Відстеження офлайн-даних

Під час відвідування сайту Яндекс.Метрика збирає інформацію про характеристики відвідувача, його поведінку на сторінках сайту, виконані цільові дії тощо. Проте в бізнесі можуть бути й інші значущі відомості, які збираються поза сайтом: факт оплати, дзвінка тощо. Дані про ці дії можна передавати у Метрику та пов'язувати поведінку ваших клієнтів на сайті з їхніми діями в офлайні.

За допомогою передавання офлайн-даних власники сайтів можуть вирішувати ряд завдань, наприклад:

  • пов'язувати онлайн- та офлайн-історію користувачів і бачити повнішу картину лійки конверсії;
  • використовувати офлайн-дані для реклами — формувати сегменти для реклами у Директі, зокрема й за допомогою технології пошуку схожих користувачів, що доступна у сервісі Яндекс.Аудиторії (look-alike).

Як офлайн-дані можна передавати:

Щоб пов'язувати офлайн-дані з відвідувачами сайту та додавати їх до візитів, Метрика призначає кожному відвідувачу ідентифікатор — ClientID. Водночас ви можете використовувати власну систему ідентифікаторів відвідувачів. Для Метрики ваш ідентифікатор буде називатися UserID.

Примітка. Рекомендуємо передавати дані, використовуючи ClientID, наприклад, якщо на сайті немає системи ідентифікаторів або для вас вона не важлива, UserID — якщо на сайті вже сформовано систему ідентифікаторів відвідувачів (наприклад, за логіном), і ви активно працюєте з цими даними.

Якщо ви вирішили використовувати ClientID під час передавання офлайн-даних, слід спочатку отримати ці ідентифікатори за допомогою методу getClientID, а потім надіслати їх разом з іншими даними у CSV-файлі.

Якщо ви використовуєте власні ідентифікатори, їх слід передавати у Метрику за допомогою методу setUserID, щоб пов'язувати UserID із ClientID. Потім передати UserID та інші дані в CSV-файлі.

Власні ідентифікатори буде прив'язано до ClientID лише для тих відвідувачів сайту, під час відвідувань яких метод було викликано. Для збирання повнішої статистики рекомендуємо зачекати деякий час, поки в Яндекс.Метрику буде передано більший обсяг даних.

Під час роботи з офлайн-даними — і конверсіями, і дзвінками — потрібно заздалегідь увімкнути збільшений період обліку конверсій.

Збільшення періоду обліку конверсій

Опція Увімкнути збільшений період обліку конверсій розширює інтервал, протягом якого дані про візит у Метриці можна змінити, зокрема доповнити інформацією про офлайн-конверсії або про дзвінок.

За замовчуванням нові дані (зокрема й офлайн-конверсії та дзвінки) додаються до візиту протягом 16 годин після його завершення. Це дає можливість за потреби відкорегувати інформацію про візит у базі даних Метрики (наприклад, додати до нього нові перегляди та коректно зафіксувати його тривалість). Після того як мине 16 годин, дані про візит змінити неможливо.

Зазвичай між діями в офлайні та онлайні минає понад 16 годин. Отже, щоб додати офлайн-дані до візитів, слід збільшити період обліку конверсії — він становитиме 21 день. Це означає, що дані про офлайн-конверсії буде додано до візиту в Метриці, якщо між останнім візитом відвідувача на сайт і моментом обробки файлу з даними про офлайн-конверсії минуло не більше ніж 21 день.

Увага. Збільшений період обліку конверсій буде застосовуватися лише до тих візитів, які буде зафіксовано в Метриці після ввімкнення опції. Інтервал для зміни інформації про візит буде збільшуватися поступово: так, наступного дня після ввімкнення опції він становитиме одну добу й продовжуватиме постійно рости, поки через 21 день не досягне свого максимального значення.

Офлайн-конверсії та дзвінки буде додано до того візиту відвідувача, який їм передував. Наприклад, у відвідувача було три візити: 1 березня, 5 березня та 11 березня. При цьому 10 березня він викупив замовлення в точці продажу, і цю дату було зафіксовано в CRM. А 20 березня менеджер надіслав дані в Метрику: замовлення, викуплене 10 березня, буде додано до візиту клієнта на сайт, який відбувся 5 березня.

Також увімкнути та вимкнути опцію можна за допомогою API Метрики:

Увімкнення збільшеного періоду обліку конверсій

Увімкнення збільшеного періоду обліку дзвінків