Метрика

Звіт «Зведення»

Групи джерел у Метриці

Кожен візит на сайт має своє джерело. Всі джерела Метрика збирає в кілька груп:

  • Прямі заходи здійснюють відвідувачі, які набирають адресу сайту вручну в адресному рядку або переходять із закладок браузера.
  • Переходи за посиланнями на сайтах приводять відвідувачів на ваш сайт і залишають як реферер адресу сторінки з посиланням.
  • Переходи з пошукових систем відбуваються за посиланнями на сторінках видачі результатів пошуку. Метрика визначає більшість російських та зарубіжних пошукових систем. Разом з іменем пошукової системи, як правило, реєструється і пошукова фраза.
  • Переходи з соціальних мереж здійснюються за посиланнями на сайт у соціальних мережах. Більшість соцмереж дозволяють визначити користувача або групу, що розмістили посилання.
  • Переходи за рекламою реєструються для рекламних сервісів Яндекса (Директ, Маркет), медійних майданчиків, а також для багатьох «міток», таких, як UTM, Openstat, Google AdWords. Докладна інформація доступна у звіті Звіт «Рекламні системи».
  • Переходи зі збережених сторінок означають, що перехід за посиланням був здійснений зі сторінки, збереженої на локальному комп'ютері (зазвичай мають реферер типу С:\\Documents\User\page.html).
  • Внутрішні переходи реєструються, якщо активність користувача на сайті переривається на більший проміжок часу, ніж зазначено в тайм-ауті візиту, але користувач не закриває вікно браузера. Після відновлення активності створюється новий «візит», для якого як джерело буде зазначено цей тип.
  • Переходи з поштових розсилок означають, що перехід користувача був здійснений з поштового повідомлення. Для коректного обліку таких переходів потрібно у посилання, що поміщаються в поштові розсилки, додати мітки UTM (у яких utm_source=email або utm_source=e-mail) чи Openstat (в яких перше або останнє email або e-mail), чи from=email (або e-mail). Докладно про мітки див. розділ Мітки.

У Зведенні наведено акумульовані дані щодо цих груп.

У багатьох випадках джерело може бути не визначено. Рядок Не визначено означає, що будь-які характеристики візиту не було розпізнано, проте сам візит було враховано в системі.

Наприклад, для відвідувань із Яндекс.Директа це означає, що візит, який реєструє Метрика, не вдалося зіставити з конкретним переходом із Директа. Тому, крім власне рекламної системи, не вийшло визначити інші дані: кампанію, фразу, запит тощо.

Докладно

Візити у Метриці можуть «не визначатися» з багатьох причин. Наприклад, причиною появи рядка Не визначено у джерелі Яндекс.Директ може стати розрив у часі між генерацією мітки yclid у Директі й записом візиту в Метриці. Це може статися у таких випадках:

  • Відвідувач перейшов за оголошенням і залишив сторінку переходу відкритою у вкладці браузера, а пізніше оновив її.
  • Відвідувач перейшов за посиланням з оголошення, а потім переслав його комусь іншому — повторний візит за цим посиланням також не вийде пов'язати із кліком з Директа.
  • Редиректи на сайті можуть призводити до зникнення yclid-мітки з посилання і втрати реферера (HTTP-заголовок Referer).

Як Метрика визначає джерело переходу

Джерела переходів на сайт визначаються за реферером (HTTP-заголовок Referer) і за мітками.

Джерело переходуСпосіб визначення

Прямі заходи

Переходи з пошукових систем

Переходи зі збережених сторінок

Внутрішні переходи

Реферер

Переходи за посиланнями на сайтах

Переходи із соціальних мереж

Реферер або мітка utm_referrer
Переходи з ДиректаЗа умовами прив'язки лічильника до кампанії у Директі
Переходи з інших рекламних системЗа реферером і мітками. Повні дані буде зібрано лише у разі використання міток
Переходи з поштових розсилокЗа мітками. Докладніше про мітки

Запитання та відповіді про джерела переходів

Чому не збираються дані за рекламними системами?

Щоб звіти Метрики відображали інформацію про кампанії Директа, потрібно у Яндекс.Директі на сторінці Параметри кампанії:

  • зазначити номер лічильника у полі Лічильники Метрики;

  • залишити активною опцію Розмітка посилань для Метрики (до посилань з оголошень Директа буде додано мітку yclid=...).

Для збирання даних з інших рекламних систем необхідно використовувати мітки.

Чому багато прямих заходів на сайт?

  • Можливо, подібні переходи було здійснено роботами. Дані про відвідування сайту роботами доступні у звіті Роботи із групи Моніторинг. Якщо ви виявили сплески неприродного трафіку у звіті Роботи і у вас є підстави вважати, що подібна ситуація може повторитися, рекомендуємо увімкнути фільтрацію роботів за суворими правилами і поведінкою.
  • Можливо, подібні переходи здійснювалися із сайтів, які працюють за протоколом HTTPS, і у разі переходу з них не передається реферер. У цьому випадку рекомендуємо використовувати мітку utm_referrer.

Як дізнатися, звідки йдуть внутрішні переходи на сайт?

Формально для візиту проставляється джерело Внутрішні переходи, коли візит починається з переходу зі сторінки, домен якої зазначено як домен сайту або як додатковий домен у налаштуваннях лічильника. Наприклад, у налаштуваннях лічильника зазначено адресу сайту http://mysite.example/, а візит починається зі сторінки http://mysite.example/page1.html і при цьому перехід на неї було здійснено не з якогось зовнішнього джерела, а зі сторінки того ж сайту — наприклад http://mysite.example/contacts.html (тобто саме сторінку contacts.html було зазначено як реферер під час звернення до page1.html).

Така ситуація може виникнути з кількох причин:

  • Відвідувач прийшов на сторінку (contacts.html із прикладу вище), потім не здійснював на сайті жодних дій протягом часу, що перевищує тайм-аут візиту, заданий у налаштуваннях лічильника (за замовчуванням 30 хвилин). Тоді наступний його перехід на сайті (на сторінку page1.html) буде новим візитом, але при цьому джерелом переходу буде той же сайт.

    Вирішення

    З одного боку, можна збільшити тайм-аут візиту. З іншого боку, перед цим потрібно визначити модель використання вашого сайту. Розглянемо приклад із поштою (Яндекс.Поштою).

    Відвідувач зайшов, перевірив нові листи і залишив відкритою сторінку у браузері. Через годину повернувся і ще раз подивився листи, написав відповіді. У цьому випадку буде неправильно об'єднати всю роботу користувача в один візит — це дійсно були кілька окремих сеансів роботи із сайтом. Тому наявність внутрішніх переходів є показником моделі використання сайту відвідувачами.

  • Відвідувач прийшов із зовнішнього джерела на сторінку, на якій не було лічильника (припустимо, contacts.html) і з неї одразу (у межах того ж візиту) перейшов на сторінку сайту з лічильником (page1.html). Виконано дві умови: візит розпочався з page1.html (оскільки про перегляд сторінки contacts.html у Метриці немає даних через відсутність на цій сторінці лічильника), але сторінка, з якої було здійснено перехід (contacts.html), належить тому ж сайту, який зазначено в налаштуваннях лічильника, — http://mysite.example/.

    Вирішення

    Рекомендуємо встановити лічильник Метрики на сторінку. У цьому випадку буває складно визначити, на якій саме сторінці не встановлено лічильник. Дізнатися про це можна за допомогою сегментації.

Чому у звітах Метрики багато переходів із джерелом «Не визначено»?

Найчастіше така ситуація виникає, якщо код лічильника встановлено некоректно (частину коду лічильника, яку повинно бути розміщено у тегу <noscript>, розміщено поза цим тегом).

Чому можуть не фіксуватися переходи з певних сайтів?

Усе більше сайтів переходять на захищене HTTPS-з'єднання. При цьому у тих сайтів, які ще не перейшли на захищене з'єднання, зростає частка прямих заходів. Із технічної точки зору, прямі заходи — це звернення до сторінок вашого сайту, при яких браузер відвідувача не передав HTTP-заголовок Referer. Зазвичай цей заголовок містить URL попередньої сторінки, з якої було здійснено перехід на ваш сайт. Якщо поля немає, значить, попередньої сторінки не було: наприклад, відвідувач вручну ввів адресу в адресний рядок браузера.

Організація W3C (World Wide Web Consortium) видала документ Referrer Policy, який містить рекомендації щодо передавання цього заголовка: реферер передається під час переходу з HTTP на будь-який тип сайту і при переході з HTTPS на HTTPS, під час переходу з HTTPS на HTTP реферер не передається. Таким чином, якщо ви залишаєте безпечний контур HTTPS-сайтів, браузер не передає відкритими каналами (у нешифрованому вигляді) адресу останньої відвіданої вами сторінки.

На практиці для власників сайтів це означає таке: якщо ваш сайт працює за HTTP-протоколом, ви не побачите джерело переходу, якщо це джерело працює за захищеним HTTPS-з'єднанням.

Вирішення

Рекомендуємо перевести ваш сайт на захищене з'єднання. Безкоштовний сертифікат шифрування можна отримати завдяки проекту Let's Encrypt — некомерційному центру сертифікації, підтриманому багатьма великими представниками інтернет-галузі.

Якщо ви є власником захищеного інтернет-ресурсу, але хочете, щоб під час переходу з вашого сайту заголовка Referer передавався навіть у разі переходу на незахищений сайт, розмітьте спеціальним чином сторінки сайту, з яких відбуватиметься перехід на незахищені ресурси. Докладно про методи розмітки можна прочитати в документі «Referrer Policy» (розділ Referrer Policy Delivery). За даними проекту Can I use, таку розмітку посилань підтримує вже понад половина використовуваних браузерів.

джерела трафіку
джерела трафіку на сайт
метрика джерела трафіку