Вебмайстер
Яндекс для вебмайстрів
Як Яндекс індексує сайти
Сайт на сторінці результатів пошуку
Сервіс «Яндекс.Вебмайстер»
Налаштування індексування
Вміст сайту
Сайт у результатах пошуку
Безпека сайтів
Сервіси Яндекса на вашому сайті

Подання інформації на сайті

Під час ранжування враховуються не лише формальна відповідність тексту запиту, повнота поданої інформації та її актуальність, але й те, як вона структурована та оформлена. На відміну від друкованих книжок, де найчастіше використовується загальноприйнятий формат подання текстів, інформація в інтернеті може бути оформлена в різних стилях. Невдало вибраний стиль подання інформації може зробити її сприйняття практично неможливим. Яндекс аналізує, якою мірою подана на сайті інформація зручна для сприйняття користувачем. Під час ранжування перевага віддається, зокрема, сторінкам, на яких інформація доступна та легко сприймається, а не розбита на безліч дрібних блоків, що губляться серед рекламних матеріалів. Щоб уникнути штрафних санкцій під час ранжирування рекомендуємо прочитати докладнішу інформацію про ставлення Яндекса до агресивної реклами: попандерам, клікандерам.

Оскільки пошуковий робот Яндекса не виконує активних дій на сайті, в індекс потрапляє лише та інформація, для доступу до якої не вимагається виконувати додаткових дій, наприклад, реєструватися на сайті, відправляти SMS, вводити який-небудь код або додатковий запит. Іншими словами, робот Яндекса не індексує так званий «глибинний веб» (від англ. «deep web»).

Ось основні поради щодо оформлення інформації на сторінках сайту:

  • Основна суть документа повинна бути зрозумілою вже на першому екрані браузера.

  • Не рекомендується використовувати елементи оформлення, що роблять неочевидним доступ до тексту для користувачів — вікна прокрутки, приховані випадні блоки тощо.

  • Якщо текст великий, розбивати його на декілька веб-сторінок слід за великими логічними одиницями (наприклад, за розділами, а не за абзацами).

  • Текст має бути написаний грамотно та акуратно оформлений. Для перевірки орфографії на сайті може знадобитися спеціальний інструмент, доступний у Яндекс.Вебмайстрі.

Примітка. 

Акуратно оформлені та структуровані сторінки найпривабливіші для користувача, на них значно простіше знайти потрібну інформацію.

Оформлення основних елементів веб-сторінки

  1. Заголовок веб-сторінки.

    Заголовок сторінки — це текст, що визначається в HTML тегом <TITLE>. З його допомогою веб-майстер дає зрозуміти пошуковій системі, що міститься на сторінці. Текст, який обрамляється тегами <title> </title>, відображується браузером у заголовку вікна. Крім того, цей текст міститиме і посилання на ваш сайт на сторінці результатів пошуку Яндекса, тобто це, певною мірою, візитна картка вашого ресурсу. Тому від того, як написаний заголовок, залежить, з'явиться чи ні в користувача бажання перейти на сторінку вашого сайту для отримання докладнішої інформації. Добре також, якщо заголовок не лише містить ключові слова, але й інформативний і актуальний. Зазначте в заголовку короткий опис послуг, що надаються. Безглуздо перераховувати тут велику кількість ключових фраз — користувач не зможе їх побачити, оскільки вони просто не помістяться на екран монітора.

  2. Оформлення заголовків в тексті, теги <H1>, ..., <H6>

    Правильне оформлення заголовків у тексті допомагає користувачеві швидше зорієнтуватися на сторінці, а отже, економить його час. Крім того, і роботові Яндекса буде простіше розібратися зі структурою документа. Тому слід виділяти цими тегами заголовки відповідно до ієрархії документа.

  3. Верстка

    Намагайтеся, щоб верстка сторінок відповідала стандартам.

  4. Кросбраузерність

    Важливо, щоб інформація на вашому сайті коректно відображалася в усіх браузерах. Якщо ваш потенційний клієнт користується браузером, в якому ваш сайт відображується некоректно або зовсім не показується, найімовірніше цей користувач просто залишить ваш сайт.

  5. <NOINDEX>

    Якщо ви хочете заборонити індексування якоїсь частини тексту на сторінці, використовуйте тег <NOINDEX>. Будьте уважні під час його використання, стежте за тим, щоб закриваючий тег </NOINDEX> був присутній скрізь, де вам потрібно.

Примітка. 

Не розміщуйте на сторінках текст, який користувачі ніколи не побачать.

До наступного розділу

Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!