричиняють візуальні зміни (наприклад, прочитання вже прочитаного листа, вхід у папку тощо), у журналі не відображаються.

Ви можете переглянути дані максимум за останні 7 днів (близько 2000 дій).

Увага! Журнал відвідувань містить довідкову інформацію і не дає можливості скасувати виконану дію (наприклад, відновити видалені листи).

Щоб відкрити журнал відвідувань, натисніть внизу сторінки на посилання Останній вхід (якщо останню зміну у скриньці було зроблено понад 15 хвилин тому) або Журнал відвідувань (якщо з моменту останньої зміни минуло менше 15 хвилин).

Перегляд журналу відвідувань також доступний із меню Усі налаштування Безпека.

У журналі відвідувань відображається ваша поточна IP-адреса, а також інші IP-адреси, із яких ви нещодавно заходили в цю поштову скриньку. Усі дані історії журналу відвідувань згруповано за датами.

Щоб подивитися докладну інформацію за будь-який день зі списку, натисніть на посилання з датою. У списку відображається час виконання дії, IP-адреса пристрою, із якого було зроблено зміну, а також назва дії.

Підтвердження мобільного телефону

Підтверджений номер мобільного телефону потрібний для відновлення пароля або отримання сповіщень. Якщо ви забудете пароль, ви можете зазначити номер телефону, щоб отримати код відновлення у вигляді SMS-повідомлення.

Примітка. Якщо ви не користуєтеся мобільним телефоном або Яндекс не підтримує надсилання SMS вашому операторові, ви можете відновити забутий пароль за допомогою додаткової електронної адреси або відповіді на контрольне питання.

Ви можете додати номер мобільного телефону на сторінці Номери телефонів. Введіть номер і натисніть на кнопку Додати. Щоб підтвердити номер, введіть код, який надійде вам на номер у вигляді SMS-повідомлення, ваш пароль на Яндексі та натисніть на кнопку Підтвердити.

Примітка. Час доставки SMS залежить від оператора вашої мережі та зазвичай становить кілька хвилин (максимальний час доставки 24 години). Якщо повідомлення не надійшло, спробуйте запросити його ще раз через деякий час.

Можливі проблеми та способи їх вирішення перераховано у статті Проблеми з номером телефону.

Підтримка HTTPS

Якщо для доступу в інтернет ви використовуєте небезпечне HTTP-з'єднання і ненадійні канали зв'язку (наприклад, громадські точки доступу), інформацію з вашої поштової скриньки (особисте листування, паролі, номери телефонів і кредитних карток тощо) може бути перехоплено зловмисниками.

Щоб захистити вашу поштову скриньку, у Яндекс.Пошті використовується тільки протокол HTTPS. Він відповідає за безпеку і конфіденційність ваших особистих даних, передаючи їх на сервер у зашифрованому вигляді. Протокол HTTPS підтримується в усіх сучасних браузерах.

Увага! По можливості уникайте підключення ваших пристроїв до громадських точок доступу в інтернет, що не працюють за протоколом HTTPS.

Використовуйте для доступу в інтернет тільки надійні канали зв'язку, які забезпечують безпечне HTTPS-з'єднання, щоб зменшити ризик втрати ваших даних. Якщо ваш інтернет-провайдер із яких-небудь причин не підтримує цей протокол, зверніться до надійнішого постачальника інтернет-послуг.

Якщо, будучи у робочій мережі, ви виявили, що безпечне HTTPS-з'єднання заблоковано, зверніться до системного адміністратора, щоб з'ясувати причини цього й усунути їх.

Увага! Некоректна робота протоколу HTTPS також може бути викликана вірусами на вашому комп'ютері. Якщо усі налаштування правильні та робота протоколу не блокується провайдером або адміністратором, перевірте ваш комп'ютер антивірусом.

Цифровий підпис

DKIM (Domain Keys Identified Mail) — технологія засвідчення достовірності відправника за допомогою цифрового підпису, пов'язаного з ім'ям домену. Наявність цього підпису підтверджує, що лист не було перехоплено й змінено після надсилання з поштового сервера відправника.

Цифровий підпис призначено для визначення достовірності електронного листа і служить для боротьби зі спамом і фішингом. Листи отримують цифровий підпис на поштовому сервері відправника. Сам відправник встановити підпис не може, якщо тільки він не є адміністратором того сервера, із якого надсилається лист.

Якщо на сторінці читання листа в полі Від кого ви бачите сірий значок Цифровий підпис не є достовірним, рекомендуємо з обережністю поставитися до змісту листа.

Для коректного відображення цифрового підпису потрібна підтримка технології DKIM обома сторонами — не лише одержувачем, але і відправником. Із цієї причини існує можливість «помилкового спрацьовування» повідомлення про неправильний підпис, яке може бути показане на листі від «чесного» відправника.

Якщо ви повністю впевнені у відправнику, але бачите повідомлення про неправильний цифровий підпис, проігноруйте попередження. Ви також можете звернутися до служби підтримки сервісу-відправника, щоб виключити помилкове спрацьовування попередження в майбутньому.

хто заходив
зникають листи
зникли листи
просять надіслати логін і пароль
відновлення листів
відновити листи
видалились листи
видаляються листи
просять надіслати sms
просять надіслати смс
заповнити анкету
підозріле посилання
дивне посилання
шахрайство
фішинг
зникають листи
листи надходять у видалені
листи самі видаляються
видаляються вхідні листи
зникли всі листи
автоматичне видалення листів
не надходять листи
стерті листи
порожня скринька
не можу знайти листи
чому я не можу знайти листи
видалені листи
зникли листи з папки вхідні
Вхідні листи одразу потрапляють у папку Видалені
вхідні листи потрапляють у видалені
автоматичне видалення листів
куди зникли листи
фішинг
шахрайство
безпека у пошті
надіслати логін, пароль
безпека в інтернеті
переактивація акаунту
надішліть пароль
password@yandex.ru
надурити на гроші
відновити видалені листи
відновлення листів
видалені
видалені
журнал відвідувань
хтось користується моєю поштою
хтось заходить у мою пошту
чужий у пошті
історія змін
останній вхід
чому вхідні листи переміщуються у видалені
чому листи йдуть у спам
зник лист