Метрика

Передавання та оброблення даних

Метрика призначає кожному відвідувачеві сайту ідентифікатор — ClientID. При цьому власник сайту може використовувати власну систему ідентифікаторів відвідувачів.

Власний ідентифікатор можна передавати в Метрику за допомогою методу setUserID, що дозволяє пов'язувати UserID із ClientID.

Власні ідентифікатори буде прив'язано до ClientID
[no-highlight[

ідентифікатор відвідувача сайту, призначений Яндекс.Метрикою.

]no-highlight]
лише для тих відвідувачів сайту, під час відвідувань яких метод було викликано. Для збирання повнішої статистики рекомендуємо зачекати деякий час, поки в Яндекс.Метрику буде передано більший обсяг даних.

Параметри відвідувачів можна передавати кількома способами.

Під час відвідування сайту

Цей спосіб може бути корисним для формування звіту на основі даних, отриманих у момент, коли відвідувач перебуває на сайті.

Параметри відвідувачів передаються в Метрику за допомогою JavaScript API. Для передавання параметрів у довільний момент часу використовується метод userParams.

Під час ініціалізації лічильника параметри відвідувачів можна зазначати у параметрі userParams.

Дані передаються у вигляді JavaScript-об'єктів і обробляються таким чином.

Назва поля і рівень його вкладеності інтерпретуються як ім'я параметра і його рівень відповідно. Значення поля обробляється таким чином, залежно від свого типу:

  • об'єкт — для кожного ключа об'єкта створюється гілка дерева, і для кожного значення алгоритм викликається рекурсивно;
  • рядок — обчислюється кількість випадків, коли трапляється кожне різне значення рядка;
  • число — обчислюється сумарне і середнє значення усіх чисел;
  • true, false або null — обчислюється кількість випадків, коли трапляється кожне таке значення.

Уявімо інтернет-магазин, у якого є два типи покупців: «звичайні» і «vip». Дані про статус клієнта зберігаються у власній базі сайту. Після того як відвідувач авторизується на сайті, на кожній сторінці замість посилання Увійти він бачитиме своє ім'я або логін, а поруч — свій особливий статус, якщо він у нього є: Іван / VIP. Щоб надсилати в Метрику статус клієнта, на всі сторінки сайту необхідно додати код, який викликатиме метод userParams.

Для надсилання даних про відвідувачів з особливим статусом код набере такого вигляд:

yaCounterXXXXXX.userParams({
    vip_status: true,
    child: 1,
    child_age: 13
});

Якщо передається інформація про «звичайного» відвідувача, код буде таким:

yaCounterXXXXXX.userParams({
    vip_status: false,
    child: 1,
    child_age: 13
});

XXXXXX — номер вашого лічильника.

Якщо у «звичайного» клієнта з'явиться особливий статус, то під час його наступної авторизації на сайті метод userParams надішле у Метрику змінені дані. При цьому новий статус пошириться на всю історію візитів цього відвідувача, так якби він був vip-клієнтом спочатку.

Передавання даних за допомогою CSV-файлу в довільний момент часу

Цей спосіб дозволяє передавати в Метрику не лише дані, зібрані в момент відвідування сайту, але й дані, зібрані після того, як відвідувач вже покинув сайт.

Специфікація формату CSV

Опис формату СSV

Таблиця 1. Обов'язкові поля для передавання даних

Поля підтримують ієрархічну структуру даних.
Назва поляОписПриклад
clientID | userIDІдентифікатор відвідувача сайтуP12345
key Параметр відвідувача. Максимальна кількість для одного відвідувача становить 1000name | client.name
value Значення параметра відвідувача Petro

Для передавання ієрархічної структури параметрів використовуйте символ «.» (крапка). Наприклад, для передавання кількох значень поля key, необхідно зазначити client.demography.age.

Коли передавати ClientID
Рекомендуємо передавати дані, використовуючи ClientID
[no-highlight[

ідентифікатор відвідувача сайту, призначений Яндекс.Метрикою.

]no-highlight]
, наприклад, якщо немає потреби отримати у звіті власні ідентифікатори. У цьому разі, щоб передати дані, слід:
  1. Отримати ClientID за допомогою методу getClientID.
  2. Сформувати CSV-файл із зазначенням ClientID і надіслати його через інтерфейс Яндекс.Метрики.

Коли передавати UserID
Рекомендуємо передавати UserID
[no-highlight[

ідентифікатор відвідувача сайту, призначений власником сайту.

]no-highlight]
, наприклад, якщо на сайті вже сформовано систему ідентифікаторів користувачів і потрібно отримати звіт із зазначенням цих ідентифікаторів. У цьому випадку, щоб передати дані, слід сформувати CSV-файл із зазначенням UserID і надіслати його через інтерфейс Яндекс.Метрики.

Робота з файлом

Інтерфейс Яндекс.Метрики дозволяє завантажувати дані та видаляти їх. Робота з файлом проводиться у розділі Налаштування (вкладка Завантаження даних).

Завантаження даних

Щоб надіслати сформований CSV-файл у Яндекс.Метрику, виконайте таке:

  1. Натисніть на кнопку Завантажити дані.
  2. У вікні, що з'явилося, виберіть тип файлу, залежно від типу ідентифікатора, який ви хочете завантажити (UserID
    [no-highlight[

    ідентифікатор відвідувача сайту, призначений власником сайту.

    ]no-highlight]
    або ClientID
    [no-highlight[

    ідентифікатор відвідувача сайту, призначений Яндекс.Метрикою.

    ]no-highlight]
    ).
  3. Виберіть файл на вашому комп'ютері та додайте коментар до завантаження, якщо це потрібно.
  4. Натисніть на кнопку Завантажити дані.

Приклад CSV-файлу для завантаження даних

Видалення даних

Щоб видалити із сервісу раніше завантажені дані або їх частину, підготуйте CSV-файл. Файл повинен містити лише поле key тих даних, які ви хочете видалити. Потім виконайте таке:

  1. Натисніть на кнопку Видалити дані.
  2. У вікні, що з'явилося, виберіть тип файлу, до якого потрібно застосувати зміни, залежно від ідентифікатора (UserID
    [no-highlight[

    ідентифікатор відвідувача сайту, призначений власником сайту.

    ]no-highlight]
    або ClientID
    [no-highlight[

    ідентифікатор відвідувача сайту, призначений Яндекс.Метрикою.

    ]no-highlight]
    ).
  3. Виберіть файл на вашому комп'ютері та додайте коментар до завантаження, якщо це потрібно.
  4. Натисніть на кнопку Завантажити дані.

Приклад CSV-файлу для видалення даних

Система обробляє файл протягом певного часу. Після завершення оброблення передані дані будуть доступні у звіті Параметри відвідувачів. Також, використовуючи ці дані, можна формувати сегменти для підбирання аудиторії у Яндекс.Директі (див. приклад).