Вебмайстер
Яндекс для вебмайстрів
Як Яндекс індексує сайти
Сайт на сторінці результатів пошуку
Сервіс «Яндекс.Вебмайстер»
Налаштування індексування
Вміст сайту
Сайт у результатах пошуку
Безпека сайтів
Сервіси Яндекса на вашому сайті

Використання HTML-тегів

Мета-теги

Мета-теги дозволяють вебмайстрам зазначати метадані про сторінку сайту. Низка мета-тегів також використовується роботами пошукових систем. Робот Яндекса враховує зміст таких тегів:

  • <meta name="Keywords" content="..."/> — може враховуватися під час визначення відповідності сторінки пошуковим запитам,

  • <meta name="Description" content="..."/> — зміст цього тегу може використовуватися у сніпетах (описах сайтів на сторінці результатів пошуку),

  • <meta http-equiv="Content-Type" content="type; charset=..."/> — робот може враховувати цей тег під час визначення типу документа та його кодування,

  • <meta http-equiv="refresh" content="N;url=_адреса мети перенаправлення_"/> — перенаправлення (редирект) користувача на сторінку з адресою url, після N секунд перебування на цій сторінці. У разі невеликих значень N вважається тимчасовим перенаправленням, аналогічним серверним редиректам з HTTP-кодом 302/303/307.

Також робот Яндекса враховує вказівки в тегах:

  • <meta name="robots" content="all"/> — дозволено індексувати текст і посилання на сторінці, аналогічно <meta name="robots" content="index, follow"/>

  • <meta name="robots" content="noindex"/> — не індексувати текст сторінки,

  • <meta name="robots" content="nofollow"/> — не переходити за посиланнями на сторінці та не індексувати їх,

  • <meta name="robots" content="none"/> — заборонено індексувати і текст, і посилання на сторінці, аналогічно <meta name="robots" content="noindex, nofollow"/>

  • <meta name="robots" content="noarchive"/> — не показувати посилання на збережену копію на сторінці результатів пошуку.

  • <meta name="robots" content="noyaca"/> — не використовувати опис з Яндекс.Каталогу для сніпета в результатах пошуку.

  • <meta name="robots" content="noodp"/> — не використовувати опис з каталогу DMOZ для сніпета в результатах пошуку.

В атрибуті name замість значення robots можна використовувати значення yandex, щоб зазначити директиви лише для робота Яндекса, наприклад:

<meta name="yandex" content="all"/>

Робот не дізнається про документи, якщо посилання на них стоять зі сторінки, що містить мета-тег зі значенням nofollow, проте вони можуть бути проіндексовані, якщо де-небудь ще на них зазначено посилання без nofollow.

Якщо мета-теги не зазначені, за замовчуванням вони мають позитивне значення (index, follow, archive). У випадках конфліктів між тегами робот робить вибір на користь значення за замовчуванням.

Приклад:

<meta name="robots" content="all"/>
<meta name="robots" content="noindex, follow"/>
<!--Робот вибере значення all, текст і посилання будуть проіндексовані.-->

Виключення — атрибут all не поширюється на noarchive.

Приклад:

<meta name="robots" content="all"/>
<meta name="robots" content="noarchive"/>
<!--Текст і посилання будуть проіндексовані, але посилання
на збережену копію в результатах пошуку не буде.-->

Тег <noindex>

Для заборони індексування службових ділянок тексту ви можете використати тег <noindex>. Тег працює аналогічно мета-тегу noindex, але поширюється лише на контент, що міститься всередині тегу у форматі:

<noindex>текст, індексування якого потрібно заборонити</noindex>

Тег noindex не чутливий до вкладеності (може знаходитися в будь-якому місці html-коду сторінки). За необхідності зробити код сайту валідним можна, використавши тег у такому форматі:

<!--noindex-->текст, індексування якого потрібно заборонити<!--/noindex-->

Атрибут rel="nofollow" тегу <a>

Атрибут rel="nofollow" використовується в тегу <a> у форматі:

<a href="url" rel="nofollow">текст посилання</a>

Атрибут працює аналогічно мета-тегу зі значенням nofollow, але поширюється лише на посилання, для якого зазначений.

Атрибут rel="canonical" тегу <link>

Якщо на сайті наявні групи схожих за контентом сторінок, вебмайстер може зазначити для кожної сторінки групи адресу, якій віддаватиметься перевага, тобто канонічну. Вона й братиме учать у пошуку. Наприклад, документ сайту доступний за двома адресами:

www.examplesite.ua/pages?id=2
www.examplesite.ua/blog

Якщо адреса, якій віддається перевага, — /blog, це потрібно відобразити в коді сторінки /pages?id=2:

<link rel="canonical" href="http://www.examplesite.ua/blog"/>

Робот вважає посилання з с атрибутом rel="canonical" не суворою директивою, а пропонованим варіантом, який враховується, але може бути проігнорований.

Наприклад, робот може не використовувати зазначену вами адресу, якщо:

  • Документ за канонічною адресою недоступний для індексування.

  • Як канонічну адресу зазначено URL в іншому домені або піддомені.

  • Ви зазначили кілька канонічних адрес.

Також не рекомендується створювати ланцюжки канонічних адрес: не повинно виходити так, що канонічна адреса для example.ua/1example.ua/2, у той час як для example.ua/2 зазначено канонічну адресу example.ua/3.

Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!