Пошта (старий інтерфейс)
Вирішення проблем

Боротьба зі спамом

Спам — це небажані розсилки, які можуть надходити на вашу адресу. Вони можуть містити рекламні пропозиції, «листи щастя», комп'ютерні віруси або виявитися спробою фішингу. Для створення бази адрес спамери використовують програмне забезпечення, яке підбирає адреси за допомогою спеціального словника або збирає адреси, опубліковані користувачами на загальнодоступних сайтах.

Небажані розсилки слід відрізняти від чесних. Ознаки чесних розсилок перелічено в документі Вимоги Яндекса до чесних розсилок.

Розпізнавання спаму

Для розпізнавання спаму Яндекс.Пошта використовує сервіс «Спамооборона». Він поміщає в папку Спам підозрілі листи, розіслані за надто великим списком адрес, а також листи, у яких виявлено ознаки спаму.

У Яндекс.Пошті фільтрується не лише вхідна, але і вихідна кореспонденція. Кожен лист перевіряється антивірусною програмою Dr.Web. Якщо в листі буде виявлено вірус, він буде відхилений поштовим сервером, а відправник отримає звіт.

Якщо ви вважаєте, що отримали спамовий лист у папку Вхідні, виділіть потрібний лист і натисніть на кнопку Це спам! — лист буде переміщено в папку Спам, а необхідна інформація буде надіслана до Спамооборони. Вивчення небажаних розсилок дозволяє покращувати алгоритми фільтрації для нових видів спаму.

Якщо лист потрапив у папку Спам помилково, натисніть на кнопку Не спам! — нові листи із розсилки надходитимуть у папку Вхідні.

Спамооборона враховує як загальні, так і «персональні» правила фільтрації, які діють для окремої поштової скриньки. Якщо ви вважаєте листи розсилки небажаними, а користувач іншої поштової скриньки — корисними, у вашу скриньку вони потраплятимуть у папку Спам, а у скриньці іншого користувача в папку Вхідні.

Підозрілі листи

На вашу адресу можуть надходити підозрілі листи, які в більшості випадків не є спамом. Наприклад, якщо ви не бачите свою адресу в заголовку листа у полі Кому або Копія, можливо, відправник додав вашу адресу у приховану копію. В окремих випадках таке може статися, якщо в іншій поштовій скриньці налаштовано пересилання на вашу адресу. Якщо пересилання встановлено не вами, зверніться до адміністрації сервера, на якому розміщена поштова скринька, що пересилає листи, і додайте копію листа з усіма поштовими заголовками.

Увага! Спамери часто зазначають адреси одержувачів у прихованій копії. Будьте уважні у разі отримання таких листів.

Якщо під час реєстрації ви отримали адресу capt.kirk@yandex.ua, але у листі, надісланому вам, у полі Кому зазначено адресу capt-kirk@yandex.ua, capt.kirk@ya.ua, capt.kirk@yandex.com або подібну, значить, лист було надіслано на один з ваших поштових аліасів.

Якщо ви отримали лист, текст якого призначено не вам, можливо, відправник помилився адресою під час надсилання або під час реєстрації на сайті. Зв'яжіться з відправником або зверніться до адміністрації сайту, щоб повідомити про помилку.

Спам із вашої адреси

Якщо вам повідомили про те, що від вас надійшов спамовий лист, перевірте ваш комп'ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool«Лабораторії Касперського». Після цього змініть пароль.

Також ви можете отримати спамовий лист, у якому як адресу відправника зазначено вашу власну адресу, або звіт про недоставку листа на адресу, на яку ви нічого не надсилали. Це відбувається тому, що спамери зазначають у полі Від кого і Reply-To підробні адреси. У базу підробних адрес може потрапити і ваша — при цьому спамерам не потрібен доступ до вашого облікового запису. База створюється методом підбору за допомогою спеціального словника або наповнюється за допомогою пошуку адрес, опублікованих користувачами на загальнодоступних сайтах.

З описаною ситуацією можуть стикнутися користувачі будь-якого поштового сервісу, оскільки не всі поштові сервери, що надсилають, дотримуються вимог щодо ідентифікації відправника. Якщо ви отримали подібний лист, виділіть його і натисніть на кнопку Це спам!, щоб включити лист до правил фільтрації спаму.

Якщо ви хочете переконатися в тому, що з вашої поштової скриньки ніхто крім вас не надсилав лист, перевірте журнал відвідувань.