Новини

Cюжети в Яндекс.Новинах

Сюжет в Яндекс.Новинах — це добірка повідомлень новин, присвячених одній події. Сюжети формуються автоматично, шляхом визначення текстової схожості повідомлень.

Як відображаються сюжети

З усіх повідомлень сюжету автоматично виділяються найбільш значимі об'єкти — імена людей, назви організацій, географічні об'єкти, дати і числа. Вони, разом із ключовими словами сюжету і запитами новин, визначають вибір фрагментів повідомлень новин для анотації.

Сюжет ілюструється фотографіями, картами (якщо є сенс показати місце події) та відео. Посилання з фрагмента карти, фотографії або відео ведуть на повідомлення новин, що їм відповідають.

Праворуч від стрічки новин сюжету показуються:

  • новини рубрики, до якої відноситься сюжет;
  • новини регіону, якщо сюжет має регіональну прив'язку;
  • блок Головні новини.

Що впливає на вибір повідомлень для показу на першій сторінці сюжету

При виборі повідомлень для показу на першій сторінці сюжету Яндекс.Новини враховують вагу повідомлень у сюжеті. На вагу повідомлення впливає його цитованість в інших повідомленнях, що увійшли до сюжету, час публікації та місце джерела у загальному рейтингу. На сторінку виводяться повідомлення з максимальною вагою, впорядковані за часом публікації. Усі інші повідомлення, що стосуються сюжету, доступні за посиланням Всього ... новин.

Рейтинг джерела сюжету будується на основі двох показників:

  • Оперативність — показник того, наскільки швидко джерело реагує на ту або іншу подію. Чим пізніше джерело повідомляє про подію, тим нижча оперативність цього повідомлення.

  • Цитованість — визначається кількістю посилань на це джерело в усіх повідомленнях інших джерел за останні два місяці, а також кількістю агентств, що посилаються. Враховуються як гіперпосилання, так і текстові згадки з точністю до синонімічних назв.

Цей рейтинг автоматично перераховується щотижня.

Як ранжуються сюжети

Усі сюжети в Яндекс.Новинах сортуються за важливістю. Враховуються насамперед актуальність і кількість повідомлень у сюжеті. Алгоритми аналізу і ранжування даних — оригінальна розробка Яндекса.

Інформацію про принципи роботи алгоритмів можна знайти у презентації Як працюють Яндекс.Новини.

Персоналізація посилань у сюжеті

На сторінці сюжету є велика кількість посилань на новинні ресурси. Щоб зекономити час користувача та зробити добірку повідомлень кориснішою, одне із посилань в анотації сюжету вибирається з урахуванням уподобань користувача. Якщо в сюжеті серед джерел є ЗМІ, сайт якого користувач відвідує найчастіше, повідомлення від цього ЗМІ, швидше за все, потрапить в анотацію.

Персоналізація посилань у сюжеті виконується на основі знеособлених даних за допомогою автоматичних алгоритмів Яндекс.Новин. Змінити результати персоналізації вручну неможливо.

Першоджерело повідомлень у сюжеті

Першоджерело — це матеріал, який став відправною точкою для створення новин. Наприклад, першоджерелом для новин про наукове відкриття може бути прес-реліз лабораторії, де було зроблено це відкриття, а для новин про падіння метеорита — фотографія цієї події у соціальній мережі.

Знаючи першоджерело, ви можете простежити, хто перший опублікував матеріал і звідки почалося поширення новини, а також побачити повідомлення, яке цитують і аналізують новинні агентства.

За допомогою алгоритмів машинного навчання Яндекс.Новини можуть автоматично визначати сюжети, для розуміння яких важливе першоджерело, і знаходити його в інтернеті. Під час пошуку першоджерела враховується, наскільки матеріал відповідає сюжету, а також час його появи й авторитетність ЗМІ, що на нього посилаються.

Інформація про першоджерело і посилання на вихідний матеріал відображаються у блоці Із чого все почалося.

Обмеження. Блок Із чого все почалося відображається лише для сюжетів, для яких вдалося знайти першоджерело за допомогою алгоритмів Яндекса.

Об'єктна відповідь у сюжеті

Об'єктна відповідь — це можливість отримати довідкову інформацію з авторитетних джерел про публічну людину, організацію, місто або інший об'єкт, який згадується у сюжеті. Об'єкти визначаються автоматично: алгоритми Яндекса виділяють факти в анотації новинного повідомлення і знаходять дані про них у відкритих джерелах в інтернеті.

Об'єктні відповіді відображаються в сюжеті у вигляді посилань в анотації новинних повідомлень. Щоб переглянути коротку інформацію про об'єкт, наведіть курсор миші на його назву — відкриється картка з описом об'єкта і посиланням на докладнішу інформацію в результатах пошуку Яндекса.

Щоб переглянути список новин, у яких згадується об'єкт, натисніть на його назву — відкриються результати пошуку на відповідний запит у Яндекс.Новинах.

Примітка. Об'єктна відповідь не відображається для тих об'єктів, які добре відомі широкому колу читачів. У разі повторення назви об'єкта посилання на об'єктну відповідь зазначається один раз під час першого згадування об'єкта в сюжеті.