Вебмайстер
Яндекс для вебмайстрів
Як Яндекс індексує сайти
Сайт на сторінці результатів пошуку
Сервіс «Яндекс.Вебмайстер»
Налаштування індексування
Вміст сайту
Сайт у результатах пошуку
Безпека сайтів
Сервіси Яндекса на вашому сайті

Питання та відповіді

Я не бачу розділу «Реферати» в меню Яндекс.Вебмайстра. Що мені робити?

Цей розділ не показується за замовчуванням. Його відображення може бути налаштоване для тих сайтів, для яких це потрібно.

Для відображення розділу «Реферати» зайдіть у підрозділ «Які дані можна передати» розділу «Зміст сайту» та клікніть на посилання «Увімкнути» у блоці «Реферати». Розділ з'явиться лише для вибраного сайту.

Які дані можуть бути передані з використанням розділу «Реферати»?

У цьому розділі можна додати посилання на XML-фід, що містить у структурованому вигляді інформацію зі сторінок сайту, що є картками рефератів. Дані з фіда будуть використані для поліпшення подання сторінок вашого сайту в результатах пошуку.

Як оброблюється XML-фід?

Щоб файл із даними про реферати міг бути прочитаний, він має бути доступний за протоколом HTTP. Файл може бути запакований за допомогою архіватора gzip.

Завантаження файлу відбувається один раз на добу. Після кожного завантаження здійснюється автоматична перевірка коректності XML-файлу, а також звіряння даних у файлі зі змістом сторінок сайту.

Сайти, що надають XML-фіди з рефератами, проходять модерацію. Див. також вимоги до сайтів, для яких можуть бути сформовані структуровані сніпети.

Яку структуру повинен мати XML-файл з даними про реферати?

Примітка. 

Ви можете завантажити XSD-схему та приклад XML-файлу.

XML-файл із даними про реферати повинен мати стандартний XML-заголовок. Як кореневий елемент використовується елемент <entities>. Кореневий елемент містить список рефератів — елементів <referat>.

Елементу <referat> підпорядковані такі елементи (порядок дотримання важливий):

  • name — назва роботи. Обов'язковий елемент, повинен зустрічатися лише один раз.

    Приклад: Чутки: поняття, джерела, способи запобігання.

  • url — посилання на сторінку сайту, що містить картку реферату. Можуть бути передані лише дані для сторінок, на яких розміщені відомості про один реферат, і ці відомості є основним змістом сторінки. Картка реферату може містити або не містити власне текст (чи початок тексту) реферату.

    Обов'язковий елемент, повинен зустрічатися лише один раз. Значенням є URL.

    Приклад: http://www.parta.com.ua/ukr/referats/1223.

  • language — мова, якою написана робота. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: Українська.

  • author — автор (ім'я або псевдонім) або джерело реферату. Необов'язковий елемент, може зустрічатися кілька разів.

    Приклад: Олена.

  • type — тип роботи: реферат, курсова, диплом, доповідь тощо. Обов'язковий елемент, повинен зустрічатися лише один раз.

    Приклад: Реферат.

  • category — рубрика, предмет або категорія, до якої відноситься робота. Обов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: Психологія.

  • theme — тема або підкатегорія реферату, деталізує та уточнює значення елементу category. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: Психологія масової поведінки.

  • description — анотація, коротка характеристика змісту роботи. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу. Бажано наводити інформативний опис, який допоможе користувачу швидко отримати уявлення про роботу та про її відмінності від інших робіт на цю тему.

    Приклад: Поняття та спроби класифікації чуток. Практичне значення чуток у формуванні суспільної думки. Ефективнійсть впливу чуток на маси. Джерела виникнення. Способи запобігання виникнення чуток: ігнорування, підтвердження, спростування, іронія, контрчутка, доведення до абсурду, дискредитація автора, призначення відповідальної особи, усунення причин та публічне викриття.

  • text — власне текст роботи або початковий фрагмент тексту. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: Чутки – це вид неформальної комунікації, що за певних обставин можуть стати дієвим способом впливу на масову поведінку. Водночас, вони є віддзеркаленням культурного, соціально-психологічного, політичного та економічного становища в цілому суспільстві. Чутки пов’язані не тільки з актуальною подією, а й з масовими настроями та громадською думкою. Більше того, чутки, за їх генезою та психофізіологічною побудовою, можна вважати певним проявом колективного підсвідомого.

  • contents — зміст. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 1. Поняття та спроби класифікації чуток. 2. Ефективність впливу чуток на маси. 3. Джерела виникнення чуток. 4. Способи запобігання.

  • notes — будь-які зауваження про роботу. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: Теоретичне підґрунтя та практичне застосування чуток.

  • used-in — інформація про те, як використовувалася робота, де і коли здавалася. Необов'язковий елемент, може зустрічатися кілька разів.

    Приклад: 2002 рік, Київ, Київський інститут журналістики, кафедра соціальних комунікацій.

  • date — дата додавання реферату. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 28.04.2009.

  • size — розмір файлу. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 19,2 КБ.

  • file-type — формат файлу (doc, pdf, TeX тощо). Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: doc.

  • download-count — кількість завантажень файлу. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 7.

  • evaluation — рейтинг роботи, тобто середня оцінка, виставлена користувачами на сайті. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 4,5.

  • comments-count — кількість призначених для користувача коментарів. Необов'язковий елемент, може зустрічатися не більше одного разу.

    Приклад: 0.

Значенням усіх полів (крім url) є текст.

Як швидко відбувається оновлення інформації в результатах пошуку?

Якщо ви внесли в XML-файл зміни або доповнення, вони з'являться в пошуку протягом кількох днів.

Чи можна змінити місцезнаходження XML-файлу?

Так, можна. Для цього в розділі «Реферати» необхідно зазначити нову URL-адресу файлу.

Має бути обов'язково один фід, або можна для кожного розділу зробити свій фід? Яку кількість рефератів можна внести в один фід?

Має бути лише один фід (до 2 Гб). Будь-яка кількість рефератів може бути внесена в цей фід. У тому випадку, коли XML-файл перевищує встановлений розмір, його можна запакувати (тільки за допомогою архіватора gzip).

Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!