Вебмайстер
Яндекс для вебмайстрів
Як Яндекс індексує сайти
Сайт на сторінці результатів пошуку
Сервіс «Яндекс.Вебмайстер»
Налаштування індексування
Вміст сайту
Сайт у результатах пошуку
Безпека сайтів
Сервіси Яндекса на вашому сайті

Неякісні сайти

Чим відрізняється якісний сайт від неякісного з точки зору Яндекса?

Яндекс прагне знаходити відповідь на запит користувача, надаючи на сторінці результатів інформацію та посилання на неї в інтернеті. Ми створили та розвиваємо пошук, виходячи з нашого розуміння, що потрібно користувачам і яка інформація є цінною.

Тому дотримання рекомендацій, наведених нижче, допоможе в індексуванні та кращому ранжуванні вашого сайту, в той час як застосування обманних технік може призвести до зниження його позицій або виключення його з пошуку.

Основні принципи

  • Створюйте сайти з оригінальним контентом або сервісом. Реклама не є тією цінністю, заради якої користувачі приходять на сайт.

  • Думайте про користувачів, а не про пошукові системи. Створювали б ви сайт, сторінку або її елемент, якщо б не існувало пошуковиків? Чи приходять користувачі на ваш сайт або в інтернет-магазин не лише з пошукових систем?

  • Ставте лише ті посилання, які будуть корисні та цікаві користувачам вашого ресурсу. Не посилайтеся лише тому, що вас попросили послатися.

  • Ретельно продумайте дизайн — він повинен допомагати користувачам побачити головну інформацію, заради якої сайт створено.

  • Будьте чесні. Залучити користувачів за допомогою запитів, на які ваш сайт не може гідно відповісти, не означає втримати їх. Думайте про те, що користувач отримає, прийшовши на ваш сайт.

Приклади до принципів

Якщо у цьому розділі не описано якийсь прийом, що допомагає штучно вплинути на ранжування сайту в Яндексі, це не означає, що ми його схвалюємо. Дотримуйтеся здорового глузду й описаних вище принципів.

Ми намагаємося не індексувати або не ранжувати високо:

  • сайти, що копіюють або переписують інформацію з інших ресурсів і не створюють оригінального контенту;

  • сторінки і сайти, єдиною метою яких є перенаправлення користувача на інший ресурс, автоматично (редирект) або добровільно;

  • автоматично згенерований (безглуздий) текст;

  • сайти з каталогами (статей, програм, підприємств тощо), якщо вони є лише агрегаторами контенту, не створюють тексти й описи самостійно і не надають жодного унікального сервісу;

  • сторінки з невидимим або слабовидимим текстом чи посиланнями;

  • сайти, що віддають різний контент користувачам і роботам пошукових систем (клоакінг);

  • сайти, що надають товари чи інформацію за партнерськими програмами, але не являють жодної цінності для користувача;

  • сайти, що використовують обманні техніки (наприклад, шкідливий код, небезпечні для відвідувачів сайту налаштування CMS і серверів, віруси у партнерських програмах, шкідливі мобільні редиректи), перенаправляють користувачів на сторонні ресурси або змінюють вікно результатів пошуку на сторінки інших ресурсів під час переходу з пошукових систем;

  • сайти, що намагаються вплинути на пошукову систему шляхом імітації дій користувачів;

  • сайти, основним призначенням яких є агресивна демонстрація рекламних матеріалів (у тому числі popup, popunder, clickunder);

  • сайти, що містять списки пошукових запитів (багаторазове повторення і перелічування ключових слів), призначені винятково для обману пошукової системи і маніпулювання результатами її роботи, у тому числі використання елементів сторінок, які приховують ключові слова, наприклад за допомогою скролінгу чи інших технічних прийомів;

  • групи сайтів одного власника/компанії, що пропонують користувачеві одні й ті ж товари або послуги, створені з метою заповнення кількох позицій у результатах пошуку і збирання трафіку;

  • немодеровані форуми, дошки оголошень, що містять велику кількість посилального спаму;

  • сайти, що ставлять зовнішні посилання виключно для обману пошукових систем і «накачування» релевантності та які не є рекомендацією автора відвідати ресурс;

  • сайти або групи сайтів, що інтенсивно посилаються один на одного («лінкфарми»);

  • сторінки сайту з результатами пошуку.

З урахуванням перелічених принципів діють різні санкції, у тому числі такі, як:

ПорушенняОписМожливі санкції
ДорвейСторінки та сайти, основною метою яких є перенаправлення користувача на інший ресурс за допомогою редиректу або посилання.Виключення з пошуку сторінок сайту
КлоакінгСторінки і сайти, що віддають різний контент користувачам і роботам пошукових систем із метою вплинути на ранжування в пошуковій системі.Виключення з пошуку сторінок сайту
Прихований текстРозміщення на сторінках сайту невидимого або слабовидимого тексту з ключовими словами з метою вплинути на ранжування в пошуковій системі.Виключення з пошуку сторінок сайту
Неоригінальний, непотрібний контентСайти, які містять неоригінальний, вторинний, малокорисний контент, а також сайти, що створюються для продажу посилань і заробітку на рекламі. Докладно про деякі наші методи боротьби з такими сайтами: алгоритми АГС-30, АГС-40, зміни в роботі алгоритму АГС.Виключення з пошуку сторінок сайту, пониження у результатах пошуку, анулювання тІЦ.
Партнерська програма

Розміщення на сторінках сайту інформації про товари та послуги, що надаються іншими сайтами у рамках партнерської програми.

Як правило, такі сайти не мають цінності для користувача, оскільки не мають власного оригінального контенту та не надають жодного додаткового сервісу.

Виключення з пошуку сторінок сайту, пониження в результатах пошуку.

Переоптимізація

Розміщення на сторінках сайту текстів, які містять неприродну, надмірну кількість ключових слів, щоб вплинути на ранжування в пошуковій системі.

При цьому для маскування можуть використовуватись елементи сторінок, які приховують ключові слова. Наприклад, за допомогою скролінгу чи інших технічних прийомів. Докладно про ставлення Яндекса до переоптимізації див. розділ Яндекс і пошукова оптимізація та записи про оптимізацію текстів.

Виключення з пошуку сторінок сайту, пониження в результатах пошуку.

Імітація дій користувачівІмітація дій користувачів із метою впливу на ранжування сайту в пошуковій видачі.Виключення з пошуку сторінок сайту, пониження в результатах пошуку.
Надмірне використання реклами або шокувальна рекламаВикористання на сайті дратівливих методів реклами, що заважають користувачеві переглядати основний контент сайту (popunder, clickunder), а також реклами з шокуючим змістом. Пониження в результатах пошуку.
Оцініть статтю
Дякуємо за ваш відгук!