Боротьба зі спамом

Спам – це небажані листи або розсилки, які можуть надходити на вашу адресу. Вони можуть містити рекламні пропозиції, «листи щастя», комп'ютерні віруси або виявитися спробою фішингу. Для створення бази адрес спамери використовують програмне забезпечення, яке підбирає адреси за допомогою спеціального словника або збирає адреси, опубліковані користувачами на загальнодоступних сайтах.

Небажані розсилки слід відрізняти від чесних. Ознаки чесних розсилок перелічено в документі Вимоги Яндекса до чесних розсилок.

Щоб розпізнати спам, Яндекс.Пошта використовує сервіс «Спамоборона», який навчається завдяки скаргам користувачів на спам. Він розміщує в папці Спам підозрілі листи з ознаками спаму.

Примітка. Листи з папки Спам автоматично видаляються через 10 днів. Відновити видалені листи неможливо.

У Яндекс.Пошті фільтрується не лише вхідна, але і вихідна кореспонденція. Кожен лист перевіряється антивірусною програмою ESET. Якщо в листі буде виявлено вірус, він буде відхилений поштовим сервером, а відправник отримає звіт.

  1. Отримую спам у папку «Вхідні»
  2. Підозрілі листи
  3. Отримую повідомлення про те, що лист не доставлено (я нічого не надсилав)
  4. Надходить спам із моєї адреси
  5. Розсилка не доходить одержувачам на Яндексі
  6. Бачу повідомлення «Листа не може бути надіслано, оскільки, здається, це спам»
  7. У поштовій програмі бачу помилку «Message rejected under suspicion of SPAM»
  8. Потрібні листи потрапляють у папку «Спам»
  9. Як відписатися від тематичної розсилки?

Отримую спам у папку «Вхідні»

Якщо ви вважаєте, що отримали спамовий лист у папку Вхідні, виділіть потрібний лист і натисніть на кнопку Це спам! — лист буде переміщено в папку Спам, а необхідна інформація буде надіслана до Спамооборони.

Треба кілька таких скарг на однотипні небажані листи, щоб Спамооборона почала автоматично переміщувати у Спам подібні до них. Позначайте кнопкою Це спам! усі листи, які вважаєте спамом, до тих пір, поки подібні до них не почнуть надходити в папку Спам замість папки Вхідні.

Порада. Переміщуйте небажані листи в Спам по одному – усі листи від одного відправника, переміщені в папку Спам одночасно, вважаються однією скаргою.

Якщо лист потрапив у папку Спам помилково, натисніть на кнопку Не спам! — нові листи із розсилки надходитимуть у папку Вхідні.

Спамооборона враховує як загальні, так і «персональні» правила фільтрації, які діють для окремої поштової скриньки. Якщо ви вважаєте листи розсилки небажаними, а користувач іншої поштової скриньки — корисними, у вашу скриньку вони потраплятимуть у папку Спам, а у скриньці іншого користувача в папку Вхідні.

Підозрілі листи

На вашу адресу можуть надходити підозрілі листи, які в більшості випадків не є спамом. Наприклад, якщо ви не бачите свою адресу в заголовку листа у полі Кому або Копія, можливо, відправник додав вашу адресу у приховану копію. В окремих випадках таке може статися, якщо в іншій поштовій скриньці налаштовано пересилання на вашу адресу. Якщо пересилання встановлено не вами, зверніться до адміністрації сервера, на якому розміщено поштову скриньку, що пересилає лист, і додайте копію листа з його властивостями.

Увага. Спамери часто зазначають адреси одержувачів у прихованій копії. Будьте уважні у разі отримання таких листів.

Якщо під час реєстрації ви отримали адресу alice.the.girl@yandex.ru, але в листі, надісланому вам, у полі Кому зазначено адресу alice-the-girl@yandex.ru, alice.the.girl@ya.ru, alice.the.girl@yandex.com або подібну, значить, лист було надіслано на один із ваших поштових аліасів.

Якщо ви отримали лист, текст якого призначено не вам, можливо, відправник помилився адресою під час надсилання або під час реєстрації на сайті. Зв'яжіться з відправником або зверніться до адміністрації сайту, щоб повідомити про помилку.

Отримую повідомлення про те, що лист не доставлено (я нічого не надсилав)

Ви можете отримати звіт про недоставлення листа на адресу, на яку ви нічого не надсилали. Це відбувається тому, що спамери зазначають у полі Від кого та у прихованому полі Reply-To підроблені адреси. До бази підроблених адрес може потрапити і ваша — при цьому спамерам не потрібен доступ до вашого облікового запису. База створюється методом підбору за допомогою спеціального словника або наповнюється за допомогою пошуку адрес, опублікованих користувачами на загальнодоступних сайтах.

З описаною ситуацією можуть стикнутися користувачі будь-якого поштового сервісу, оскільки не всі поштові сервери, що надсилають, дотримуються вимоги щодо ідентифікації відправника. Якщо ви отримали подібний лист, виділіть його і натисніть на кнопку Це спам!, щоб додати лист у правила фільтрації спаму.

Якщо ви хочете переконатися в тому, що з вашої поштової скриньки ніхто крім вас не надсилав лист, перевірте журнал відвідувань.

Надходить спам із моєї адреси

Якщо вам повідомили про те, що від вас надійшов спамовий лист, або ви отримуєте спамові листи із власної адреси, причинами цього можуть бути:

Зараження комп'ютера шкідливою програмою
Якщо комп'ютер було заражено вірусом, ваш акаунт Яндекс.Пошти міг бути зламаний. Перевірте ваш комп'ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool «Лабораторії Касперського». Після цього змініть пароль.
Спуфінг (підроблення поштових заголовків)

Перевірте, чи немає цього листа у папці Надіслані. Якщо листа там немає, значить, хтось здійснив розсилку, в якій зазначено вашу адресу як зворотну.

Також ви можете отримати від сервісу «Mailer-Daemon» автоматичний звіт про недоставку листа на адресу, на яку ви нічого не надсилали.

Таке зазвичай відбувається через спуфінг. Спуфінг — це вид інтернет-шахрайства, метою якого є поширення інформації у вигляді небажаної реклами (спаму). Спамери зазначають у властивостях листів (наприклад, Від кого і Reply-To) підроблені адреси. При цьому у них немає доступу до вашої скриньки, але вашу адресу використано замість реальної адреси відправника.

Якщо ви отримали подібний лист, виділіть його і натисніть на кнопку Це спам!, щоб включити лист до правил фільтрації спаму.

Якщо ви хочете переконатися в тому, що з вашої поштової скриньки ніхто крім вас не надсилав лист, перевірте журнал відвідувань.

Розсилка не доходить одержувачам на Яндексі

Якщо ви здійснюєте розсилку на поштові скриньки на Яндексі та листи було відхилено поштовим сервером Яндекса, ви отримаєте автоматичний звіт від сервісу «Mailer-Daemon», в якому зазначаються причини недоставки та ім'я сервера, що відхилив подальший рух листа за призначенням.

Небажані розсилки слід відрізняти від чесних. Ознаки чесних розсилок перелічено в документі Вимоги Яндекса до чесних розсилок. Яндекс.Пошта залишає за собою право відправляти у Спам або не приймати зовсім листи розсилок, які не відповідають обов'язковим пунктам цього документа. Дотримання необов'язкових вимог значно знижуватиме вірогідність того, що ваші листи потраплять у Спам.

Бачу повідомлення «Листа не може бути надіслано, оскільки, здається, це спам»

Якщо ви отримали повідомлення про помилку «Лист не може бути надіслано, оскільки він схожий на спам» («Spam limit exceeded» або «Message rejected under suspicion of SPAM») або вимогу ввести контрольні цифри, це могло статися з таких причин:

Надсилаються однотипні або шаблонні листи

З вашої скриньки надсилаються однотипні або шаблонні листи, а також листи з комерційними або рекламними пропозиціями. У Яндекс.Пошті надсилання таких листів не дозволене — наш сервіс призначений для живого спілкування між людьми.

Порада. Якщо ви хочете масово розсилати листи вашим партнерам або клієнтам, використовуйте для цього тільки спеціальні сервіси розсилання.
Досягнуто обмеження на надсилання листів за добу

Із вашої скриньки щодня може надсилатися велика кількість листів, що може розцінюватися як спам. Листи можуть надсилатися як за вашої участі, так і без вашого відома.

Щоб цього не відбувалося, у Яндекс.Пошті встановлено обмеження кількості надісланих листів на добу.

Обмеження в Пошті

Протягом доби можна надіслати з однієї скриньки 500 листів. Якщо в листі кілька одержувачів, то лист кожному з них вважається окремим листом.

Додатково встановлено обмеження на кількість одержувачів:

Кількість одержувачівОбмеження
Сумарно в усіх листах за добу500
У листі, надісланому через сайт50
У листі, надісланому через поштову програму35
Примітка. Обмеження може бути скорочено, якщо Спамоборона запідозрить масове надсилання шаблонних або однотипних листів, спаму, реклами або комерційних пропозицій.
Обмеження в Пошті для домену

Протягом доби можна надіслати з однієї скриньки 3000* листів. Якщо ви зазначили кількох одержувачів, то кожному з них надсилається окремий лист

Додатково встановлено обмеження на кількість одержувачів:

Кількість одержувачівОбмеження
Сумарно у всіх листах за добу (з однієї скриньки)3000*
Сумарно у всіх листах за добу (з усіх скриньок одного домену)5000*
У листі, надісланому через сайт50
У листі, надісланому через поштову програму35
* Враховуються лише зовнішні одержувачі; власники скриньок на цьому домені не враховуються.
Примітка. Обмеження може бути скорочено, якщо Спамоборона запідозрить масове надсилання шаблонних або однотипних листів, спаму, реклами або комерційних пропозицій.
Ваш акаунт здається підозрілим

Наша система безпеки визнала ваш акаунт підозрілим. Найчастіше це відбувається через те, що до вашої скриньки не прив'язано номер телефону або у Паспорті зазначено вигадані ім'я та прізвище.

Надсилаються листи на неіснуючі адреси

Велика кількість листів із вашої скриньки було надіслано на неіснуючі адреси. Якщо лист було надіслано на неіснуючу адресу, ви отримаєте автоматичний звіт про недоставку.

Нам надійшли скарги про розсилання листів із вашої адреси

Нам надійшло кілька скарг від користувачів про розсилання спаму з вашої адреси.

Якщо це сталося, надсилання листів із вашої поштової скриньки буде заблоковано. Блокується лише надсилання листів – ви зможете входити в Пошту і отримувати листи. Блокування закінчиться автоматично через 24 години, якщо ви не спробуєте надіслати лист впродовж цього часу, інакше блокування буде подовжено ще на 24 години.

Поки ви очікуєте на зняття блокування, виконайте рекомендації, які допоможуть уникнути проблем у майбутньому:

  1. Перевірте ваш комп’ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool «Лабораторії Касперського». Після цього змініть пароль.
  2. Зазначте достовірні персональні дані на сторінці Паспорта і прив’яжіть до облікового запису номер телефону на сторінці Номери телефонів.
    Примітка. Якщо ви використовуєте Яндекс.Пошту для домену, зазначте точні дані для усіх скриньок домену.
  3. Переконайтеся, що адреси одержувачів записані у вас коректно і не застаріли.
  4. Переконайтеся, що всі одержувачі ваших листів добровільно погоджувалися на їх отримання.

У поштовій програмі бачу помилку «Message rejected under suspicion of SPAM»

Якщо виникає повідомлення «Message rejected under suspicion of SPAM», вміст вашого листа було розпізнано Яндекс.Поштою як спам. Щоб вирішити проблему, відкрийте веб-інтерфейс Яндекс.Пошти і надішліть будь-який лист як тест. Так ви доведете системі, що листи надсилає не робот.

Також перевірте ваш комп'ютер на віруси за допомогою безкоштовних антивірусних програм: CureIt! від Dr.Web і Virus Removal Tool «Лабораторії Касперського».

Докладніше див. у розділі Отримую повідомлення «Лист не може бути надіслано».

Потрібні листи потрапляють у папку «Спам»

Якщо потрібний лист помилково потрапив у папку Спам, виберіть його та натисніть на кнопку Не спам! — лист переміститься у Вхідні. За деякий час усі листи з цієї адреси знову надходитимуть у папку Вхідні.

Кнопка Не спам! не працює

Листи також можуть потрапляти у папку Спам, якщо ви користуєтеся поштовою програмою для роботи з Яндекс.Поштою (наприклад, Microsoft Outlook, The Bat!, Thunderbird для комп'ютера або Mail.Ru, Gmail, Mailbox для смартфона або планшета). У деяких програмах є вмонтовані фільтри, які можуть самостійно перекладати листи в папку Спам.

Якщо кнопка Це не спам! не працює на сайті Яндекс.Пошти, натискайте її у поштовій програмі або інших програмах (у різних програмах ця кнопка називається по-різному). Також щоб листи не перекладалися у Спам, вимкніть перевірку листів на спам у налаштуваннях вашої поштової програми.

Якщо перевірки листів на спам у програмі немає, змініть пароль від вашої скриньки на Яндексі. Зміна пароля допоможе в тому випадку, якщо ви налаштували програму раніше, а зараз не використовуєте її, але програма при цьому продовжує працювати і перекладати листи у Спам.

Як відписатися від тематичної розсилки?

Якщо ви підписалися на розсилку тематичного сайту або сервісу і більше не хочете отримувати від нього листи, ви можете відписатися від розсилки просто з поштової скриньки. Для цього відкрийте будь-який лист із розсилки та натисніть на кнопку Відписатися:

Після того як ви натиснете на кнопку, вибраний лист потрапить у папку Видалені. Ця розсилка більше не надходитиме у вашу поштову скриньку.

Увага. Якщо процедура відписування не спрацювала (наприклад, у листі було зазначено неправильне посилання, щоб відписатися, або запит було некоректно оброблено на стороні сайту або сервісу), розсилка як і раніше надходитиме у вашу поштову скриньку, але листи будуть потрапляти до папки Спам.