Вимоги до повідомлень у публічних чатах і коментарів на сервісах Яндекса

Багато сервісів Яндекса надають користувачам можливість спілкуватися й обмінюватися думками, а також залишати коментарі через спеціальну платформу чи функції сервісу. Щоб спілкування залишалося приємним і корисним, повідомлення і коментарі, опубліковані для загального доступу, перевіряються на відповідність наведеним далі правилам.

Перевірку проходять

Коментарі і повідомлення в публічних чатах у Яндекс.Браузері, на сервісах Яндекс.Відео, Яндекс.Дзеркало, Яндекс.Колекції, Яндекс.Новини, Яндекс.Спорт, на Турбо-сторінках, а також у будь-яких інших публічних обговореннях на сервісі Яндекс.Чати.

Публікації, що не відповідають правилам, можуть приховуватися або видалятися. У разі повторного порушення акаунт автора можуть заблокувати.

Примітка. Контент, опублікований на самому сервісі (наприклад, текст новини, зображення, відео), а не в коментарях або чатах, регулюється Умовами використання відповідного сервісу і Користувацькою угодою сервісів Яндекса.

У публічних чатах і на платформі коментарів заборонено публікувати повідомлення, у яких є:

Токсичність і образливі вислови

Будь-який користувач Яндекса має право виражати власну точку зору, навіть непопулярну. Але на сторінках Яндеса не можна публікувати повідомлення з метою образити чи принизити когось. Також заборонені тролінг та інші форми провокацій і знущань.

Поважайте один одного і не використовуйте формулювання, які можуть образити інших користувачів. Спілкуйтеся ввічливо, без агресії, навіть якщо ви не погоджуєтеся з думкою опонента. Звертайте увагу не лише на відсутність лайливих слів і ненормативної лексики, але й на загальний смисл повідомлень.

Утримайтесь від публікування контенту з метою нашкодити комусь, викликати у читачів негативні почуття, бажання завдати шкоди собі та/або своєму здоров’ю.

Мова ворожнечі

Мова ворожнечі – це вираження ненависті будь-якими мовними і художніми засобами.

Не публікуйте інформацію, яка пропагує ненависть або дискримінацію за расовою, етнічною, статевою, релігійною, соціальною або іншою ознакою.

Не розміщуйте інформацію, що містить погрози чи обіцянки нашкодити, провокує на застосування насильства чи завдання матеріальних/моральних збитків співрозмовнику або третім особам.

Ненормативна лексика

Намагайтеся не використовувати обсценну і «низьку» лексику, грубі формулювання і жаргонні вирази. Не всі люди спокійно сприймають такий контент.

Безліч помилок і неповний текст

Пишіть грамотно. Не використовуйте в повідомленнях лише великі літери або велику кількість спеціальних символів. Такий текст важче читати.

Не надсилайте недописані тексти, неінформативні повідомлення з довільним набором символів або беззмістовні вислови. Не зловживайте емодзі, особливо в тематичних обговореннях, зокрема в коментарях до новин. Вони не роблять бесіду змістовнішою.

Не публікуйте пости і коментарі, що містять лише посилання. Смисл повідомлення має бути зрозумілим без переходу на інші джерела.

Підозріле посилання

Не публікуйте посилання на матеріали, зміст яких не відповідає цим правилам.

Шокуючий контент

Докладні описи і зображення травм, хвороб, каліцтва, трупів, нещасних випадків і катастроф, насилля стосовно людей і тварин, процесу пологів і іншого такого контенту можуть викликати огиду і шокувати людей, тому їх слід уникати на сервісах.

Відвертий контент

Не публікуйте інформацію порнографічного характеру, яка змальовує і/або демонструє статеві стосунки або має явно виражений сексуальний характер.

Не розміщуйте непристойні коментарі, зокрема про чиюсь зовнішність, або пропозиції інтимних послуг.

Запозичений контент

Не використовуйте і не завантажуйте контент, що належить третім особам, без їхньої на те згоди.

Якщо в публікації зустрічаються зображення і відеоролики, створені не вами, вкажіть їхніх авторів або першоджерело. Якщо ви цитуєте чужі слова, візьміть цитату в лапки і повідомте, кому вона належить.

Свідоме введення в оману

Діліться тільки перевіреною інформацією, яка відповідає дійсності. Не вводьте користувачів в оману.

Свідомим введенням в оману вважаються намагання видати себе за іншу особу, інформаційні містифікації, клікбейтні заголовки тощо.

Реклама і спам

На сервісах Яндекса можна обмінюватися думками, зокрема про фільми чи передачі, читати і залишати коментарі на теми обговорень, писати відгуки. Рекламні повідомлення, які нав’язують товари і послуги і заважають вільному обговоренню, тут недоречні.

Не розміщуйте повідомлення комерційного характеру, мета яких – привернути увагу до товару, роботи, послуги і/або бренду, оголошення про продаж товарів, виконання робіт і/або надання послуг або посилання на сторонні ресурси з такими пропозиціями. Ви можете порадити товар або послугу, якщо користувач попросив саме про це або ви самі хочете розповісти про досвід використання продукту або звернення в організацію.

Не надсилайте спам – інформацію, яка не стосується змісту публікації і розповсюджується серед користувачів, що в ній не зацікавлені. Не надсилайте в одному чаті велику кількість стікерів підряд, це теж можна сприйняти за ознаку спаму.

Жебракування і здирництво на сторінках сервісів теж неприпустимі.

Особиста інформація

Не розповсюджуйте в публікаціях і коментарях особисту інформацію про себе або інших людей. Це, зокрема, така інформація:

  • Серія і номер паспорта, номери інших документів.
  • Контактні дані, зокрема номер телефону, адреса, електронна пошта.
  • Дані банківських карток.
  • Логіни і паролі.

Небезпечний і незаконний контент

Не розміщуйте інформацію, яку закон забороняє розповсюджувати, а також інформацію, яка загрожує правам та інтересам третіх осіб і Яндекса.

Незаконною і небезпечною вважається інформація, яка:

  • містить заклики до вчинення протизаконних дій або потенційно небезпечної діяльності, зокрема має ознаки екстремістської спрямованості, заклики до участі в масових заворушеннях тощо;
  • порушує права користувачів і третіх осіб або створює загрозу такого порушення;
  • порушує вимоги законодавства;
  • загрожує безпеці сервісу і його нормальному функціонуванню.

Якщо ви помітили публікацію або коментар, що порушує правила, або вважаєте, що ваше повідомлення було видалено помилково, напишіть до служби підтримки.