Cюжети в Яндекс.Новинах

Сюжет в Яндекс.Новинах — це добірка повідомлень новин, присвячених одній події. Сюжети формуються автоматично, шляхом визначення текстової схожості повідомлень.

  1. Як відображаються сюжети
  2. Що впливає на вибір повідомлень для показу на першій сторінці сюжету
  3. Як ранжуються сюжети
  4. Персоналізація посилань у сюжеті
  5. Першоджерело повідомлень у сюжеті
  6. Об'єктна відповідь у сюжеті

Як відображаються сюжети

З усіх повідомлень сюжету автоматично виділяються найбільш значимі об'єкти — імена людей, назви організацій, географічні об'єкти, дати і числа. Вони, разом із ключовими словами сюжету і запитами новин, визначають вибір фрагментів повідомлень новин для анотації.

Сюжет ілюструється фотографіями, картами (якщо є сенс показати місце події) та відео. Посилання з фрагмента карти, фотографії або відео ведуть на повідомлення новин, що їм відповідають.

Праворуч від стрічки новин сюжету показуються:

  • новини рубрики, до якої відноситься сюжет;
  • новини регіону, якщо сюжет має регіональну прив'язку;
  • блок Головні новини.

Що впливає на вибір повідомлень для показу на першій сторінці сюжету

При виборі повідомлень для показу на першій сторінці сюжету Яндекс.Новини враховують вагу повідомлень у сюжеті. На вагу повідомлення впливає його цитованість в інших повідомленнях, що увійшли до сюжету, час публікації та місце джерела у загальному рейтингу. На сторінку виводяться повідомлення з максимальною вагою, впорядковані за часом публікації. Усі інші повідомлення, що стосуються сюжету, доступні за посиланням Всього ... новин.

Рейтинг джерела сюжету будується на основі двох показників:

  • Оперативність — показник того, наскільки швидко джерело реагує на ту або іншу подію. Чим пізніше джерело повідомляє про подію, тим нижча оперативність цього повідомлення.
  • Цитованість — визначається кількістю посилань на це джерело в усіх повідомленнях інших джерел за останні два місяці, а також кількістю агентств, що посилаються. Враховуються як гіперпосилання, так і текстові згадки з точністю до синонімічних назв.

Цей рейтинг автоматично перераховується щотижня.

Як ранжуються сюжети

Усі сюжети в Яндекс.Новинах сортуються за важливістю. Враховуються насамперед актуальність і кількість повідомлень у сюжеті. Алгоритми аналізу і ранжування даних — оригінальна розробка Яндекса.

Інформацію про принципи роботи алгоритмів можна знайти у презентації Як працюють Яндекс.Новини.

Персоналізація посилань у сюжеті

На сторінці сюжету є велика кількість посилань на новинні ресурси. Щоб зекономити час користувача та зробити добірку повідомлень кориснішою, одне із посилань в анотації сюжету вибирається з урахуванням уподобань користувача. Якщо в сюжеті серед джерел є ЗМІ, сайт якого користувач відвідує найчастіше, повідомлення від цього ЗМІ, швидше за все, потрапить в анотацію.

Персоналізація посилань у сюжеті виконується на основі знеособлених даних за допомогою автоматичних алгоритмів Яндекс.Новин. Змінити результати персоналізації вручну неможливо.

Першоджерело повідомлень у сюжеті

Першоджерело — це матеріал, який став відправною точкою для створення новин. Наприклад, першоджерелом для новин про наукове відкриття може бути прес-реліз лабораторії, де було зроблено це відкриття, а для новин про падіння метеорита — фотографія цієї події у соціальній мережі.

Знаючи першоджерело, ви можете простежити, хто перший опублікував матеріал і звідки почалося поширення новини, а також побачити повідомлення, яке цитують і аналізують новинні агентства.

За допомогою алгоритмів машинного навчання Яндекс.Новини можуть автоматично визначати сюжети, для розуміння яких важливе першоджерело, і знаходити його в інтернеті. Під час пошуку першоджерела враховується, наскільки матеріал відповідає сюжету, а також час його появи й авторитетність ЗМІ, що на нього посилаються.

Інформація про першоджерело і посилання на вихідний матеріал відображаються у блоці Із чого все почалося.

Обмеження. Блок Із чого все почалося відображається лише для сюжетів, для яких вдалося знайти першоджерело за допомогою алгоритмів Яндекса.

Об'єктна відповідь у сюжеті

Об'єктна відповідь — це можливість отримати довідкову інформацію з авторитетних джерел про публічну людину, організацію, місто або інший об'єкт, який згадується у сюжеті. Об'єкти визначаються автоматично: алгоритми Яндекса виділяють факти в анотації новинного повідомлення і знаходять дані про них у відкритих джерелах в інтернеті.

Об'єктні відповіді відображаються в сюжеті у вигляді посилань в анотації новинних повідомлень. Щоб переглянути коротку інформацію про об'єкт, наведіть курсор миші на його назву — відкриється картка з описом об'єкта і посиланням на докладнішу інформацію в результатах пошуку Яндекса.

Щоб переглянути список новин, у яких згадується об'єкт, натисніть на його назву — відкриються результати пошуку на відповідний запит у Яндекс.Новинах.

Примітка. Об'єктна відповідь не відображається для тих об'єктів, які добре відомі широкому колу читачів. У разі повторення назви об'єкта посилання на об'єктну відповідь зазначається один раз під час першого згадування об'єкта в сюжеті.