Вебмайстер
Яндекс для вебмайстрів
Як Яндекс індексує сайти
Сайт на сторінці результатів пошуку
Сервіс «Яндекс.Вебмайстер»
Налаштування індексування
Вміст сайту
Сайт у результатах пошуку
Безпека сайтів
Сервіси Яндекса на вашому сайті

Аналіз поведінки користувачів

Для збільшення кількості замовлень, покупок та інших очікуваних від відвідувачів дій, слід звертати увагу на їх поведінку на сайті: на яких сторінках вони затримуються, яким маршрутом вони переміщуються сторінками сайту, чому можуть не доходити до цільових сторінок (наприклад, до сторінки замовлення товару), які сторінки ускладнюють пошук інформації на сайті, які сторінки привертають найбільше уваги тощо. Для аналізу призначеної для користувача поведінки зазвичай використовуються лічильники відвідуваності. Ми рекомендуємо використовувати Яндекс.Метрику. Крім того, корисно регулярно аналізувати журнали веб-сервера, що містять системну інформацію про його роботу, і протокол багатьох дій користувача на сайті.

На що корисно звернути увагу:

  • Джерела відвідуваності. Те, звідки приходять відвідувачі на ваш сайт, допоможе зрозуміти, які ресурси забезпечують приплив користувачів на ваш сайт (трафік). Треба стежити за змінами в цьому звіті, які можуть говорити як про проблеми з яким-небудь наявним джерелом, так і про появу нових джерел. Якщо у вашого сайту з'явилися нові джерела відвідувачів, проаналізуйте їх поведінку на сайті. Можливо, специфіка нових відвідувачів вимагатиме внесення додаткових змін на сайті.

  • Пошукові запити. Використовуйте цей звіт для відстежування нових пошукових фраз, за якими користувачі приходять на ваш сайт.

  • Виділіть цільові сторінки — ті сторінки, заходячи на які, користувач виконує очікувану вами дію. Наприклад, додавання товару в кошик, оформлення замовлення або заповнення форми. Відсоток користувачів, які зробили дію, називається конверсією. Про підвищення конверсії написана не одна книга, тут ми лише скажемо про те, що важливо постійно експериментувати та аналізувати результат змін. Змінюйте візуальне подання важливих посилань, підказуйте користувачу його шлях до мети та аналізуйте.

  • Статистика за технічними параметрами комп'ютера користувача: розподільча здатність екрана, версія браузера, операційна система. Часто в різних браузерах і при різній розподільчій здатності сайт виглядає зовсім не так, як ви припускаєте. Намагайтеся це враховувати і, по можливості, перевіряти.

Крім того, рекомендуємо вам налаштувати повідомлення в Яндекс.Метриці (у тому числі за допомогою SMS) про проблеми з хостингом. Деякі системи керування змістом (CMS, content management system) також підтримують аналогічну можливість.

Майте також на увазі, що швидкість доступу до мережі в користувачів може сильно відрізнятися від вашої. Якщо ви розраховуєте, що на ваш сайт заходитимуть і ті користувачі, які використовують повільне, наприклад, телефонне dial-up з'єднання, рекомендуємо мінімізувати розмір сторінок сайту. Наприклад, не варто використовувати як елементи дизайну багатомегабайтні зображення тощо.

Примітка. 

Аналізуйте поведінку користувачів на вашому сайті за допомогою Яндекс.Метрики. Робіть сайт зручним для користувача.

До наступного розділу

Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!