Метрика

Моделі атрибуції

Атрибуція дозволяє різними способами налаштувати звіт за джерелами трафіку. При формуванні звіту для кожного відвідувача може бути використано інформацію про три джерела: перший, останній і останній значущий. Для моделей «Перший перехід» та «Останній значущий» Метрика використовує історію візитів відвідувача.

Розглянемо приклад:

Відвідувач перейшов на сайт контекстної реклами, переглянув кілька сторінок сайту і пішов. Пізніше перейшов знову на сайт, але із результатів пошуку. І через деякий час зайшов на сайт, ввівши адресу в рядку браузера, та зробив замовлення (момент конверсії). Таким чином, відвідувач здійснив три візити на сайт.

Щоб точно визначити джерело переходу, слід використовувати моделі атрибуції:

Останній перехід

При використанні цієї моделі для кожного візиту Метрика визначить джерело переходу в даний момент, без урахування історії візитів відвідувача. У прикладі у відвідувача три візити, кожен із них отримав своє джерело:

Модель може використовуватися при технічному аналізі сайту. Наприклад, для виявлення сторінок без коду лічильника за допомогою аналізу внутрішніх переходів.

Перший перехід

Ця модель використовується для сайту з відкладеною конверсією — коли відвідувач довго приймає рішення про купівлю (або іншу цільову дію) і за час роздумів може кілька разів повернутися назад на сайт із будь-яких інших джерел трафіку. Також модель може використовуватися, якщо потрібно зрозуміти, яке з джерел залучає більше нових відвідувачів на сайт.

У цій моделі використовується історія відвідувача. А саме джерело трафіку першого візиту. Усі наступні візити відвідувача будуть віднесені саме до першого джерела. У прикладі перший візит у відвідувача був за рекламою:

Останній значущий перехід

Ця модель дає можливість точніше підрахувати конверсію. Усі джерела можна умовно поділити на значущі і вторинні (незначущі).

Тоді візити із вторинних джерел — переходи на сайт зі збережених сторінок, за набраною адресою і внутрішні переходи — приписуються більш значимому попередньому джерелу, дозволяючи повніше вимірювати його ефективність.

У прикладі джерела першого і другого візитів є значущими (реклама та пошук). При цьому джерело першого візиту не може змінюватися. Джерело третього візиту — незначуще (прямий пошук). Тому візити відвідувача приписуються другому значущому джерелу — пошуку:

Така модель атрибуції дає правильні результати і для сайтів зі швидкою конверсією — тією, що відбувається в межах одного і того ж візиту.