Звіт «Зведення»

Групи джерел у Метриці

Кожен візит на сайт має своє джерело. Всі джерела Метрика збирає в кілька груп:

  • Прямі заходи здійснюють відвідувачі, які набирають адресу сайту вручну в адресному рядку або переходять із закладок браузера.
  • Переходи за посиланнями на сайтах приводять відвідувачів на ваш сайт і залишають як реферер адресу сторінки з посиланням.
  • Переходи з пошукових систем відбуваються за посиланнями на сторінках видачі результатів пошуку. Метрика визначає більшість російських та зарубіжних пошукових систем. Разом з іменем пошукової системи, як правило, реєструється і пошукова фраза.
  • Переходи з соціальних мереж здійснюються за посиланнями на сайт у соціальних мережах. Більшість соцмереж дозволяють визначити користувача або групу, що розмістили посилання.
  • Переходи за рекламою реєструються для рекламних сервісів Яндекса (Директ, Маркет, Дисплей), медійних майданчиків, а також для багатьох «міток», таких як UTM, Openstat, Google AdWords. Докладна інформація доступна у звіті Звіт «Рекламні системи».
  • Переходи зі збережених сторінок означають, що відвідувач перейшов зі сторінки, збереженої на комп'ютері локально (наприклад, такий візит буде мати реферер file:///С:/Documents/User/page.html), або домен сторінки входу містить localhost чи 127.
  • Внутрішні переходи реєструються, якщо активність користувача на сайті переривається на більший проміжок часу, ніж зазначено в тайм-ауті візиту, але користувач не закриває вікно браузера. Після відновлення активності створюється новий «візит», для якого як джерело буде зазначено цей тип.

    Примітка.

    Для точнішого визначення внутрішніх переходів переконайтеся, що адресу сайту зазначено правильно в налаштуваннях лічильника (вкладка Основне).

  • Переходи з поштових розсилок означають, що відвідувач перейшов на сайт із поштового повідомлення.

У Зведенні наведено акумульовані дані щодо цих груп.

У багатьох випадках джерело може бути не визначено. Рядок Яндекс: Не визначено означає, що будь-які характеристики візиту не було розпізнано, проте сам візит було враховано в системі.

Наприклад, для відвідувань із Яндекс.Директа це означає, що візит, який реєструє Метрика, не вдалося зіставити з конкретним переходом із Директа. Тому, крім власне рекламної системи, не вийшло визначити інші дані: кампанію, фразу, запит тощо.

Докладно

Візити у Метриці можуть «не визначатися» з багатьох причин. Наприклад, причиною появи рядка Яндекс: Не визначено у джерелі Яндекс.Директ може стати розрив у часі між генерацією мітки yclid у Директі й записом візиту в Метриці. Це може статися у таких випадках:

  • Відвідувач перейшов за оголошенням і залишив сторінку переходу відкритою у вкладці браузера, а пізніше оновив її.
  • Відвідувач перейшов за посиланням з оголошення, а потім переслав його комусь іншому — повторний візит за цим посиланням також не вийде пов'язати із кліком з Директа.
  • Редиректи на сайті можуть призводити до зникнення yclid-мітки з посиланням і втрати реферера.

Як Метрика визначає джерело трафіку

Джерела переходів на сайт визначаються за реферером (HTTP-заголовок Referer) і за мітками. Якщо потрібно замінити реферер на ваш власний, використовуйте параметр utm_referrer.

Яндекс.Метрика визначає джерело переходу за міткою, якщо мітка є в даних про перший перегляд протягом візиту відвідувача. Якщо мітки немає у першому перегляді, джерело переходу визначається за реферером.

Наприклад, відвідувач перейшов на сайт із закладки у браузері (перший перегляд). Потім покинув сайт і через 30 хвилин повернувся, перейшовши з поштової розсилки за посиланням із міткою (другий перегляд візиту). Такий візит вважатиметься прямим переходом на сайт.

Джерело переходу Спосіб визначення

Прямі заходи

Переходи зі збережених сторінок

Внутрішні переходи

Реферер

Переходи з пошукових систем

Переходи за посиланнями на сайтах

Переходи із соціальних мереж

Реферер і мітки UTM
Переходи з Яндекс.Директа Умови прив'язування лічильника до кампанії у Директі
Переходи з інших рекламних систем Реферер і мітки. Повні дані буде зібрано лише у разі використання міток UTM і Openstat
Інша реклама: визначено за мітками

Мітка UTM. Посилання має містити параметр utm_medium з одним зі значень: cpc, ppc, paidsearch, cpv, cpa, cpp, display, cpm, banner.

При цьому параметра utm_source може не бути або він може набувати значення, якого немає у списку.

Переходи з поштових розсилок

Мітки:

UTM

Посилання має містити параметр utm_medium зі значенням email або e-mail. При цьому параметр utm_source може набувати будь-якого значення або його може не бути.

Openstat

Першим або останнім параметром у посиланні є email або e-mail.

from

Посилання має містити параметр from зі значенням email або e-mail.

Докладніше про мітки

Запитання та відповіді про джерела переходів

  1. Чому не збираються дані за рекламними системами?
  2. Чому багато прямих заходів на сайт?
  3. Як дізнатися, звідки йдуть внутрішні переходи на сайт?
  4. Чому у звітах Метрики багато переходів із джерелом Не визначено?
  5. Чому можуть не фіксуватися переходи з певних сайтів?

Чому не збираються дані за рекламними системами?

Щоб звіти Метрики відображали інформацію про кампанії Директа, потрібно у Яндекс.Директі на сторінці Параметри кампанії:

  • зазначити номер лічильника у полі Лічильники Метрики;
  • залишити активною опцію Розмічувати посилання для Метрики (до посилань із оголошень Директа буде додано мітку yclid=...).

Для збирання даних з інших рекламних систем необхідно використовувати мітки.

Чому багато прямих заходів на сайт?

  • Можливо, подібні переходи було здійснено роботами. Дані про відвідування сайту роботами доступні у звіті Роботи із групи Моніторинг. Якщо ви виявили сплески неприродного трафіку у звіті Роботи і у вас є підстави вважати, що подібна ситуація може повторитися, рекомендуємо увімкнути фільтрацію роботів за суворими правилами і поведінкою.
  • Можливо, подібні переходи здійснювалися із сайтів, які працюють за протоколом HTTPS, і у разі переходу з них не передається реферер. У цьому випадку рекомендуємо використовувати мітку utm_referrer.

Як дізнатися, звідки йдуть внутрішні переходи на сайт?

Формально для візиту проставляється джерело Внутрішні переходи, коли візит починається з переходу зі сторінки, домен якої зазначено як домен сайту або як додатковий домен у налаштуваннях лічильника. Наприклад, у налаштуваннях лічильника зазначено адресу сайту http://mysite.example/, а візит починається зі сторінки http://mysite.example/page1.html і при цьому перехід на неї було здійснено не з якогось зовнішнього джерела, а зі сторінки того ж сайту — наприклад http://mysite.example/contacts.html (тобто саме сторінку contacts.html було зазначено як реферер під час звернення до page1.html).

Така ситуація може виникнути з кількох причин:

  • Відвідувач прийшов на сторінку (contacts.html із прикладу вище), потім не здійснював на сайті жодних дій протягом часу, що перевищує тайм-аут візиту, заданий у налаштуваннях лічильника (за замовчуванням 30 хвилин). Тоді наступний його перехід на сайті (на сторінку page1.html) буде новим візитом, але при цьому джерелом переходу буде той же сайт.

    Вирішення

    З одного боку, можна збільшити тайм-аут візиту. З іншого боку, перед цим потрібно визначити модель використання вашого сайту. Розглянемо приклад із поштою (Яндекс.Поштою).

    Відвідувач зайшов, перевірив нові листи і залишив відкритою сторінку у браузері. Через годину повернувся і ще раз подивився листи, написав відповіді. У цьому випадку буде неправильно об'єднати всю роботу користувача в один візит — це дійсно були кілька окремих сеансів роботи із сайтом. Тому наявність внутрішніх переходів є показником моделі використання сайту відвідувачами.

  • Відвідувач прийшов із зовнішнього джерела на сторінку, на якій не було лічильника (припустимо, contacts.html) і з неї одразу (у межах того ж візиту) перейшов на сторінку сайту з лічильником (page1.html). Виконано дві умови: візит розпочався з page1.html (оскільки про перегляд сторінки contacts.html у Метриці немає даних через відсутність на цій сторінці лічильника), але сторінка, з якої було здійснено перехід (contacts.html), належить тому ж сайту, який зазначено в налаштуваннях лічильника, — http://mysite.example/.

    Вирішення

    Рекомендуємо встановити лічильник Метрики на сторінку. У цьому випадку буває складно визначити, на якій саме сторінці не встановлено лічильник. Дізнатися про це можна за допомогою сегментації.

Чому у звітах Метрики багато переходів із джерелом «Не визначено»?

Найчастіше така ситуація виникає, якщо код лічильника встановлено некоректно (частину коду лічильника, яку повинно бути розміщено у тегу <noscript>, розміщено поза цим тегом).

Чому можуть не фіксуватися переходи з певних сайтів?

Усе більше сайтів переходять на захищене HTTPS-з'єднання. При цьому у тих сайтів, які ще не перейшли на захищене з'єднання, зростає частка прямих заходів. Із технічної точки зору, прямі заходи — це звернення до сторінок вашого сайту, при яких браузер відвідувача не передав HTTP-заголовок Referer. Зазвичай цей заголовок містить URL попередньої сторінки, з якої було здійснено перехід на ваш сайт. Якщо поля немає, значить, попередньої сторінки не було: наприклад, відвідувач вручну ввів адресу в адресний рядок браузера.

Організація W3C (World Wide Web Consortium) видала документ Referrer Policy, який містить рекомендації щодо передавання цього заголовка: реферер передається під час переходу з HTTP на будь-який тип сайту і при переході з HTTPS на HTTPS, під час переходу з HTTPS на HTTP реферер не передається. Таким чином, якщо ви залишаєте безпечний контур HTTPS-сайтів, браузер не передає відкритими каналами (у нешифрованому вигляді) адресу останньої відвіданої вами сторінки.

На практиці для власників сайтів це означає таке: якщо ваш сайт працює за HTTP-протоколом, ви не побачите джерело переходу, якщо це джерело працює за захищеним HTTPS-з'єднанням.

Вирішення

Рекомендуємо перевести ваш сайт на захищене з'єднання. Безкоштовний сертифікат шифрування можна отримати завдяки проекту Let's Encrypt — некомерційному центру сертифікації, підтриманому багатьма великими представниками інтернет-галузі.

Якщо ви є власником захищеного інтернет-ресурсу, але хочете, щоб під час переходу з вашого сайту заголовка Referer передавався навіть у разі переходу на незахищений сайт, розмітьте спеціальним чином сторінки сайту, з яких відбуватиметься перехід на незахищені ресурси. Докладно про методи розмітки можна прочитати в документі «Referrer Policy» (розділ Referrer Policy Delivery). За даними проекту Can I use, таку розмітку посилань підтримує вже понад половина використовуваних браузерів.