Пошта (старий інтерфейс)
Вирішення проблем

Безпека в Пошті

Підтримка HTTPS

Якщо для доступу в інтернет ви використовуєте небезпечне HTTP-з'єднання і ненадійні канали зв'язку (наприклад, громадські точки доступу), інформацію з вашої поштової скриньки (особисте листування, паролі, номери телефонів і кредитних карток тощо) може бути перехоплено зловмисниками.

Щоб захистити вашу поштову скриньку, у Яндекс.Пошті використовується тільки протокол HTTPS. Він відповідає за безпеку і конфіденційність ваших особистих даних, передаючи їх на сервер у зашифрованому вигляді. Протокол HTTPS підтримується в усіх сучасних браузерах.

Увага! По можливості уникайте підключення ваших пристроїв до громадських точок доступу в інтернет, що не працюють за протоколом HTTPS.

Використовуйте для доступу в інтернет тільки надійні канали зв'язку, які забезпечують безпечне HTTPS-з'єднання, щоб зменшити ризик втрати ваших даних. Якщо ваш інтернет-провайдер із яких-небудь причин не підтримує цей протокол, зверніться до надійнішого постачальника інтернет-послуг.

Якщо, будучи у робочій мережі, ви виявили, що безпечне HTTPS-з'єднання заблоковано, зверніться до системного адміністратора, щоб з'ясувати причини цього й усунути їх.

Увага! Некоректна робота протоколу HTTPS також може бути викликана вірусами на вашому комп'ютері. Якщо усі налаштування правильні та робота протоколу не блокується провайдером або адміністратором, перевірте ваш комп'ютер антивірусом.

Цифровий підпис

DKIM (Domain Keys Identified Mail) — технологія засвідчення достовірності відправника за допомогою цифрового підпису, пов'язаного з ім'ям домену. Наявність цього підпису підтверджує, що лист не було перехоплено й змінено після надсилання з поштового сервера відправника.

Цифровий підпис призначено для визначення достовірності електронного листа і служить для боротьби зі спамом і фішингом. Листи отримують цифровий підпис на поштовому сервері відправника. Сам відправник встановити підпис не може, якщо тільки він не є адміністратором того сервера, із якого надсилається лист.

Якщо на сторінці читання листа в полі Від кого ви бачите сірий значок Цифровий підпис не є достовірним, рекомендуємо з обережністю поставитися до змісту листа.

Для коректного відображення цифрового підпису потрібна підтримка технології DKIM обома сторонами — не лише одержувачем, але і відправником. Із цієї причини існує можливість «помилкового спрацьовування» повідомлення про неправильний підпис, яке може бути показане на листі від «чесного» відправника.

Якщо ви повністю впевнені у відправнику, але бачите повідомлення про неправильний цифровий підпис, проігноруйте попередження. Ви також можете звернутися до служби підтримки сервісу-відправника, щоб виключити помилкове спрацьовування попередження в майбутньому.

Підтвердження мобільного телефону

Підтверджений номер мобільного телефону потрібний для відновлення пароля або отримання сповіщень. Якщо ви забудете пароль, ви можете зазначити номер телефону, щоб отримати код відновлення у вигляді SMS-повідомлення.

Примітка. Якщо ви не користуєтеся мобільним телефоном або Яндекс не підтримує надсилання SMS вашому операторові, ви можете відновити забутий пароль за допомогою додаткової електронної адреси або відповіді на контрольне питання.

Додавання номера телефону

Ви можете додати номер мобільного телефону на сторінці Номери телефонів. Введіть номер і натисніть на кнопку Додати. Щоб підтвердити номер, введіть код, який надійде вам на номер у вигляді SMS-повідомлення, ваш пароль на Яндексі та натисніть на кнопку Підтвердити.

Примітка. Час доставки SMS залежить від оператора вашої мережі та зазвичай становить кілька хвилин (максимальний час доставки 24 години). Якщо повідомлення не надійшло, спробуйте запросити його ще раз через деякий час.

Можливі проблеми і способи їх вирішення

«Неприпустимий формат номера»

Телефон має бути набрано у форматі +380 YY XXXXXXX, де +380 — код України, YY — код вашого оператора, XXXXXXX — семизначний номер. Наприклад: +380 67 123 45 67.

«Цей номер заблоковано»

Номери телефонів тимчасово блокуються після надсилання коду підтвердження. Дочекайтеся SMS-повідомлення з кодом і завершіть процедуру підтвердження. Якщо повідомлення не надійшло, спробуйте запросити його ще раз через деякий час.

Повідомлення з кодом підтвердження не доходить

Можливі причини:

  • система ще не встигла обробити SMS-повідомлення (максимальний час доставки повідомлення — 24 години);
  • ваш телефон вимкнений або поза зоною дії мережі;
  • ви ввели неправильний номер телефону;
  • ваш оператор не підтримується системою надсилання повідомлень Яндекса.
Надходять листи про додавання, змінення або видалення номера телефону

Якщо ви самі намагаєтеся щось зробити з основним номером телефону, просто продовжуйте: Яндекс розсилає електронні листи та SMS-сповіщення про всі операції з міркувань безпеки.

Якщо ж сповіщення надійшло несподівано, це означає, що хтось отримав доступ до вашого облікового запису. Не лякайтеся: за допомогою основного номера телефону доступ легко відновити автоматично. Без доступу до вашого телефона зловмисник зможе змінити або видалити прив'язаний номер лише через 30 днів. За цей час ви можете:

  1. Відновити доступ до облікового запису та змінити пароль.

    Перейдіть за посиланням Згадати пароль і дотримуйтесь інструкцій Яндекс.Паспорта: отримайте код відновлення і введіть новий пароль (придумуючи пароль, скористайтеся нашими рекомендаціями).

  2. Скасувати видалення або зміну основного номера на сторінці Номери телефонів.

Увага! Якщо ваш номер телефону вже прив'язано до трьох акаунтів на Яндексі та ви прив'яжете його до четвертого, то цей номер буде автоматично відв'язано від трьох попередніх. Листи про ці операції надійдуть на електронні адреси цих акаунтів.

Журнал відвідувань

У журналі відвідувань зберігається історія змін, здійснених у вашій поштовій скриньці, а також IP-адреси, з яких відбувалася авторизація.

Дії, що не спричиняють візуальні зміни (наприклад, прочитання вже прочитаного листа, вхід у папку тощо), у журналі не відображаються.

Ви можете переглянути дані максимум за останні 7 днів (близько 2000 дій).

Увага! Журнал відвідувань містить довідкову інформацію і не дає можливості скасувати виконану дію (наприклад, відновити видалені листи).

Щоб відкрити журнал відвідувань, натисніть внизу сторінки на посилання Останній вхід (якщо останню зміну у скриньці було зроблено понад 15 хвилин тому) або Журнал відвідувань (якщо з моменту останньої зміни минуло менше 15 хвилин).

Перегляд журналу відвідувань також доступний із меню Усі налаштування Безпека.

У журналі відвідувань відображається ваша поточна IP-адреса, а також інші IP-адреси, із яких ви нещодавно заходили в цю поштову скриньку. Усі дані історії журналу відвідувань згруповано за датами.

Щоб подивитися докладну інформацію за будь-який день зі списку, натисніть на посилання з датою. У списку відображається час виконання дії, IP-адреса пристрою, із якого було зроблено зміну, а також назва дії.

Попередження про шахрайство

Яндекс.Пошта постійно виявляє небезпечні та шахрайські сайти, а також шахрайські розсилки і позначає підозрілі листи спеціальним попередженням:

Докладніше про способи шахрайства ви можете дізнатися в розділі Інтернет-шахрайство (фішинг).