Налаштування поштових програм на комп’ютері

Налаштувати програму за протоколом IMAP

Під час використання протоколу IMAP поштова програма синхронізується із сервером і зберігає структуру папок вашої скриньки. Надіслані вами через поштову програму листи зберігатимуться не лише на комп'ютері, але й на сервері, і ви зможете мати до них доступ із різних пристроїв.

Перед налаштуванням поштової програми увімкніть роботу протоколу IMAP:

  1. Відкрийте меню Налаштування:
  2. Виберіть пункт Підключення поштових програм.
  3. Увімкніть опцію Із сервера imap.yandex.ru за протоколом IMAP.
  4. Збережіть зміни.

Для налаштування поштової програми за протоколом IMAP необхідно зазначити такі дані:

Вхідна пошта
  • адреса поштового сервера — imap.yandex.ua;
  • захист з'єднання — SSL;
  • порт — 993.
Вихідні
  • адреса поштового сервера — smtp.yandex.ua;
  • захист з'єднання — SSL;
  • порт — 465.

Для доступу до поштового сервера введіть ваш логін і пароль на Яндексі (або пароль програми, якщо ви увімкнули двофакторну аутентифікацію). Якщо ви налаштовуєте отримання пошти зі скриньки виду «login@yandex.ua», логіном є частина адреси до знака «@».

Увага. Не рекомендовано використовувати поштовий сервер вашого провайдера для надсилання пошти від вашого імені на Яндексі.

Підтримка протоколу IMAP увімкнеться автоматично під час першої авторизації в поштовій програмі.

Налаштувати програму за протоколом POP3

У разі використання протоколу POP3 усі листи з папок, зазначених вами в меню Усі налаштування → Підключення поштових програм, зберігатимуться поштовою програмою на ваш комп'ютер у папку Вхідні. У разі потреби ви можете налаштувати в поштовій програмі фільтри, щоб автоматично переміщати листи у потрібні папки. Надіслані вами листи зберігатимуться лише на вашому комп'ютері.

Примітка. Під час завантаження листів із сервера за протоколом POP3 Яндекс.Пошта автоматично зберігає копії листів на сервері, але ви можете видаляти листи вручну за допомогою веб-інтерфейсу. Якщо ви хочете видаляти листи за допомогою поштової програми, використовуйте протокол IMAP.

Перед налаштуванням поштової програми увімкніть роботу протоколу POP3:

  1. Відкрийте меню Налаштування:
  2. Виберіть пункт Підключення поштових програм.
  3. Увімкніть опцію Із сервера imap.yandex.ru за протоколом POP3.
  4. Збережіть зміни.

Для налаштування поштової програми за протоколом POP3 необхідно зазначити такі дані:

Вхідна пошта
  • адреса поштового сервера — pop.yandex.ua;
  • захист з'єднання — SSL;
  • порт — 995.
Вихідні
  • адреса поштового сервера — smtp.yandex.ua;
  • захист з'єднання — SSL;
  • порт — 465.

Для доступу до поштового сервера введіть ваш логін і пароль на Яндексі (або пароль програми, якщо ви увімкнули двофакторну аутентифікацію). Якщо ви налаштовуєте отримання пошти зі скриньки виду «login@yandex.ua», логіном є частина адреси до знака «@».

Увага. Не рекомендовано використовувати поштовий сервер вашого провайдера для надсилання пошти від вашого імені на Яндексі.

Ви можете налаштувати отримання листів за протоколом POP3 із будь-якої папки, включаючи Спам. Для цього відкрийте меню Усі налаштування → Підключення поштових програм і позначте потрібні папки.

Під час завантаження вмісту скриньки поштовими програмами листи за замовчуванням не позначаються як прочитані. Якщо ви хочете позначати отримані листи прочитаними, увімкніть опцію.

Проблеми з поштовою програмою

Бачу повідомлення про помилку в програмі

Виберіть повідомлення, яке ви отримали:

«Немає з'єднання із сервером»

Якщо виникає повідомлення про відсутність з'єднання з сервером, спробуйте авторизуватися з тими ж логіном і паролем у веб-інтерфейсі, увівши дані знову, а не використовуючи ті, що запам'яталися раніше.

Примітка. Якщо ви увімкнули двофакторну аутентифікацію, використовуйте пароль програми.

Переконайтеся, що у розділі Підключення поштових програм увімкнено той протокол, яким ви хочете скористатися.

Переконайтеся, що в налаштуваннях поштової програми ви точно зазначили такі адреси серверів:

  • для IMAP адреса imap.yandex.ua і порт 993 з SSL;
  • для SMTP адреса smtp.yandex.ua і порт 465 з SSL.
  • для POP3 адреса pop.yandex.ru і порт 995 з SSL;

Докладніше про те, як перевірити налаштування серверів у різних програмах, див. у розділі Шифрування даних, які передаються.

«Authentication required», «Sender address rejected: Access denied» або «Send auth command first»

Якщо виникає повідомлення «Authentication required», «Sender address rejected: Access denied» або «Send auth command first», у налаштуваннях поштової програми вимкнено авторизацію на SMTP-сервері Яндекса. Переконайтеся, що увімкнено опцію Перевірка автентичності користувача (для Outlook Express) або SMTP Аутентифікація (для The Bat!).

«Sender address rejected: not owned by auth user»

Якщо виникає повідомлення «Sender address rejected: not owned by auth user», адреса, із якої ви намагаєтеся надіслати лист, не збігається з тією, під логіном якої ви авторизовані на SMTP-сервері. Переконайтеся, що в налаштуваннях поштової програми як зворотну адресу зазначено саме ту адресу, логін від якої використовується в налаштуваннях авторизації на SMTP.

«Login failure or disabled POP3»

Якщо виникає повідомлення «Login failure or POP3 disabled», поштова програма не може отримати доступ до поштової скриньки за протоколом POP3. Переконайтеся, що введено правильний пароль від скриньки і на сторінці налаштувань увімкнено доступ за протоколом POP3.

Примітка. Якщо ви увімкнули двофакторну аутентифікацію, використовуйте пароль програми.
«Message rejected under suspicion of SPAM»

Якщо виникає повідомлення «Message rejected under suspicion of SPAM», вміст вашого листа було розпізнано Яндекс.Поштою як спам. Щоб вирішити проблему, відкрийте веб-інтерфейс Яндекс.Пошти і надішліть будь-який лист як тест. Так ви доведете системі, що листи надсилає не робот.

Також перевірте ваш комп'ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool «Лабораторії Касперського».

Докладніше див. у розділі Отримую повідомлення «Лист не може бути надіслано».

Програма не приймає або не надсилає листи

Якщо поштова програма не приймає або не надсилає листи, перевірте коректність налаштувань вашої поштової програми, а також налаштувань з'єднання вашого комп'ютера з інтернетом.

Якщо ви використовуєте антивірусну програму, файрвол або проксі-сервер, увімкніть їх та перевірте, чи відтворюється при цьому проблема.

Зникли листи зі скриньки

Якщо листи зникли із Вхідних, то, швидше за все, вони потрапили в іншу папку, наприклад, у Видалені або Спам. Якщо ви пам'ятаєте ім'я або адресу відправника, частину тексту листа або тему — спробуйте пошукати лист у всіх папках вашої скриньки.

Відновлення листів із папки Видалені

Якщо у Видалених немає зниклих листів, то, можливо, з моменту їх видалення минув місяць — папка Видалені автоматично очистилася. Тому такі листи відновити не вдасться.

Якщо листи було видалено менше місяця тому, ви можете їх відновити. Для цього перейдіть у папку Видалені, виділіть потрібні листи, натисніть на посилання Перекласти в папку і виберіть зі списку потрібну папку.

Чому листи потрапляють у Видалені та як цього уникнути

В іншому поштовому сервісі налаштовано збирання листів із вашої скриньки на Яндексі

Якщо у вас є скринька іншого поштового сервісу і на ній налаштовано збирач листів зі скриньки на Яндексі, то листи у Яндекс.Пошті буде автоматично видалено. Щоб вирішити проблему, налаштуйте у Яндекс.Пошті пересилання листів на іншу адресу, увімкнувши опцію зберегти копію під час пересилання. Після цього вимкніть збирач на іншому поштовому сервісі.

Налаштовано правило, що видаляє листи
Переконайтеся, що у правилах обробки пошти немає правил, налаштованих на видалення вхідних листів. Якщо вони є, спробуйте їх вимкнути на деякий час і перевірити, чи будуть листи надходити в папку Вхідні.
Доступ до вашої поштової скриньки є в іншого користувача

Листи може бути видалено користувачем, у якого з якихось причин є доступ до вашої поштової скриньки: можливо, ви забули завершити сесію після роботи на чужому пристрої. Щоб завершити сесію, натисніть у меню облікового запису на посилання Вихід на всіх пристроях. Також це можна зробити на сторінці Паспорта — за допомогою посилання Вийти на всіх комп'ютерах.

Зайдіть у журнал відвідувань і перевірте, чи є в ньому операції видалення листів.

Обмеження. У журналі зберігається близько 2000 дій. Якщо після видалення листів було виконано понад 2000 дій, то дані про видалення не відображатимуться в журналі.

Якщо ви впевнені, що доступ до вашої скриньки є лише у вас, перевірте ваш комп'ютер антивірусом, змініть пароль і додаткову адресу. Також перевірте, чи немає незнайомих вам номерів на сторінці Номери телефонів.

У програмі не видаляються листи

Якщо ви у поштовій програмі видаляєте листи, а на сайті Яндекс.Пошти вони як і раніше знаходяться в своїх папках, то, швидше за все, вашу поштову програму налаштовано за протоколом POP3. Через особливості роботи протоколу POP3 листи в поштовій програмі можуть некоректно синхронізуватись із сервером. Для роботи з Яндекс.Поштою рекомендується використовувати протокол IMAP. Інформацію про те, як переналаштувати поштову програму з POP3 на IMAP, див. у розділі Перехід із протоколу POP3.

У програмі не відображаються надіслані листи

Якщо в поштовій програмі не відображаються надіслані листи, то, швидше за все, вашу поштову програму налаштовано за протоколом POP3. Через особливості роботи протоколу POP3 листи в поштовій програмі можуть некоректно синхронізуватись із сервером. Для роботи з Яндекс.Поштою рекомендується використовувати протокол IMAP. Інформацію про те, як переналаштувати поштову програму з POP3 на IMAP, див. у розділі Перехід із протоколу POP3.

Листи копіюються на сервері у разі їх видалення/переміщення за IMAP

Копіювання листів у разі переміщення або видалення за IMAP пов'язано з особливостями роботи IMAP-протоколу і налаштувань синхронізації поштових програм. У цьому випадку після виконання дій треба синхронізувати папки із сервером примусово, щоб дані збігалися. У Mozilla Thunderbird для цього потрібно скористатися функцією Стиснути.

Отримую помилки про некоректний сертифікат

Якщо під час активації SSL-шифрування у поштовій програмі ви отримуєте помилки про некоректний сертифікат, переконайтеся, що поштова програма і операційна система налаштовані правильно:

  • На комп'ютері встановлено коректний час (без відставань і «дат із майбутнього») Якщо встановлено неправильну дату, система помилково визначає, що строк сертифіката ще не настав або вже закінчився.
  • Встановлено всі оновлення операційної системи.
  • У налаштуваннях вашого антивіруса вимкнено перевірку HTTPS-з'єднань. Змінити налаштування антивірусу ви можете за нашими інструкціям для Kaspersky Internet Security та ESET NOD32 Smart Security у розділі Бачу помилки сертифіката безпеки.
Додати сертифікат у список довірених сертифікатів вручну (Windows)
Увага. Якщо ви не впевнені, що зможете самостійно встановити сертифікат, зверніться до спеціаліста.

Щоб додати сертифікат у список довірених сертифікатів:

  1. Завантажте сертифікат. (Якщо файл за посиланням відкривається у браузері, натисніть CTRL + S і збережіть файл на комп'ютер; копіювати текст із файлу не потрібно.)
  2. Відкрийте меню Запустити.
  3. У полі пошуку введіть certmgr.msc і натисніть на клавішу Enter.
  4. У вікні програми, в дереві папок натисніть на папку Довірені кореневі центри сертифікації.
  5. У правій частині вікна натисніть правою кнопкою миші на Сертифікати і виберіть пункт Усі завдання → Імпорт.
  6. Натисніть на кнопку Далі.
  7. Натисніть на кнопку Огляд і виберіть файл CA.pem, завантажений раніше. Натисніть на далі.
  8. У розділі Сховище сертифікатів залиште налаштування за замовчуванням і натисніть на Далі.
  9. Натисніть на Готово.
  10. (Опц.) У спливаючому вікні натисніть на Згоден.
  11. У дереві папок натисніть на папку Довірені кореневі центри сертифікації → Сертифікати.
  12. У списку сертифікатів (праворуч) знайдіть сертифікат Certum CA, натисніть на нього правою кнопкою миші та виберіть пункт Властивості.
  13. Перейдіть на вкладку Загальні.
  14. Переконайтеся, що в пункті Дозволити тільки такі призначення увімкнено опцію Перевірка автентичності сервера.
  15. Натисніть на кнопку ОК.
Додати кореневий сертифікат у Linux
Про те, як додати кореневий сертифікат, див. в інструкції Adding CAcert root certificate to Debian/Ubuntu.
MS Outlook 2007 не визначає сертифікат
Якщо після перевірки всіх перерахованих параметрів Outlook 2007 продовжує видавати помилку безпеки, завантажте оновлення програми з сайту Microsoft.
Проблеми з підтвердженням сертифіката в The Bat!

Якщо у поштовій програмі The Bat! виникають проблеми з підтвердженням сертифіката безпеки, оновіть програму до версії 6 або вище. Після оновлення виконайте такі дії:

  1. У меню програми виберіть пункт Властивості → S/MIME і TLS.
  2. У блоці Реалізація S/MIME і сертифікати TLS встановіть перемикач у положення Внутрішня.
  3. Натисніть на кнопку ОК.
  4. Спробуйте надіслати лист. Якщо помилка сертифіката знову з'являється, то в тому ж блоці Властивості → S/MIME і TLS → Реалізація S/MIME і сертифікати TLS встановіть перемикач у положення Microsoft CryptoAPI.
  5. Натисніть на кнопку OK.
Примітка. Положення перемикача доводиться перебирати вручну, оскільки у деяких версіях The Bat! працюватиме положення Внутрішня, в інших — Microsoft CryptoAPI.

Якщо проблема залишається, зверніться у службу підтримки Ritlabs.

Не вдається переналаштувати свій скрипт надсилання

Спробуйте звірити свій код із рекомендаціями у мережі:

Програма від 1С не підтримує SSL

Для підтримки SSL додатково встановіть програму Stunnel:

  1. Завантажте останню версію для Windows (stunnel-версія-installer.exe) за посиланням https://www.stunnel.org/downloads.html.
  2. Розпакуйте архів.
  3. Запустіть файл mailssl.bat від імені адміністратора.
  4. У налаштуваннях поштової програми вимкніть SSL і зазначте такі параметри серверів:
    • SMTP: серверlocalhost, порт25
    • POP3: серверlocalhost, порт110
    • IMAP: серверlocalhost, порт143

Якщо проблема залишається, спробуйте скористатися рекомендаціями зі статей Поштовий клієнт Керування торгівлею і gmail (дотримуючись рекомендацій, усюди підставте замість gmail значення yandex) і Надсилання листів та отримання електронної пошти з використанням SSL.

Надсилаю листи зі сканера, що не підтримує SSL

Налаштуйте БФП або сканер таким чином:

  1. Зазначте такі параметри SMTP:
    • серверsmtp-devices.yandex.com
    • порт25
  2. Увімкніть аутентифікацію (перевірка справжності).
  3. Зазначте у відповідних полях ваш логін та пароль.
    Увага. Обов'язково введіть логін і пароль вручну. Якщо ви виберете аутентифікацію аналогічно до сервера вхідної пошти, надсилання не працюватиме.
Обмеження. Надсилати таким чином листи можна тільки на адреси, які обслуговує Яндекс.Пошта (в домені yandex.ua або на адреси Пошти для домену). На скриньки інших поштових служб листи через цей сервер не надходитимуть.

Програма постійно просить ввести пароль

Якщо ви нещодавно змінили пароль від поштової скриньки, переконайтеся, що також оновили дані в налаштуваннях поштової програми. Якщо пароль у налаштуваннях правильний, зачекайте кілька годин — налаштування поштової програми можуть синхронізуватися із сервером Яндекса не одразу.

Спробуйте авторизуватися за тими ж логіном і паролем у веб-інтерфейсі: вводьте авторизаційні дані заново, а не використовуйте збережені раніше. Якщо при цьому з’являється вимога ввести контрольні цифри, ви можете ознайомитися зі списком можливих причин у статті Чому під час авторизації потрібно ввести контрольні цифри?.

Переконайтеся, що в налаштуваннях поштової скриньки активовано той протокол, яким ви хочете скористатись у поштовій програмі.

Увага. Якщо ви використовуєте Яндекс.Пошту для домену, як логін зазначте повну адресу поштової скриньки.