Cюжети в Яндекс.Новинах

Сюжет в Яндекс.Новинах — це добірка повідомлень новин, присвячених одній події.Сюжети формуються автоматично, шляхом визначення текстової схожості повідомлень.

  1. Як відображаються сюжети
  2. Що впливає на вибір повідомлень для показу на першій сторінці сюжету
  3. Як ранжуються сюжети
  4. Персоналізація посилань у сюжеті
  5. Першоджерело повідомлень у сюжеті
  6. Об'єктна відповідь у сюжеті

Як відображаються сюжети

На першій сторінці сюжету відображається заголовок, короткий опис події та список посилань на повідомлення, з яких можна дізнатися подробиці події.

Заголовком сюжету стає заголовок одного із повідомлень, які потрапили до сюжету.Вибір заголовка відбувається автоматично.Критеріями оцінки заголовків є актуальність, інформативність і читабельність.

Фрагмент тексту, який використовується для стислого опису новини, виділяється спеціальним алгоритмом із тексту повідомлення, заголовок якого став заголовком сюжету.У цьому фрагменті повинно бути згадано найважливіші для розуміння події факти: імена людей, назви організацій, географічні об'єкти, дати і числа.

Повідомлення у сюжеті згруповано за типом джерела (українські, іноземні та іншомовні ЗМІ) та відсортовано за часом: найсвіжіші розташовано вгорі.

Сюжет ілюструється фотографіями та відео, посилання з яких ведуть на новинні повідомлення, які використовують зазначені матеріали.

Праворуч від стрічки новин сюжету показуються:

  • новини рубрики, до якої належить сюжет;
  • новини регіону, якщо сюжет має регіональну прив'язку;
  • блок Головні новини.

Що впливає на вибір повідомлень для показу на першій сторінці сюжету

На першу сторінку сюжету виводяться повідомлення максимальної важливості, впорядковані за часом публікації.На важливість повідомлення впливає його цитованість в інших матеріалах, які увійшли у сюжет, час публікації та місце джерела у загальному рейтингу.Усі інші повідомлення, що стосуються сюжету, доступні за посиланням Усі джерела.

Рейтинг джерела сюжету будується на основі двох показників:

  • Оперативність — показник того, наскільки швидко джерело реагує на ту чи іншу подію.Чим пізніше джерело повідомляє про подію, тим нижча оперативність цього повідомлення.

  • Цитування — показник, що визначається кількістю посилань на це джерело у всіх повідомленнях інших джерел за останні два місяці, а також кількістю агентств, які на нього посилаються.Враховуються як гіперпосилання, так і текстові згадки з точністю до синонімічних назв.

Цей рейтинг автоматично перераховується щотижня.

Як ранжуються сюжети

Усі сюжети у Яндекс.Новинах сортуються за важливістю.Враховуються насамперед актуальність і кількість повідомлень у сюжеті.

Алгоритми аналізу та ранжування даних — оригінальна розробка Яндекса.Інформацію про принципи роботи алгоритмів можна знайти у презентації Як працюють Яндекс.Новини.

Персоналізація посилань у сюжеті

На сторінці сюжету є велика кількість посилань на новинні ресурси.Щоб заощадити час користувача та зробити добірку повідомлень кориснішою, посилання в сюжеті може бути вибрано з урахуванням уподобань користувача.Якщо в сюжеті серед джерел є ЗМІ, сайт якого користувач відвідує найчастіше (переходить за посиланнями з Яндекс.Новин), повідомлення від цього ЗМІ, швидше за все, потрапить на першу сторінку сюжету.

Персоналізація виконується на основі знеособлених даних за допомогою автоматичних алгоритмів Яндекс.Новин.

Налаштування персоналізації

Першоджерело повідомлень у сюжеті

Першоджерело — це матеріал, який став відправною точкою для створення новин.Наприклад, першоджерелом для новин про наукове відкриття може бути прес-реліз лабораторії, де було зроблено це відкриття, а для новин про падіння метеорита — фотографія цієї події у соціальній мережі.

Знаючи першоджерело, ви зможете простежити, хто перший опублікував матеріал і звідки розпочалося поширення новини, а також побачити повідомлення, яке цитують і аналізують новинні агентства.

За допомогою алгоритмів машинного навчання Яндекс.Новини можуть автоматично визначати сюжети, для розуміння яких важливим є першоджерело, і знаходити його в інтернеті.Під час пошуку першоджерела враховується, наскільки матеріал відповідає сюжету, а також час його появи та авторитетність ЗМІ, які на нього посилаються.

Інформацію про першоджерело й посилання на вихідний матеріал представлено у блоці Із чого все почалося.

Обмеження. Блок Із чого все почалося відображається лише для сюжетів, для яких вдалося знайти першоджерело за допомогою алгоритмів Яндекса.

Об'єктна відповідь у сюжеті

Об'єктна відповідь  — це можливість отримати довідкову інформацію з авторитетних джерел про публічну особу, організацію, місто чи інший об'єкт, про який ідеться у сюжеті.Об'єкти визначаються автоматично: алгоритми Яндекса виділяють факти в анотації новинного повідомлення та знаходять дані про них у відкритих джерелах інтернету.

Об'єктні відповіді відображаються в сюжеті у вигляді посилань в анотації новинного повідомлення.Щоб переглянути коротку інформацію про об'єкт, наведіть вказівник миші на його назву — відкриється картка з описом об'єкта і посиланням на докладнішу інформацію у результатах пошуку Яндекса.

Щоб переглянути список новин, у яких згадується об'єкт, натисніть на його назву — відкриються результати пошуку на відповідний запит у Яндекс.Новинах.

Примітка. Об'єктна відповідь не відображається для тих об'єктів, які добре відомі широкому колу читачів.У разі повтору назви об'єкта посилання на об'єктну відповідь зазначається один раз при першій згадці об'єкта в сюжеті.